Bukefalos 28 år!

Trafikolycka, vad händer nu?

MissFideli

Trådstartare
Idag var jag med i en trafikolycka. Jag körde in i en annan bil. Polis var på plats förstås, jag damp i backen och fick åka ambulans. Åtminstone min bil är skrot.
Vad händer nu?

Nån som kan säga vad jag ska göra? Ringa mitt försäkringsbolag? Eller får dom automatiskt reda på det eftersom bilen bärgades till verkstad?
 
Idag var jag med i en trafikolycka. Jag körde in i en annan bil. Polis var på plats förstås, jag damp i backen och fick åka ambulans. Åtminstone min bil är skrot.
Vad händer nu?

Nån som kan säga vad jag ska göra? Ringa mitt försäkringsbolag? Eller får dom automatiskt reda på det eftersom bilen bärgades till verkstad?
Du behöver anmäla skadan hos försäkringsbolaget. De kommer vilja ha en massa detaljer från dig.
 
Men jösses! Hur gick det för dig?! Hur mår du?
Kontakta försäkringsbolag, ja. Både person-och bilförsäkring.

Fysiskt, blåslagen och öm. Inga skelettskador dock, jäkla tur. Psykiskt, inte lika bra.

Måste vänta på ärendenummer från polisen antar jag?
Jag måste ju få komma åt och tömma bilen med.
 
Idag var jag med i en trafikolycka. Jag körde in i en annan bil. Polis var på plats förstås, jag damp i backen och fick åka ambulans. Åtminstone min bil är skrot.
Vad händer nu?

Nån som kan säga vad jag ska göra? Ringa mitt försäkringsbolag? Eller får dom automatiskt reda på det eftersom bilen bärgades till verkstad?

Hoppas du trots omständigheterna mår bra!
Jag körde in i en bil för två år sedan. Ingen polis involverad.
Min bil fick bärgas och sedan skrotas då skadorna på motorn var så omfattande.
Jag fyllde direkt i en skadeanmälan på min bilförsäkrings webbsida. Sedan hade de några fler frågor jag behövde svara på lite senare via mail. Allt gick snabbt och smidigt, behövde aldrig ringa dom. Fick pengar utbetalade snabbt efteråt.
Bilen eller rättare sagt släpet jag körde in i tog ägaren till en verkstad men inga skador upptäcktes Ägaren uppsökte akutmottagning pga nacksmärtor men det var ingen fara med honom. Antar att mitt försäkringsbolag betalade undersökningen av hans släp, det var i alla fall inget jag behövde bry mig om.
 
Idag var jag med i en trafikolycka. Jag körde in i en annan bil. Polis var på plats förstås, jag damp i backen och fick åka ambulans. Åtminstone min bil är skrot.
Vad händer nu?

Nån som kan säga vad jag ska göra? Ringa mitt försäkringsbolag? Eller får dom automatiskt reda på det eftersom bilen bärgades till verkstad?
I mitt bolag kan man anmäla via nätet, sen har de skickat hem alla papper och uppgifter
 
Fysiskt, blåslagen och öm. Inga skelettskador dock, jäkla tur. Psykiskt, inte lika bra.

Måste vänta på ärendenummer från polisen antar jag?
Jag måste ju få komma åt och tömma bilen med.
Det gjorde nog inte jag, skrev/mailade till TFF och Trygghansa om vad som hänt o.s.v. och sen fick de kompletterande uppgifter vartefter. Så du kan ju alltid börja med att kontakta f-bolagen/t och se vad de säger och vad de vill ha in.
Men det är inget superakut. Däremot kan det vara bra om du redan nu skriver ner händelsen så detaljerat som möjligt för dig själv så att du har det skrivet, med färskt minne.

Är du hemma nu? Ensam? Eller har du någon som kan komma och hålla dig sällskap? Kan tänka mig att du har fått en ordentlig chock av det här :(
 
Ikväll ta det bara lugnt, inget är akut att ta tag i. Imorgon el på måndag kontaktar du ditt FB och anmäler skadan, de sköter resten. Polisen kan svara på vart dun bil förts, där kan du tömma bilen. Av egen erfarenhet ( krockade en bergvägg för 3 år sen) vet jag att det kan va oväntat jobbigt att se bilen, fick rejäla flashbacks från olyckan så ta m dig nån) kram
 
Fy sjutton! , skönt att du klarade dig skapligt bra kroppsligt iallafall.
Hoppas det psykiska läker sig snabbt. Krya på dig!
 
Ensam hemma nu, ville det. Mina föräldrar tillbringade över 7 h på akuten med mig ändå. Nu vill jag bara gömma mig.
 
Ikväll ta det bara lugnt, inget är akut att ta tag i. Imorgon el på måndag kontaktar du ditt FB och anmäler skadan, de sköter resten. Polisen kan svara på vart dun bil förts, där kan du tömma bilen. Av egen erfarenhet ( krockade en bergvägg för 3 år sen) vet jag att det kan va oväntat jobbigt att se bilen, fick rejäla flashbacks från olyckan så ta m dig nån) kram

Polisen har skickat SMS om var den är, men jag antar att det inte bara är att trava in där? Bilen hade ett stort personligt värde för mig, så bara det är jobbigt. Löjligt nog.
 
Polisen har skickat SMS om var den är, men jag antar att det inte bara är att trava in där? Bilen hade ett stort personligt värde för mig, så bara det är jobbigt. Löjligt nog.
Nä jag ringde till den verkstan de bogserat bilen till ( som dömde ut den) de var jätte trevliga och jag var välkommen när jag orkade
 
Polisen har skickat SMS om var den är, men jag antar att det inte bara är att trava in där? Bilen hade ett stort personligt värde för mig, så bara det är jobbigt. Löjligt nog.
Jo, normalt sett är det bara att knata in så länge det är vanliga kontorstider som gäller. Man kommer dit och säger att man vill hämta sina grejer i bilen.

Glöm inte att ta med dig stora IKEA-påsar eller liknande. Man har alltid mycket mer i bilen än vad man tror!
 
Jo, normalt sett är det bara att knata in så länge det är vanliga kontorstider som gäller. Man kommer dit och säger att man vill hämta sina grejer i bilen.

Glöm inte att ta med dig stora IKEA-påsar eller liknande. Man har alltid mycket mer i bilen än vad man tror!

Haha, min bil är ett rullande förråd :D Folk runtom var vänliga nog att hämta min plånbok och mobil och till och med ringa mamma när jag låg och väntade på ambulans :love: Underbara människor!
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 346
Senast: ptr
·
Fordon I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 323
Senast: et_flickan
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 888
Senast: Migo
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 041
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp