Travtränare misstänkt för djurplågeri

Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

KL Intresant att det är en anställd som anklagas nu. Blir intressant att se var arbetsgivaransvaret kommer in om han fälls.
PL
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Lilla Vännen här :cool:, eller blir det Vännen Lilla ?:confused:

Hälsningar LV (Lilla vännen) eller då om önskas Vännen Lilla (VL)

Det min vän Humlis, det är humor.:D

Och du visar ditt vattenmärke, as usual.....
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Och du visar verkligen ditt lågvattenmärke, som inte inser? att ett skämt om initialer och andras påhittade smeknamn till mig, är långt mer harmlöst än att skriva att alla Silberskys klienter är skyldiga bara för att de väljer Silbersky, men med dina tidigare resonemang att döma ohörda och ropa skyldig över många gånger ingenting, så förstår jag att du sväljer det resonemanget.:grin:
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Och du visar verkligen ditt lågvattenmärke, som inte inser? att ett skämt om initialer och andras påhittade smeknamn till mig, är långt mer harmlöst än att skriva att alla Silberskys klienter är skyldiga bara för att de väljer Silbersky, men med dina tidigare resonemang att döma ohörda och ropa skyldig över många gånger ingenting, så förstår jag att du sväljer det resonemanget.:grin:


Då så, lilla vännen, så kan du berätta för mig var du tolkar att jag "sväljer det resonemanget"!? Jag vet att du tolkar allt som "fan läser bibeln" men nu gick du väl ändå lite för långt. :angel: Kan inte se ens att jag har skrivit något om det ö h t. Så du måste vara makalöst duktig på att tolka texter. :eek:
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Hur skulle det vara om du istället skrev inom området som tråden tar upp istället för att hålla nånform av dagis nivå? :grin:
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Jag skrev "tidigare resonemang", alltså andra trådar där faktiskt du sällar dig till de egna domstolarnas mobb och ger intrycket att vissa självklart är skyldiga utan rättegång.

Och angående den här tråden så är det rätt uppenbart :grin:, du retar dig långt mer på mitt mycket personliga skämt till Humlis än vad du gör om en annan invändares påstående att alla Silberskys klienter är skyldiga, det säger en hel del om dig.:eek:, på dig själv.
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Jag skrev "tidigare resonemang", alltså andra trådar där faktiskt du sällar dig till de egna domstolarnas mobb och ger intrycket att vissa självklart är skyldiga utan rättegång.

Och angående den här tråden så är det rätt uppenbart :grin:, du retar dig långt mer på mitt mycket personliga skämt till Humlis än vad du gör om en annan invändares påstående att alla Silberskys klienter är skyldiga, det säger en hel del om dig.:eek:, på dig själv.


Du har ingen aning vad jag tycker i det här fallet. Men det är så typiskt dig att vinkla till det. Det är konstigt att du hela tiden måste ta till såna metoder.
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Hur skulle det vara om du istället skrev inom området som tråden tar upp istället för att hålla nånform av dagis nivå? :grin:


Jag tycker självklart inte att man är skyldig till något bara för att man anlitar en kändisadvokat. Däremot har man kanske gott om pengar....

Men det är ju synd om de anställda ska behöva "åka dit" om de har gjort hästar illa på uppdrag av tränaren/arbetsgivaren. Jag har svårt att tro att de har använt oshyssta metoder på eget bevåg.
Samtidigt är det bra att alla dessa "träningsmetoder" kommer fram i ljuset, OM de nu är sanna.
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Men det är ju synd om de anställda ska behöva "åka dit" om de har gjort hästar illa på uppdrag av tränaren/arbetsgivaren. Jag har svårt att tro att de har använt oshyssta metoder på eget bevåg.

Har man inget eget ansvar? Är det endast chefen som är skyldig om denne beordrar någon att begå brott på arbetsplatsen? Chefen har naturligtvis det största ansvaret men alla människor måste väl ta ansvar för sina handlingar?

Om min chef skulle be mig utföra något som jag vet är brottsligt skulle jag faktiskt vägra, just med hänvisning till det.
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Har man inget eget ansvar? Är det endast chefen som är skyldig om denne beordrar någon att begå brott på arbetsplatsen? Chefen har naturligtvis det största ansvaret men alla människor måste väl ta ansvar för sina handlingar?

Om min chef skulle be mig utföra något som jag vet är brottsligt skulle jag faktiskt vägra, just med hänvisning till det.

Det skulle jag också göra men vi vet inte vad som ligger bakom och vilken arbetssituation det är på arbetsplatsen. I vissa hästjobb är arbetsvillkoren inte så väl reglerade och många unga tjejer som jobbar i stall är mer eller mindre livegna, enligt min privata uppfattning. Men jag har ingen aning om hur det är där men man kanske ska inse att det finns omständigheter som säkert påverkar.
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Det skulle jag också göra men vi vet inte vad som ligger bakom och vilken arbetssituation det är på arbetsplatsen. I vissa hästjobb är arbetsvillkoren inte så väl reglerade och många unga tjejer som jobbar i stall är mer eller mindre livegna, enligt min privata uppfattning. Men jag har ingen aning om hur det är där men man kanske ska inse att det finns omständigheter som säkert påverkar.

De som är delgivna misstanke om brott är inga "unga tjejer som jobbar i stall".

Förövrigt har Åke Svanstedt AB kollektivavtal, jag är ganska säker på att de flesta i personalen är medlemmar i facket.
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Men det är ju synd om de anställda ska behöva "åka dit" om de har gjort hästar illa på uppdrag av tränaren/arbetsgivaren.


Är det verkligen synd om de anställda då?:eek:
Håller med solros, ansvar för egna handlingar.
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Du har ingen aning vad jag tycker i det här fallet. Men det är så typiskt dig att vinkla till det. Det är konstigt att du hela tiden måste ta till såna metoder.

Det är du som vinklar....:grin:,jag har bara skrivit att du retar dig mer på ett harmlöst inlägg om initialer, och det mellan mig och humlis, än vad du retar dig på " alla som anlitar Silbersky är skyldiga inlägget".
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Jag tycker självklart inte att man är skyldig till något bara för att man anlitar en kändisadvokat. Däremot har man kanske gott om pengar....

Men det är ju synd om de anställda ska behöva "åka dit" om de har gjort hästar illa på uppdrag av tränaren/arbetsgivaren. Jag har svårt att tro att de har använt oshyssta metoder på eget bevåg.
Samtidigt är det bra att alla dessa "träningsmetoder" kommer fram i ljuset, OM de nu är sanna.

Okey, det låter ju bra :)

Problemet som jag ser det här är att de har blivit beordrade och utfört handlingen, men eftersom de förnekar finns ju risken att det är bara dem som åker dit eftersom det är de som kört...
Men ÅS har ju ett tränaransvar så han borde inte klara sig för han inte kört..

Tyvärr tror jag ingen kommer bli dömd.. För det kommer inte kunna bevisas.
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Okey, det låter ju bra :)

Problemet som jag ser det här är att de har blivit beordrade och utfört handlingen, men eftersom de förnekar finns ju risken att det är bara dem som åker dit eftersom det är de som kört...
Men ÅS har ju ett tränaransvar så han borde inte klara sig för han inte kört..

Tyvärr tror jag ingen kommer bli dömd.. För det kommer inte kunna bevisas.


Det tror inte jag heller. Men det är bra ändå att det blir lite skriverier så att folk får upp ögonen för vad som kanske händer inom travsporten. Tyvärr händer det ju mycket oschysst inom ridsporten också.....
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

De som är delgivna misstanke om brott är inga "unga tjejer som jobbar i stall".

Förövrigt har Åke Svanstedt AB kollektivavtal, jag är ganska säker på att de flesta i personalen är medlemmar i facket.

Jag menade lite mer generellt, inte just ÅS stall och anställda. Han är ju en stor tränare men sen kryllar det av småstall och många som jobbar i stall har knappt ett anställningsbevis och det är nog inte många som har kollektivavtal.
 
Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Men det är ju synd om de anställda ska behöva "åka dit" om de har gjort hästar illa på uppdrag av tränaren/arbetsgivaren. Jag har svårt att tro att de har använt oshyssta metoder på eget bevåg.
Samtidigt är det bra att alla dessa "träningsmetoder" kommer fram i ljuset, OM de nu är sanna.

"Jag lydde bara order" har används tidigare i världshistorien som bortförklaring men det håller givetvis inte.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kusk som slagit sin häst så hårt med ridspöt under ett lopp på Åbytravet att det lämnat tydliga svullnader står åtalad i Göteborgs...
2
Svar
23
· Visningar
2 585
Senast: Dopy
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter elitloppsfinalen avslöjade Travronden att Ecurie D. byter tränare. Stjärnhästen ska till USA och hamnar hos Åke Svanstedt. Och...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp