Träns och kandar-tråd

ViktoriaCM

Trådstartare
För er som vill visa era fina träns/ kandar och för er som vill kika :D .
-Tänkte att det är kul att se vad ni andra har för fint :)
 
Sv: Träns och kandar-tråd

Detta är mitt vardags och träningsträns, ett Premiera! Det har hållt väldigt bra hittills så hoppas det fortsätter att göra det :)
image.jpg


Sedan har jag ett kandar, Otto Schumacher :love: .. Underbar kvalité!
image.jpg


Detta var mina två favoriter i sadelkammaren, har ett tömkörnings, hopp och skogsträns.. :angel:
 
Sv: Träns och kandar-tråd

Tror att det finns en inte alltför gammal träns/kandar-tråd här någonstans redan, men jag har iaf. ett HG-kandar och även ett par Premiera-träns och ett Premiera-kandar som jag tycker är förvånansvärt fina och hållbara för sin prislapp. Sedan hänger ett par Schockemöhle och Equipe-träns i sadelkammaren också, men de tillhör vår hopputstyrsel. :D

HG-kandaret (med annat pannband)
DSC_0227_zpse2184fef.jpg


Dåligt regnskadat foto på Premiera-kandaret (med annat pannband)
DSC_0108_zps205d7810.jpg


Och en bonusbild på vår hoppeoutfit, bara för att det är ett så härligt actionfoto, Shockemöhle med bygelnosgrimma.
Julhoppning_zpsfac6ef52.jpg
 
Sv: Träns och kandar-tråd

Mitt tränings- och tävlingsträns = ett ihopplock av träns. Skulle vilja ha ett annat, men jag sliter nog på detta ett tag till. ;) Har lite som sporre att när jag tar min första lokala placering så får jag uppdatera utrustningen lite :D

 
Sv: Träns och kandar-tråd

Bra att ha ett sånt mål :up:

Jag kör lite på samma, när pållen är inriden och vi börjar träna ska jag leta runt efter nåt riktigt smaskigt nytt träns :d
Jag kör så länge på ett ihop-plock med min underbara extra breda nosgrimma från Sadelmakare Mia Sunnman :D

919198_10151957182551067_783849057_o.jpg
 
Sv: Träns och kandar-tråd

*Kl* vårt nya kandar kan jag knte visa upp förrän om några veckor då det inte är klart än. Kan dock avslöja att det är ett rundsytt från Mia Sunnman med 6 cm nosgrimma :love:

Får visa upp våra två OS träns istället :)

Ett rundsytt OS med deras 5 cm aachennosgrimma.

Det nyaste inköpet. Han råkar stormtrivas på remont, än om jag tycker att det är allt annat än snyggt... :meh:Pannbandet är dock utbytt mot ett svängt OS med vita XL stenar.
 
Sv: Träns och kandar-tråd

Båda i sina vardagsträns. Båda GlenGordon i grunden med andra pannband.
1474424_10201829309206319_577047412_n.jpg


Barbies kandar, också GlenGordon
374468_10200981018959593_1780470995_n.jpg
 
Sv: Träns och kandar-tråd

*kl

Jag är ute efter ett träns (eller nosgrimma) som är bred, engelsk (eller avtagbar snokrem) och utan pull-back. Detta verkar vara ett omöjligt projekt. Någon som har tips?

Jag blev överlycklig när Hööks äntligen hade ett snyggt dressyrträns (Culmore) med avtagbar snok, men så är det den jäkla pull-backen som förstör :mad:

Gärna under 1000 kr, men max 2000kr.
 
Sv: Träns och kandar-tråd

Jag har en 4 cm bred nosgrimma, droppfromad från schockemöhle, den är utan pullback :)
 
Sv: Träns och kandar-tråd

Schockemöhle och BR har med vanlig knäppning på nosgrimman.

Jag ogillar också pullback, de gör att bettringarna står rak ut samt tar i "pullbackfästena", stör mig till döds på sådant. Iaf på min häst som har kort brett huvud.
 
Sv: Träns och kandar-tråd

Av den anledning som feel just skrivit, samt att jag har nosgrimman löst spänd och jag upplever att det blir instabilt med pullback. Det känns som att man måste dra fast dem mer för att hela paketet ska ligga på rätt ställe så att remmarna inte delar sig under käken
 
Sv: Träns och kandar-tråd

Åhå, skicka gärna bild och länk till vart man kan köpa? Eller skriv vad den heter så kan jag googla :)
 
Sv: Träns och kandar-tråd

Kl
Jag är väl den enda utan bred nosgrimma men de passar inte riktigt på damens nätta huvud och sitter inte bra. Så har ett brunt, lackat träns från JW.

1003216_10151632166091631_1649416702_n.jpg
 
Sv: Träns och kandar-tråd

Jag tävlade i många år med prinsens fula ridskoleträns...(det på min användarbild! <---) haha alla andra bytte till tjusiga när de skulle tävla...till slut kunde jag inte heller hålla mig, så det blev lite glitter ändå... ;)

Ett riktigt ihopplock är det...

DSC_0219_zpsb25126a1.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Den andra blev full och vi shoppar på. 😅Fyndade ett SD kandar för 1000 kr, vanliga priset är 3000 kr. Hur nöjd som helst och testade...
62 63 64
Svar
1 268
· Visningar
87 676
Senast: Sirap
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 985
Senast: Jeps
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
242
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
815
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp