Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Jag är så arg.. och lessen.. någon jävla idiot har snott min fina mtb.. :( Och dessvärre upptäckte jag att den modellen inte säljs längre.. Ge fan i saker och ting som inte är dina! :rage:
 
Ett ridpass, skotta och ralla grus och liten promenad när vi spände för rockarden på unghästen blev min motion igår :) Så impad av den lilla hästen! Det är första gången han ens ser en sån vagn och vi kunden spänna fast den och låta maken och ungarna åka ett varv på åkern utan problem alls :love:

Fortfarande ont i halsen så jag får låta bli att träna. Ska ta en lugn promenad på lunchen med vovven tänkte jag. Ungarna ska få rida ikväll om dom inte ändrat sig. Vi kanske fortsätter ralla grus om vi har lust efter dom somnat annars blir det nog en slapp kväll :)
 
Förra veckan blev det 4 styrkepass och 2 promenader. Denna vecka kör jag igång med en period tung träning - max 6 reps. Har ju tränat regelbundet nu sen januari och insett att jag vill periodisera min träning. Först ut denna vecka är axlar och biceps:D!
 
Dagens wod :)

A. Hitta sitt 2RM styrkevändning/power clean - 50 kg för mig idag :up:

B.
Complete as many rounds and reps as possible in 6 minutes of:
5 Power Cleans (35 kg)
5 Burpees Over the Barbell

Rest 4 minutes, and when the running clock reaches 10:00…
Complete as many rounds and reps as possible in 6 minutes of:
10 Wall Ball Shots
10 Hand-Release Push-Ups

Rest 4 minutes, and when the running clock reaches 20:00…
Complete as many calories as possible in 6 minutes of:
Row for Calories

Jobbig B-del idag, puh! Cleans + burpees var den värsta imo. Så jäkla tufft med tunga o explosiva lyft när man är superflåsig :devil:

Gjorde även bänkpress-läxan efteråt, lite skakiga armar och inte så tungt som jag "borde" gjort det på men helt ok :p

Imorgon blir vilodag med bara nån liten löptur om vädret är ok :)
 
Invägning och enskilt möte med PT i kväll, tänkte träna lite CT och lite promenad på löpbandet efter det också. Nästa vecka kör programmet igång på riktigt :nailbiting:
Gick ur ketosen i helgen men är på väg tillbaka. Lite träning ikväll kommer hjälpa upp den också. Skulle egentligen behöva gå till Kiropraktorn också, börjat känna av nacken
 
Ja men det är väl antagligen åldern lite med absolut :D När man pluggade och kunde såsa runt på föreläsningar gjorde det inte lika mycket om man var lite trött efter helgen men med ett mer krävande jobb osv så är sega dagar betydligt jobbigare än vad de var för några år sedan. Och så mår jag sämre av att inte må riktigt bra liksom. Det blir mer ångest av det än vad det var för några år sedan.

Och njaej, vanliga nattklubbar går jag inte ofta på, men lite mer specifika spelningar eller små festivaler - oh yes!

En tanke som dök upp; du har väl ändrat din kost ganska radikalt senaste veckorna, det kanske kan ha något finger med i spelet att du blivit sjuk trots att du normalt sett aldrig brukar bli det? Krya på dig!
Jag hade förkylningssymptom redan en-två dagar innan jag började äta annorlunda, så jag tror inte att det var det som utlöste det faktiskt. Däremot kan det säkert ha påverkat min min "recovery period", att kroppen hade en massa annat att kämpa med samtidigt som den skulle försöka ha ihjäl ett virus. Så ja, lite självförvållat är det nog! :p
 
Nä hörni, imorgon tror jag bestämt att det blir jag som stannar förbi på gymmet på väg hem! Jag börjar känna mig rejält sugen på att använda kroppen lite igen, så jag tänker mig att jag kör ett suuuperlugnt helkroppspass med lätta vikter och få övningar och ser hur det känns. Förutom hostan känner jag mig nästan helt normal under dagen (kvällen/natten och första timmen på morgonen är en annan historia), så det borde vara okej att köra igång lite mjukt tycker jag. Lääängtar! :bump:
 
Jag har återhämtat mig från förkylningen, men har istället en visdomstand som bråkar och som brutit upp stora sår i hela munnen. Har inte varit alltför kaxig den här veckan (misstänker att "förkylningen" också var relaterad till tanden i och med att jag aldrig var snuvig/hostig utan bara ont i halsen och feber). Idag blir det dock vila för det är första hockeymatchen ikväll och jag hinner inte rida mellan den och jobbet.
 
Uppdatering om cirkusen kring mina käkproblem :meh:

Var till ÖNH-läkare idag efter egen vårdbegäran. Grundlig undersökning inuti munnen, utanpå käkar/strupe samt ultraljud av spottkörtlar. Slutsats: inget konstigt med spottkörtlarna, ömhet vid muskelfästen på struphuvudet. Gapar snett. Spänd i käkmuskulaturen. Rekommendation: prata med tandläkaren igen, ev remiss till bettfysiolog.

Sååå jag ringde till tandläkaren igen och ska få komma dit i veckan, antingen imorgon eller på fredag. Heja heja :p
 
Jag har återhämtat mig från förkylningen, men har istället en visdomstand som bråkar och som brutit upp stora sår i hela munnen. Har inte varit alltför kaxig den här veckan (misstänker att "förkylningen" också var relaterad till tanden i och med att jag aldrig var snuvig/hostig utan bara ont i halsen och feber). Idag blir det dock vila för det är första hockeymatchen ikväll och jag hinner inte rida mellan den och jobbet.

Nä usch, hata visdomständer alltså :down: Hoppas det ger sig snart.
 
Stack ut för att springa sent igår kväll men vände i dörren, det ösregnade :(
Däremot var jag med på funktionell träning på jobbet idag! Superkul :) dessutom red jag på min galenpanna till häst i lördags. Har släppt all prestige och red runt i hagen :o då bråkade hon inte så mycket eftersom shettisen kutade efter så hon hade sällskap. Hon försökte börja stegra och kasta sig ett par gånger när vi kom längst bort i hagen och hon stressade upp sig men vi red runt på en volt tills hon lugnade ner sig lite i alla fall. Vågade tom trava lite :)
 
Uppdatering gällande min onda höft:
Var hos fysioterapeut igår och han vred och vände och drog o pressade och det är inte höftböjaren som jag trodde utan bästa gissningen i nuläget är en svullen/irriterad bursa eller slemsäck högt uppe vid lårmuskelns fäste på framsidan av benet, strax nedanför höftbensknölen. Men det är inte helt lätt att veta så på fredag ska jag tillbaka för ultraljud :up:
Jag har ju bara ont precis i botten på ett knäböj med vikt och vid vissa specifika rörelser med benet kan jag känna av det (ex stå upp och lyfta upp knät i 90 grader + vinkla ut lite). Känner ej av det när jag går, står, cyklar, springer etcetc. Så hade det inte varit att jag absolut vill knäböja hade det ju inte varit ett problem, men det vill jag ju :p

En annan kul sak som jag inte nämnt här i tråden än heller är att jag ska kolla på en racer cykel imorgon! :D Min storasyster har cyklat Vättern-rundan 4 år i rad och cykling ligger lite i familjen med både pappa och farfar som varit/är aktiva cyklister och nu har min lillasyster flyttat ner från Sundsvall och även hon har en racer och är lite sugen på Vättern 2018. Jag har ju cyklat lite landsväg en säsong för många år sedan och tyckte det var väldigt kul så nu är jag sugen också. + hade varit så himla kul att göra detta tillsammans med mina systrar! Alltså fixa en cykel nu i höst/vinter och sedan satsa på Vättern 2018 tillsammans :)
 
Vägdag och ner -0,1 om man ska räkna från fredagens vägning (tar vi måndagsvikten är det -1,8 :cool: )

Var på invägning i går, hon hade glömt meddela mig att vi ska byta PT så mötet var "ombokat". Synd för jag gillar henne.
Men vi körde invägning iallafall så får jag ta resten med den nya PTn sen.

Så.....jag består av 50,7% fett och har en Obesity degree på 172 %
Man fick ut ganska mycket rolig statistik som att min vänster arm väger mer än höger och höger ben väger mer än vänster. Men jag har mer fett på höger arm, alltså betyder det att jag har mer muskler i vänster? :rofl:
Jag har iallafall bra med muskelmassa . Det var väl det enda som det stod Normal på . Värdena på "For building muscles protein "och "For Strengthening bones Minerals" var också bra. Mineraler till och med lite högt.

InBody Score blev 48/100 så det finns lite att jobba på

Körde lite Crosstrainer som uppvärmning, ett par varv i cirkelträningsrummet och sen en halvtimmes PW på löpbandet. Kändes ganska lagom.
 
Vägdag och ner -0,1 om man ska räkna från fredagens vägning (tar vi måndagsvikten är det -1,8 :cool: )

Var på invägning i går, hon hade glömt meddela mig att vi ska byta PT så mötet var "ombokat". Synd för jag gillar henne.
Men vi körde invägning iallafall så får jag ta resten med den nya PTn sen.

Så.....jag består av 50,7% fett och har en Obesity degree på 172 %
Man fick ut ganska mycket rolig statistik som att min vänster arm väger mer än höger och höger ben väger mer än vänster. Men jag har mer fett på höger arm, alltså betyder det att jag har mer muskler i vänster? :rofl:
Jag har iallafall bra med muskelmassa . Det var väl det enda som det stod Normal på . Värdena på "For building muscles protein "och "For Strengthening bones Minerals" var också bra. Mineraler till och med lite högt.

InBody Score blev 48/100 så det finns lite att jobba på

Körde lite Crosstrainer som uppvärmning, ett par varv i cirkelträningsrummet och sen en halvtimmes PW på löpbandet. Kändes ganska lagom.

Vad intressant med en sådan mätning :) Och härligt att du har bra med muskelmassa :up: Var det en sån där våg man ställer sig på + håller i en handtags-grej typ?
 
Förresten hörrni jag har träningsvärk lite överallt så jag skippar löpturen idag och tar en ordentlig vilodag istället. Har varit ute på en 45 min promenad i skogen och ska yoga en halvtimme nu tänkte jag :)
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 958
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 933
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 372
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp