Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Jag har träningsvärk för första gången på veckor! Det är tydligen riktigt bra coreträning att ha rethosta, och det känns idag som att jag gjort typ 300 situps och rygglyft de senaste dagarna :rofl: Alltid något!

För övrigt är det på ett enda sätt bra att sjukdomen sammanfallit med mitt lilla kost-experiment - nämligen det att jag i alla fall inte känner mig plufsig (vilket underbart ord!) trots att jag inte tränat på två veckor. Jag kan ju liksom inte stoppa i mig en massa tröstmat, och sättet jag äter på just nu gör att jag får i mig typ tre gånger så mycket grönsaker som vanligt, så jag känner mig ändå fräsch och tillfreds liksom. Det är skönt!
 
Igår kom jag knappt upp på gröna strecket på ketos-mätaren, idag fick jag zooma ut skalan för att se resultatet då den inzoomade skalan inte räckte till :o.
 
Eh... vet inte precis vad som hände men jag tog precis 60 kg i knäböj :confused: En tvåa dessutom och det var knappt jobbigt :D Taggade till lite mer och det hjälpte, banne mig! Tidigare PB 55 kg från i våras, skillnaden idag är att jag har bättre teknik och bättre självförtroende. Att ta kroppsvikten i knäböj är inte så långt borta som jag trodde :banana:
 
Eh... vet inte precis vad som hände men jag tog precis 60 kg i knäböj :confused: En tvåa dessutom och det var knappt jobbigt :D Taggade till lite mer och det hjälpte, banne mig! Tidigare PB 55 kg från i våras, skillnaden idag är att jag har bättre teknik och bättre självförtroende. Att ta kroppsvikten i knäböj är inte så långt borta som jag trodde :banana:

Kul!! :bump:
 
Morgonpromenad i morse sen åkte jag på ett rejält migränanfall innan lunch så jag fick åka hem och sova. Sovit några timmar så det känns bättre nu men inte helt bra. Blir vila resten av dagen så jag orkar jobba i morgon.
Hade planerat träning på ridbanan med hästen men det är bara korkat att ens tänka tanken...
 
Morgonpromenad i morse sen åkte jag på ett rejält migränanfall innan lunch så jag fick åka hem och sova. Sovit några timmar så det känns bättre nu men inte helt bra. Blir vila resten av dagen så jag orkar jobba i morgon.
Hade planerat träning på ridbanan med hästen men det är bara korkat att ens tänka tanken...
Krya på dig!
 
Förresten, ibland blir jag lite trött på mig själv. När jag tränade i söndags upptäckte jag ju mitt i passet att jag satt på mig tröjan ut och in. Idag, precis innan jag skulle börja, insåg jag att jag satt på mig tightsen bak och fram... :banghead:

Hur lyckas man liksom :D
 
Förresten, ibland blir jag lite trött på mig själv. När jag tränade i söndags upptäckte jag ju mitt i passet att jag satt på mig tröjan ut och in. Idag, precis innan jag skulle börja, insåg jag att jag satt på mig tightsen bak och fram... :banghead:

Hur lyckas man liksom :D

Haha! :D Jag tänker att jag inte hade fått på mina tights bak-och-fram pga stor häck :D

Gött jobb med knäböjen!!
 
Idag har jag sprungit!
3 km i långsam mak, men det kändes bra och var skönt!
Ska försöka få till en kortis på fredag också!

Imorn är ert dax för "examination" av min KBT. :p Ska vaccinera mig för första gången på 14 år. :nailbiting:
Men. Det ska nog gå bra tänker jag.
 
Haha! :D Jag tänker att jag inte hade fått på mina tights bak-och-fram pga stor häck :D

Gött jobb med knäböjen!!

Hahaha, som att min häck är liten :rofl: :D Men dagens tights är fruktansvärt stretchiga, såpass att jag måste dra upp dem efter varje gång jag rört mig i stort sett :p (Således inga tights jag gillar men vad göra när man inte kan tvätta kläder). Andra tights hade nog varit svårare!
 
Körde ett litet snabbt gympass på jobbet idag, det blev ett par km i högt tempo på löpbandet och sen några coreövningar :)
Har träningsvärk nånstans långt inne i magen typ efter funktionella träningen igår :p men det gick bra ändå!
Känner mig för övrigt sjukt duktig som inte ätit något onyttigt idag, trots att jag varit så jäkla sugen hela dagen :cautious:
 
Idag fokuserade yinyogan på njurarnas och urinblåsans median, för att stärka immunförsvaret och luftvägarna. :D jag är väl inte helsåld på just den biten av det hela, men det var en bra pass!
 
Morgonpromenad i morse.
Halsen är bättre. Bara krasslig inte ont så i morgon ska hela familjen åka till gymmet igen :) Jag får väl ta det lite lugnt och känna efter. Ska orka rida kurs hela helgen.
 
"Bara" 6 veckor. jag tänkte typ 3 månader pga korsband eller sådär.
Knäskålsfraktur kan man ju roa både sig själv och läkare med.

Men sen räknar jag iskallt med att knät kommer hålla även för GritS till slut :rofl:
Ska bara överleva tills dess också...
 
"Bara" 6 veckor. jag tänkte typ 3 månader pga korsband eller sådär.
Knäskålsfraktur kan man ju roa både sig själv och läkare med.

Men sen räknar jag iskallt med att knät kommer hålla även för GritS till slut :rofl:
Ska bara överleva tills dess också...

Vad har hänt? :(

Om det är till någon tröst så har jag både saknat korsband (valde att inte operera) och skador på knäskålsbrosk, spelat amerikansk fotboll och tränat styrkelyft & tyngdlyftning på det.

Flera av mina lagkamrater har också lyckats rehabba ganska allvarliga knäskador men återgått till full träning. Dock kräver det att man är seriös med sin rehab och har tillgång till sjukgymnast med idrottarfokus. Det som räcker för att klara ett vardagsliv är inte alltid tillräckligt för att klara full träning.
 
Imorse blev det en timme ridning med ponny innan jobbet. Galet skönt att börja tolv, man hinner lätt med utan att stressa innan och slipper "kniven mot strupen" på kvällen efter jobbet.

Lilleman motionerades både tisdag och onsdag av medryttarna.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 821
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 665
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 300
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp