Bukefalos 28 år!

Trafikolycka, vad händer nu?

Jag var med om en liknande grej ganska många år sen i Danmark, förutom att det än mer var mitt fel eftersom de framför bilen framför inte gjorde något fel som skapade min miss, utan det har bara blivit snabba stopp för att alla var lite ouppmärksamma så mitt titta lite för länge i backspegeln blev till ingen chans att hinna stanna. Var ett vrak den dagen kan man säga men tack vare underbara vänner så kom vi hem till både Sverige och rätt stad. Bilen var inte ens min utan lånad från pappas jobb, men han som hade hand om bilarna där var helt underbar även han och dagen efter så mötte han upp mig med en ny bil att låna så att jag inte blev rädd för att köra. SÅ tacksam för honom att det finns inte. :love:

Det tog ett tag innan jag inte fick puls av bromsljus, men även det gick över tack o lov.

Ta hand om dig, och grattis på födelsedagen!
 
Jag har kört på en cyklist en gång. Jag puttrade i kanske 10-15 km/h på en liten väg från en parkering, han kom från min vänster (bakom en snödriva) och plötsligt hade jag honom på min motorhuv. Det var långa sekunder må jag säga.
En kollega fick skjutsa mig hem, jag var för skärrad för att köra. Cyklisten bröt en gammal skada på nyckelbenet.
Polisen bedömde det hela som en olycka och mamman till han jag körde på kom in på jobbet (jag jobbade precis i närheten och hon kände igen mig) och berättade att de inte alls skyllde på mig.
Det är först nu typ 3 år senare jag inte får hjärtklappning av cyklister.

Vad jag vill ha sagt är: olyckor händer. Även såna som "inte får hända". Försäkringsbolaget anser nog att du skulle haft sånt avstånd att du skulle hunnit stanna, det är så lagen säger. Eftersom polisen klassificerar det som en olycka skulle jag inte vara orolig.

Kram på dig. Vad duktig du är som varit ute och kört redan idag!
 
Jag var med om en liknande grej ganska många år sen i Danmark, förutom att det än mer var mitt fel eftersom de framför bilen framför inte gjorde något fel som skapade min miss, utan det har bara blivit snabba stopp för att alla var lite ouppmärksamma så mitt titta lite för länge i backspegeln blev till ingen chans att hinna stanna. Var ett vrak den dagen kan man säga men tack vare underbara vänner så kom vi hem till både Sverige och rätt stad. Bilen var inte ens min utan lånad från pappas jobb, men han som hade hand om bilarna där var helt underbar även han och dagen efter så mötte han upp mig med en ny bil att låna så att jag inte blev rädd för att köra. SÅ tacksam för honom att det finns inte. :love:

Det tog ett tag innan jag inte fick puls av bromsljus, men även det gick över tack o lov.

Ta hand om dig, och grattis på födelsedagen!
Jag har varit med om att en tjej körde rakt ut i vägen för mig då hennes sikt var skymd av en timmervälta och som tur var så körde hon in i min bil så jag åkte av vägen och voltade med bilen .Hade hon varit ögonblicket tidigare hade hon inte överlevt .Så jag blir alltid nervös då någon bil kommer från en sidoväg och kör snabbt fram så när man varit med om olyckor så sitter det i så länge man lever .Det var 20 år sedan
 
Idag fick jag försäkringsbolagets värdering av bilen. Skrotnissen värderade den till 68 efter kvd's riktlinjer. Försäkringsbolaget lägger sig på 59. Och tittar jag på blocket så är det inte nått skambud. Sen blir det ju lägre eftersom jag får betala självrisk...

Men jag har inte fått papper från polisen, när borde dom komma? Vill gärna ha svart på vitt att det räknas som olycka.
 
Idag fick jag försäkringsbolagets värdering av bilen. Skrotnissen värderade den till 68 efter kvd's riktlinjer. Försäkringsbolaget lägger sig på 59. Och tittar jag på blocket så är det inte nått skambud. Sen blir det ju lägre eftersom jag får betala självrisk...
Se där, det var väl inte så illa? Jag kollade också på blocket och du kan tex. få en Picanto årsm -12 uttagen 2013 som har gått mindre än 3000 mil för det (med lite prutning) :)
 
Idag fick jag försäkringsbolagets värdering av bilen. Skrotnissen värderade den till 68 efter kvd's riktlinjer. Försäkringsbolaget lägger sig på 59. Och tittar jag på blocket så är det inte nått skambud. Sen blir det ju lägre eftersom jag får betala självrisk...

Men jag har inte fått papper från polisen, när borde dom komma? Vill gärna ha svart på vitt att det räknas som olycka.

Bra att du fick ett hyfsat bud på bilen! :up:

Angående papper från polisen kan det nog ta ett tag med "PostMord". Senast idag fick jag post daterad 17/2 så....
 
Så ni tycker inte heller att jag behöver bråka? Min första tanke var det, men nu känner jag att det kanske inte var så tokigt ändå.
 
Jag kunde ha varit tvungen att byta bil idag då en BB-påväg-bil backade ut på huvudled utan att se sig för. Bra sikt så det kunde inte vara orsaken. Hann precis svänga ut lite på fel sida trots att jag fick möte av en moped:mad:. Bilen bakom mig hann ju bromsa då han såg eländet. Då fortsätter idioten att backa ut i stället för att köra fram 10 m och vända bilen åt rätt håll.
 
Idag fick jag försäkringsbolagets värdering av bilen. Skrotnissen värderade den till 68 efter kvd's riktlinjer. Försäkringsbolaget lägger sig på 59. Och tittar jag på blocket så är det inte nått skambud. Sen blir det ju lägre eftersom jag får betala självrisk...

Men jag har inte fått papper från polisen, när borde dom komma? Vill gärna ha svart på vitt att det räknas som olycka.

Det tog 8-10 dagar efter att jag hade haft inbrott innan jag fick papper från polisen och det är nog ganska vanligt att det tar iallafall minst en vecka.
 
Vi vet ju inte om fotgängare var på väg ut/redan var ute på vägen. Kanske hade inte den första föraren något val?

Hoppas att allt är bra med dig @MissFideli

Jag har lite svårt att tro att nån kliver rakt ut framför en bil på 70-väg så den måste tvärstanna.

Fortfarande ordentligt ont i sidan, måste ha fått en ordentlig sträckning där.
 
Jag har lite svårt att tro att nån kliver rakt ut framför en bil på 70-väg så den måste tvärstanna.

Egentligen spelar det inte någon roll, håller man avstånden hinner man stanna om det inte är skymd sikt. Sen att ingen kör så i Stockholmstrakten är ju förstås en annan sak, åkte taxi där en gång och föraren låg ibland typ fem meter bakom bilen framför trots att vi åkte i över sjuttio.
 
Har du läst tråden?
Ja, men inte alla inlägg i mitten, vad är det jag missat? Jag förstod det som att en bil stannat på en 70-väg, bilen bakom fick bromsa in hårt och du som tredjebil hann inte stanna utan körde in i bilen framför.
 
Ja, men inte alla inlägg i mitten, vad är det jag missat? Jag förstod det som att en bil stannat på en 70-väg, bilen bakom fick bromsa in hårt och du som tredjebil hann inte stanna utan körde in i bilen framför.

Du verkar nämligen ha missat att jag redan från första början tagit på mig det som hände.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 712
Senast: ptr
·
Fordon I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 380
Senast: et_flickan
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 913
Senast: Migo
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 059
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp