Bukefalos 28 år!

Trav är djurplågeri...

Sv: Trav är djurplågeri...

*kl*

Detta blir dödsstöten för travsporten i Sverige. Travsporten skulle ändå ha dött om några år så.
 
Sv: Trav är djurplågeri...


Men antalet besökare på travbanorna minskar. ATG har nu konkurrens från aktörer som inte betalar tillbaka något till travsporten. Den nuvarande skandalen kommer få sponsorer att dra åt sig öronen. Trav precis som allt annat i samhället handlar om ekonomi, några tusen amatörtränare kan inte ändra på det.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Nä men x antal miljoner spelare blir nog inte glada om travet läggs ner...

Att det är färre besökare på banorna är trist för sporten, men betyder inte att folk övergett travet. De tittar på TV och ATG live istället.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Läste just igenom hela TS länkarna från första till sista raden och något så idiotiskt dumt har jag inte läst på MÅNGA MÅNGA MÅNGA år. Förbjud tungband det är nog mer än ett tungband som räddat en häst från att svälja tungan. Huvud stång är inte så vanligt i Sverige men behövs på vissa hästar för att dom inte skall skada sig. check är också till för att hästen inte skall köra huvudet mellan benen när den springer och därigenom ramla. Körde ett provlopp där checken smällde av och det är inte roligt när hästen trycker ner huvudet mellan benen så man knappt kan styra den. DR är nog dummare än man kan tro ta reda på lite fakta om travet innan dom skriver sånt här. Löjligt!

:rofl::rofl::rofl: Jag satt faktiskt och skrattade ganska mycket när jag läste det här.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Öh?

Jag har arbetat som hästskötare, lärling, är nu veterinär och hästägare, B-tränare inom travet. Jag tror att jag vet lite mer om travhästar än vad du gör. och hästar i allmänhet förresten också. Vad har du gjort? Nu blockerar jag dig, du är ju totalt puckad.

HAHAHAHA:rofl::idea:HAHAHAHA mycket underhållande :D bra gjort ska nog ta och blockera denna person med :D
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Nä men x antal miljoner spelare blir nog inte glada om travet läggs ner...

Att det är färre besökare på banorna är trist för sporten, men betyder inte att folk övergett travet. De tittar på TV och ATG live istället.

De gör det nu ja, men har du missat att andra bolag ger bättre odds? Dessa bolag betalar inget till travsporten...

Kommer dagens unga spela lika mycket på trav som sina föräldrar? Finns ju så mycker mer att välja på idag, onlinepoker är nog så populärare än trav va?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

De gör det nu ja, men har du missat att andra bolag ger bättre odds? Dessa bolag betalar inget till travsporten...

Kommer dagens unga spela lika mycket på trav som sina föräldrar? Finns ju så mycker mer att välja på idag, onlinepoker är nog så populärare än trav va?

Det ska nog mycket till för att travet ska läggas ner!
Det kommer in x antal miljoner till staten från travet,så staten är nog inte så snabba på att lägga ner.Och alla som jobbar inom travet,blir arbetslös,ännu en belastning på staten.Och så kommer Flyinge och Strömsholm inte att över leva
utan travets pengar.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Det ska nog mycket till för att travet ska läggas ner!
Det kommer in x antal miljoner till staten från travet,så staten är nog inte så snabba på att lägga ner.Och alla som jobbar inom travet,blir arbetslös,ännu en belastning på staten.Och så kommer Flyinge och Strömsholm inte att över leva
utan travets pengar.

Nu tänker du bakvänt, mitt resonemang utgår från att inkomsterna för travsporten minskar pga att ATG får konkurrens från andra spelbolag, själva spelet på hästar får konkurrens av fler spelformer och nu slutligen så kan nog en hel del sponsorer bli avogt inställda till travet om ÅS är skyldig till vad han anklagas för.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Fast jag tror att travet är alldeles för stort för att läggas ner. Det är ungefär som att säga att bandy kommer att läggas ner för att det går färre på matcherna. Det är jättemånga aktiva inom travet, och jag har svårt att tro att travet dkulle "dö ut". Och OM ryktena om ÅS är sanna, tror jag att de flesta vet bättre än att dra alla över en kam.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Nu tänker du bakvänt, mitt resonemang utgår från att inkomsterna för travsporten minskar pga att ATG får konkurrens från andra spelbolag, själva spelet på hästar får konkurrens av fler spelformer och nu slutligen så kan nog en hel del sponsorer bli avogt inställda till travet om ÅS är skyldig till vad han anklagas för.

Ja okej,fast dom andra konkurrenterna har inte så lätt att slå sig in på travsidan tror jag.ÅS ska visa sig vara skyldig innan jag spekulerar i om sponsorerna drar sig ur eller inte.Och om en är idiot inom travet så behöver inte alla vara det.
Jag dömer inte hela skidsporten bara för att finnarna dopade sig.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Jag tycker du har en bra poäng här och det kommer bli intressant att se hur travet löser det.
Jag hoppas ju dock att många spelare är mer intresserade av travsport än att spela på bara siffror på internet.

Kan tänka mig att en ny del kommer vara att travet (atg) erbjuder "inside" information, alltså ger mer information om hästen som ska tävla med hjälp av exvis tränare o därmed gör det svårare att spela med kunskap på andra bolag..

Men jag vet inte, jag är inte insatt i travpolitik så jag får väl snällt avvaka o se vad som sker.

När de gäller Å.S och om han är skyldig är nog travets räddning där att "hänga honom högt".. alltså det hårdaste straff o totalt ta avstånd på alla sätt som går.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Jag tycker du har en bra poäng här och det kommer bli intressant att se hur travet löser det.
Jag hoppas ju dock att många spelare är mer intresserade av travsport än att spela på bara siffror på internet.

Kan tänka mig att en ny del kommer vara att travet (atg) erbjuder "inside" information, alltså ger mer information om hästen som ska tävla med hjälp av exvis tränare o därmed gör det svårare att spela med kunskap på andra bolag..

Men jag vet inte, jag är inte insatt i travpolitik så jag får väl snällt avvaka o se vad som sker.

När de gäller Å.S och om han är skyldig är nog travets räddning där att "hänga honom högt".. alltså det hårdaste straff o totalt ta avstånd på alla sätt som går.
Ja,jag tycker oxå att det finns en poäng här!
Men ÅS är inte hela travet,så jag tror inte att det står och faller med honom.
Det finns fler stora tränare,men är det så att bevisen håller emot ÅS.så ska han "hängas högt".
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Ja,jag tycker oxå att det finns en poäng här!
Men ÅS är inte hela travet,så jag tror inte att det står och faller med honom.
Det finns fler stora tränare,men är det så att bevisen håller emot ÅS.så ska han "hängas högt".

Skulle det visa sig att ÅS använder strömm och att alla hans anställda skulle ljuga i press och säga att han inte gör det skulle mycket stora delar av trav spelandet stanna av för att spelsäkerheten inte kunnat bevisas. Det är lika dant med alla "kompis styrningar" mellan dom stora proffs kuskarna. Det finns många saker som inkräktar på spelsäkerheten som att kuskarna inte alltid kör för bästa position. (:rofl:drivning igen:rofl:)
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Skulle det visa sig att ÅS använder strömm och att alla hans anställda skulle ljuga i press och säga att han inte gör det skulle mycket stora delar av trav spelandet stanna av för att spelsäkerheten inte kunnat bevisas. Det är lika dant med alla "kompis styrningar" mellan dom stora proffs kuskarna. Det finns många saker som inkräktar på spelsäkerheten som att kuskarna inte alltid kör för bästa position. (:rofl:drivning igen:rofl:)

Men,vad har det med spelsäkerheten att göra?
"Kompis styrningarna" går aldrig att bevisa.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Skulle det visa sig att ÅS använder strömm och att alla hans anställda skulle ljuga i press och säga att han inte gör det skulle mycket stora delar av trav spelandet stanna av för att spelsäkerheten inte kunnat bevisas. Det är lika dant med alla "kompis styrningar" mellan dom stora proffs kuskarna. Det finns många saker som inkräktar på spelsäkerheten som att kuskarna inte alltid kör för bästa position. (:rofl:drivning igen:rofl:)

Nu vet ju inte jag hur stor omsättning å.s har på sin personal, men jag finner det högst osannolikt att den vanliga personalen, som hästskötare, skulle vara invigda i det o fullt ut acceptera det utan att någon trätt fram tidigare?
Även om många skulle hålla tyst, så tror jag det finns ännu fler som inte skulle tveka att anmäla en sån sak... Annars tror jag att jag helt förlorar synen på mänskligheten! :eek:
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Jag själv är misstänksam till en som jobbat där, som hade "min" röda. Men inget jag kan bevisa, bara fundera över hennes förändring i hantering när hon kom hem & hur hon såg ut i allmänhet för att vara sk motions körd.. Dock inväntar jag konkreta bevis.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

KL

Hittade nyss en tråd på hästmänniska där det var någon som ville veta hur det var att skicka sin häst till slakt.. Måste säga att jag är förvånad över hur många det var som hade erfarenhet av det och dessutom av flera hästar.

Finns det egentligen några siffror på att fler travhästar går till slakt än ridhästar?

Här är tråden:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=934228&page=2

Vår familj har haft travhästar i 30 år. Vi har avlivat 4 hästar

Valack ca 5 år; lynnesfel
Fölmärr; ålder, fel på tänderna
Valack 2 år; benbrott, akut
Fölmärr ca 10 år; kolik, svarade inte på smärtstillande efter operation
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trav är djurplågeri...

Det finns nog ingen statistik på det!
Men det slaktas en hel del halvblod oxå!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp