Bukefalos 28 år!

Bee

Trådstartare
Hej allihpoa!
Eftersom jag inte direkt har råd att köpa nån grön värmlandsvagen boogi än på några hundra år, är det bara till och renovera den gamla jag har=(
Tänkte höra om ni har några tips på hur m,an kan göra den lite snygg.
Kan man köpa nya dekaler att klistra på någonstans? Finns inte en enda en på den just nu...
Hur gör man för att få förgen blank??
Vore toppen om ni ville komma med lite tips!!
 
Använd en lackfärg då blir det blankt. (och tvätta och underhåll man ser många trasnporter med algodlingar på taket..)

Men har man en jätte skruttig transport tycker jag bara att det ser larvigt ut med dekaler så som ditt namn på transporten..
 
Måla om den om färgen börjar se trist ut. Måla även invändigt, ska vi nog göra på vårat Trane -74.

Har du kedjor bak så kan du ju byta till bommar el köpa ny vattenslang och trä på kedjorna.

Dekaler kan du nog beställa från nån frima som gör olika sorters tryck.
 
hade inte tänkt dekal med namn eller så, utan snararesådana dekaler som sitter på vagnen från början, tex värmlandsvagnen delaker eller traneeklare....
 
Du lär kunna beställa nya dekaler från värmlandsvagnen tillverkare (eller vilket märke det nu var på transporten :) )
 
Dekaler är rätt dyrt. En i stallet gjorde om sin transport. Slipade väggarna lite invändigt (lite sönderbitna) och målade på insida och utsida och satte på vinröda och grå stripes. Skitfint blev det.. Men tyvär gick taket sönder vid ett snöras, men det gick att laga i alla fall till skillnad ifrån dom tre andra typ splitternya transporterna som takena var helt sönderkrachade..
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 258
Senast: Snurrfian
·
Övr. Djur Vi har under många år haft råttor som sonen älskar. Han matar dom gärna och varje morgon går han dit direkt och varje kväll säger han...
2
Svar
23
· Visningar
2 582
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 655
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp