Bukefalos 28 år!

Trav är djurplågeri...

Sv: Trav är djurplågeri...

Jag själv är misstänksam till en som jobbat där, som hade "min" röda. Men inget jag kan bevisa, bara fundera över hennes förändring i hantering när hon kom hem & hur hon såg ut i allmänhet för att vara sk motions körd.. Dock inväntar jag konkreta bevis.
Jag hittade denna tråden...
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=528855

Jag hade helt glömt den, kom ihåg den i morse ;)
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Nu tänker du bakvänt, mitt resonemang utgår från att inkomsterna för travsporten minskar pga att ATG får konkurrens från andra spelbolag, själva spelet på hästar får konkurrens av fler spelformer och nu slutligen så kan nog en hel del sponsorer bli avogt inställda till travet om ÅS är skyldig till vad han anklagas för.
Jag tror ochså att travsportens framtid inte hänger på om en tränare (oavsett om det är en stortränare) misshandlat hästar genom ström utan på den konkurrans som privata spelbolag utgör gentemot ATG. DEt är en faktor som skulle kunna sänka travet ganska snabbt.
gulan
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Om travet läggs ner, som i ditt resonemang, så finns det ju inget trav att spela på on-line heller och inte hos något bolag så vad vore poängen med att driva svenskt trav i botten? Ska spelarna då spela på amerikanskt trav eller vad....?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Om travet läggs ner, som i ditt resonemang, så finns det ju inget trav att spela på on-line heller och inte hos något bolag så vad vore poängen med att driva svenskt trav i botten? Ska spelarna då spela på amerikanskt trav eller vad....?

Och hur kul vore det,att spela på amerikansk trav!?
Där kan man snacka om att hästarna byts ut som en annan byter trosor.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Ja, och vad skulle folk veta om hästarna? Ska vi ha amerikanska kommentatorer? Förutom att ofta byra ut hästarna så vad skulle folk veta om de dessutom använder grisfösare eller annan i Sverige otillåten utrustning? Kanske en ny programidé för Kalla Fakta?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Körde ett provlopp där checken smällde av och det är inte roligt när hästen trycker ner huvudet mellan benen så man knappt kan styra den.

Varför tryckte den ner huvudet mellan benen när checken gick av och varför gick den av??? Bristfällig utrustning eller en häst som gick så hårt på bogarna att en fullgod utrustning brast???

Du avslöjar ganska mkt i ditt inlägg.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Ahh! Du är här igen. Vi är flera som vill veta vad du menade med att det var för fel på den "stackars" häst du tog upp som ett exempel som bara "försvann" på förra sidan:laugh:???
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Jag har inte sett hur hon blev bestraffad. Någon här måste väl läsa Ridsport?
För jag tar för givet att dom skrivit en stor artikel om det. Eller?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Kan i alla fall berätta att ekipaget slutade sexa i tävlingen..

Och nej. Ingen bryr sig.....:grin:

AM (som har Ridsport)
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Jag tror ochså att travsportens framtid inte hänger på om en tränare (oavsett om det är en stortränare) misshandlat hästar genom ström utan på den konkurrans som privata spelbolag utgör gentemot ATG. DEt är en faktor som skulle kunna sänka travet ganska snabbt.
gulan

Jag tror det snabbar på, om det visar sig att ÅS är skyldig så får det följdeffekter som ännu färre besökare på banorna då det skapas bad will om sporten.

Kan jämföra med cykelsporten som jag älskar, för man det på tal så blir det BARA tal om doping. Usch, tänk om det blir så att så fort man nämner trav så haglar det ord som "djuplågeri", etc.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Om travet läggs ner, som i ditt resonemang, så finns det ju inget trav att spela på on-line heller och inte hos något bolag så vad vore poängen med att driva svenskt trav i botten? Ska spelarna då spela på amerikanskt trav eller vad....?

Jag tror inte spelarna tänker så långt. Det är väl det klassiska att en person gör ingen skillnad.

Apropå spelet, nån som vet nåt om demografin i spelarkåren?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Ahh! Du är här igen. Vi är flera som vill veta vad du menade med att det var för fel på den "stackars" häst du tog upp som ett exempel som bara "försvann" på förra sidan:laugh:???

Ja Coari. Vad var så "tragiskt" med den hästen ????
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Jag har inte sett hur hon blev bestraffad. Någon här måste väl läsa Ridsport?
För jag tar för givet att dom skrivit en stor artikel om det. Eller?
Jag har ingen aning om det aktuella fallet.
Men jag vet att ridsportens kvarnar mal sakta.
Först så vet vi ju inte ifall personen som påstår sig ha sett hästen misshandlas (vet vi att bilden inte är manipulerad?) har tagit sitt ansvar och anmält till tävlingsledningen vad som har hänt. (den lär knappast ha sett ut sådär när den tävlade inne på banan)
Sen tar det tid med såna där anmälningar. Jag anmälde själv en incident för ett antal år sedan och det tog då flera månader innan det togs upp i disciplinnämnden....
Hur det fungerar på internationella tävlingar, som på globen, vet jag inte heller, men jag förutsätter att det är liknande.
Så jag tvivlar på att det finns någon dom, om händelsen ens är anmäld.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Kan jämföra med cykelsporten som jag älskar, för man det på tal så blir det BARA tal om doping. Usch, tänk om det blir så att så fort man nämner trav så haglar det ord som "djuplågeri", etc.
Men det har det ju alltid gjorts om trav. Det är rätt många middagar jag fått försvara det jag håller på med. Men när det är med icke hästintresserade personer så har jag överseende med okunskapen. Det blir inga djupare utläggningar eller förklaringar.
Men när det låter ifrån hästfolk, främst ridfolk i hobbyverksamhet som direkt avslöjar sin okunnighet (inte bara hur dåligt insatta i trav de är, utan man märker även stora brister i hästkunnande ochså) då tappar jag snabbt tålamodet. Även om jag försöker även där att ha tålamod och överseende med okunnigheten, så funderar jag ju hur deras stackars hästar har det och hur de mår.
Ett exempel på ett inlägg från en sådan:
Varför tryckte den ner huvudet mellan benen när checken gick av och varför gick den av??? Bristfällig utrustning eller en häst som gick så hårt på bogarna att en fullgod utrustning brast???
(vi säger att hästen pullar) Jag har haft hästar som knäckt käken som inte legat på något (pullade) alls, vad den gick hårt på vet jag inte. Men jag skulle tro att coari vet hur en häst som inte pullar kan knäcka käken.
gulan
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Fr övrigt borde de förrbjuda fotboll, hur ofta hör man inte om skador på fotbollsspelare!!! :eek:;)

Lägg av. Det är ju inte precis självvalt för hästarna att hålla på med travsport.

kl Varför inte bara se hästarna och ta problemen på allvar? Varför bara jämföra och peka och säga "titta titta de gör det också!! det är inte bara vi!!"? Gör mig arg när folk bara ignorerar sånt!

Det djurens rätt säger stämmer ju till stor del med det som jag har sett i verkligheten, och jag har inte ens sett särskilt mycket. :mad:
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Lägg av. Det är ju inte precis självvalt för hästarna att hålla på med travsport.

kl Varför inte bara se hästarna och ta problemen på allvar? Varför bara jämföra och peka och säga "titta titta de gör det också!! det är inte bara vi!!"? Gör mig arg när folk bara ignorerar sånt!

Det djurens rätt säger stämmer ju till stor del med det som jag har sett i verkligheten, och jag har inte ens sett särskilt mycket. :mad:

Vad är det vi gör med hästarna som de valt själva??

Fast jag tycker ju en häst väljer rätt bra själv,
vill den inte springa- blir den ingen bra travhäst-får göra något annat
vill den inte hoppa- blir dne ingen bra hopphäst- den får göra något annat..
osv..
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Jag tycker att mina avelsston som lever i flock oftare har mer skador än min dotters tävlingshästar, så allt går inte att skylla på tävling och träning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp