Trasiga täcken?

Sv: Trasiga täcken?

Eftersom dem har fri tillgång så får han i sig det han behöver, tar bara lite längre tid.
Det tar emot och hjälpa den här ägaren med tanke på hur mycket hon försökt slava med oss sen hon flyttade hit... Och hur elak attityd hon har, verkligen ger order om vad man ska göra med sin häst, motionera varje dag, stretcha, min skulle ju vet undersökas för den var ju dräktig, en annan tjej skulle minsann tänka på att träna hästen mera o.s.v... Och vi ska bära hennes grejer hit och dit så hon kan åka hem tidigare o.s.v. Så det känns sådär att man ska vara så himla bussig mot henne när hon bara tar en förgivet...

Vet du vännen nu räcker det!!! jag är nämligen "Riwers" ägare... han är två år... och jag har valt att ha honom på lösdrift för att han redan är så stor och behöver en långsam uppväxt.... stora hästar ska tas riktigt långsamt....
-Ja min häst kom in sist i flocken... jag e riktigt ledsen för att hennes fina häst... (vars far jag känner till mkt gott om och tycker är mkt trevlig) är lite mullig.. men det är ju igentligen bara possitivt... för när de går på lösdrift och är 3 år... vet man ju inte riktigt säkert att de får i sig tillräckligt... medans min är stor och nästan lite "tunn" men han växer ju så gränslöst fort.... därför får han mkt kraftfoder.... kornkross och luzernpellets.... för tänk om jag blir anklagad för att han är för mager...
Jag bad om hjälp när jag kom till stallet jag hade två trötta barn med mig och vi hade vart igång hela dagen... med en fodertunna. Men visst... det kan jag ta tillbaka.... riktigt dumt gjort!! Sorry D!
Och att en häst bör stretchas efter den var med som handhäst för första gången var faktiskt bara välment. Men ok,det är ok att du tar illa upp! -jagville bara dela med mig av mina kunskaper....

Och vad gäller "travaren" så har jag ju själv haft 3 st själv varav att jag debiterat medelsvår på 80-talet och i mitten på 90-talet startade jag Lb-dresyr med min andra.... så att jag gav lite tips och råd uppskattades bara men det var visst inte heller bra.... Jag är bara människa och vill komma till stallet för att insupa den härliga atmosvären å pyssla med min häst! // Mvh Pilla
 
Sv: Trasiga täcken?

Man får själv betala för sina täcken, trasiga täcken är något som händer ibland när man har hästar tillsammans. Jag tycker att mina hästar ska få ha sällskap ihagen så jag köper kanske lite billigare täcken om hästen dom går med är farlig på att bita sönder täcken än att hästen ska gå själv, det är nog roligare att ha någon att busa med om det är möjligt:laugh:
 
Sv: Trasiga täcken?

Det är en risk man får ta.
En f.d medryttarhäst jag hade gick i hage tillsammans med några andra hästar varav den ena av dem, en c-ponny valack, tyckte det var jätte roligt att försöka betäcka henne. Var inte så roligt på vintern dock då hans broddar gjorde långa revor i hennes vintertäcken :crazy:
I allafall, efter ett par trasiga täcken, så gjorde ägaren till ponnyn så att hon lånade ut "slit-och-släng"-täcken åt oss som det inte gjorde nåt om de gick sönder, hon hade själv haft många hästar så hon hade ett gäng täcken på lager ;)
 
Sv: Trasiga täcken?

*kl*

Min medryttarpålle är en riktig täckesmarodör!

Ägaren till den andra hästen i hans hage har löst det på ett jättesmart sätt tycker jag!

Hon har "det riktiga" täcket underst. Sen över slänger hon Börjes absolut billigaste, ofodrade. Lagat tusen gånger och ser ut som f-n, men det täcket får ta smällen från medryttarpålles tänder och täcket under sköter värme, regn etc. :idea:

Smart! Det ska jag komma ihåg till nästa täckessäsong, då kanske dyrtäcket håller sig lite rent också ;)

Självklart betalar man för sin egna hästs täcken om de går sönder tycker jag...
 
Sv: Trasiga täcken?

Det är nog tyvärr en grej man får ersätta själv. Har också fått täcken sönderbitna nu det sista.

Men jag kan ju inte kräva den hästägaren på nya täcken om man inte kommer överens om det redan innan man släpper ihop.

Mvh Domino_s
 
Sv: Trasiga täcken?

jag drar de över samma linje ja, just för att olyckor händer lätt, även om de finns en täckes tuggar i hagen så kan man aldrig uppfostra ne häst till att inte sparka eller bita en annan häst de måste gå mellan hästarna och ingen annan. Svane i fråga verkar inte förstå att saker kan hända när det är levande varelser inblandade.

och som Svane resonerar är de ju lika bra att skylla på att alla andra ska betala, hästen ska straffas och lagarna ska ses mellan fingrarna, bara för att en häst är "ouppfostrad" ..
 
Sv: Trasiga täcken?

jag drar de över samma linje ja, just för att olyckor händer lätt, även om de finns en täckes tuggar i hagen så kan man aldrig uppfostra ne häst till att inte sparka eller bita en annan häst de måste gå mellan hästarna och ingen annan. Svane i fråga verkar inte förstå att saker kan hända när det är levande varelser inblandade.

och som Svane resonerar är de ju lika bra att skylla på att alla andra ska betala, hästen ska straffas och lagarna ska ses mellan fingrarna, bara för att en häst är "ouppfostrad" ..

Den här tråden är ganska gammal och lång; du får gärna citera vilket av mina inlägg du svarat på.
 
Sv: Trasiga täcken?

Många hästar går ju med fler än en häst annan häst, dvs det går kanske 5 hästar i en hage och då kan man ju inte vara säker på vilken häst det var, om man inte såg det...:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 134
Senast: Mabuse
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 519
Senast: verser
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 254
Senast: Lobelia
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp