Bukefalos 28 år!

Trafikolycka, vad händer nu?

Shit happens liksom, jag har lagt ett och annat på sidan också, och bärgat ett och annat som andra lagt på sidan också. Är man ute och far i spenaten mellan stock och sten i alla väder och väglag så är det inte en fråga om att det kan hända, frågan är bara NÄR det kommer att hända, för händer gör det, det händer alla och om nån påstår att dom aldrig orsakat nåt i hela sitt liv så ljuger dom.
 
Grattis!
Hoppas du får stöd i bearbetningen snabbt.
Du behöver inte oroa dig för att det skulle bli några efterverkningar som berör jobbet. Alla kan vara med om en olycka.
Dessutom vad är det för klantskaft som stannar på 70 väg, speciellt när man har bilar bakom.
Jag har själv varit milimeter från att krocka vid ett liknande tillfälle, det var dock i en backe ned mot en rondell och någon längre fram i "köslutet" som just var, tvärnitade då den insåg att den inte skulle hinna ut i rondellen före en annan. Det spred sig genom kön fram till mig. Jag har aldrig bromsat så hårt...
Jisses vad det tog tvärnit.
Klarade bilen framför med en milimeter eller så.

Och du hade också bil emellan vilket gör det svårare att uppfatta att den framför står helt still och itne bara kör sakta ju.
En bil åkte in i en annan, men det var bara en lätt träff och inte ens skador på bilarna.
 
Tömde bilen idag. Grattis på mig liksom. Den är skrot. Även om kupen är hel :heart
Provkörde lite bilar inför framtiden också, otroligt speedad och det här med att växla och möta koppling/gas var tydligen inte enkelt. Ingen rädsla dock, skönt.
17155953_10154487345886158_6959306318507081737_n.jpg

17309251_10154487346131158_4623720226622176267_n.jpg


Gud vad jag saknar min bil :cry:
 
Grattis på födelsedagen! :heart
Men jösses vad bilen ser ut, tur att du inte blev mos också!
Hoppas allt löser sig på bästa sätt nu!

Tack!
Försäkringsbolaget håller mig vållande på båda de andra bilarna. Nu väntar jag bara på deras värdering av bilen och papper från polisen som säger att det räknas som olycka. Sen kanske jag vågar börja slappna av.
 
Tack!
Försäkringsbolaget håller mig vållande på båda de andra bilarna. Nu väntar jag bara på deras värdering av bilen och papper från polisen som säger att det räknas som olycka. Sen kanske jag vågar börja slappna av.
Men det viktiga är att du är här och kan tala om det och att du kan gå. Det där var ordentlig smäll och jag och jag tror att alla är glada att du är kvar med oss.
 
Grattis på födelsedagen! :heart
Men jösses vad bilen ser ut, tur att du inte blev mos också!
Hoppas allt löser sig på bästa sätt nu!
Det är så det "ska" se ut. Fronten (och baken) är deformationszoner som ska ta upp kraften och "knöcklas ihop" så att kupén och de som sitter i den blir så lite skadade som möjligt.
@MissFideli : Grattis på födelsedagen och skönt att det trots allt verkar ha gått relativt bra för alla, inklusive fotgängaren.
 
Det är så det "ska" se ut. Fronten (och baken) är deformationszoner som ska ta upp kraften och "knöcklas ihop" så att kupén och de som sitter i den blir så lite skadade som möjligt.
@MissFideli : Grattis på födelsedagen och skönt att det trots allt verkar ha gått relativt bra för alla, inklusive fotgängaren.

Aha, det visste jag inte! :eek: Men tack för förklaringen! :up:
 
Det är så det "ska" se ut. Fronten (och baken) är deformationszoner som ska ta upp kraften och "knöcklas ihop" så att kupén och de som sitter i den blir så lite skadade som möjligt.
@MissFideli : Grattis på födelsedagen och skönt att det trots allt verkar ha gått relativt bra för alla, inklusive fotgängaren.

Jag vet ju inte, men jag hoppas det har gått bra för alla. Bilen gjorde verkligen sitt jobb, för att vara en pyttebil är jag mycket nöjd med hur den skyddade mig.
 
Jag vet ju inte, men jag hoppas det har gått bra för alla. Bilen gjorde verkligen sitt jobb, för att vara en pyttebil är jag mycket nöjd med hur den skyddade mig.
Jag håller med om att bilen "gjorde sitt jobb" bra. Skönt att se när även små bilar fungerar som de ska.
Missuppfattade eller läste dåligt, tolkade det som att du var mest skadad.
 
Jag håller med om att bilen "gjorde sitt jobb" bra. Skönt att se när även små bilar fungerar som de ska.
Missuppfattade eller läste dåligt, tolkade det som att du var mest skadad.

Enligt ambulanspersonalen och de på sjukhuset var det nog så. Men de får ju inte berätta allt, så hur det såg ut efter undersökningarna vet jag inte.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 346
Senast: ptr
·
Fordon I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 323
Senast: et_flickan
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 888
Senast: Migo
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 041
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp