Bukefalos 28 år!

Sv: Trec?

Jag ska vara med på en prova på tävling nu i December. Tycker det verkar skit skoj =) tyvär är inte min egen begåvning "fitt fore fight" men jag ska få låna en häst ;)
 
Sv: Trec?

Våran Islandsklubb ska ha en massa sådant till nästa, men för alla hästar och ryttare ska bli jätte kul ;) dock har jag nästan bara vattenrädda hästar så det blir till att träna ordentligt...

¨Någon mer i Uppsala området här??:laugh:
 
Sv: Trec?

Våran Islandsklubb ska ha en massa sådant till nästa, men för alla hästar och ryttare ska bli jätte kul ;) dock har jag nästan bara vattenrädda hästar så det blir till att träna ordentligt...

¨Någon mer i Uppsala området här??:laugh:

Ja! Jag bor utanför Uppsala! Vilken klubb är det? Jag har inte islandshästar, så jag vet inget om dessa klubbar, men TREC låter som om det skulle kunna passa oss! Vore kul att prova, och det är ju skönt om man inte måste åka så långt. :)

Vet någon förresten vad som menas med "annan riksorganisation"? Jag är alltså inte med i SIF ...
 
Sv: Trec?

Gå in på PRO ELITE "album photos" uppe till höger. Jag trodde länken skulle komma rätt direkt.
 
Sv: Trec?

*kl*

detta såg kul ut. Påminner om ridtravarföreningens Trab, westerns trail och bruksridning. Något som skulle kunna passa min dam. Någon som vet om det kommer finnas någon tävling i Norra Småland med omnejd i år så man kan åka och kolla?

MIn dam går ju där jga ber henne så detta borde verkligen pass oss med lite övning
 
Sv: Trec?

Ja! Jag bor utanför Uppsala! Vilken klubb är det? Jag har inte islandshästar, så jag vet inget om dessa klubbar, men TREC låter som om det skulle kunna passa oss! Vore kul att prova, och det är ju skönt om man inte måste åka så långt. :)

Vet någon förresten vad som menas med "annan riksorganisation"? Jag är alltså inte med i SIF ...



Berserkur :idea: kolla in hemsidan, klubben är nystartad och all är välkomna alltså inte bara isisar :bump:
 
Sv: Trec?

Hej! jag lägger in några datum för TREC 2009

15 mars, TREC-info, Norrköping, www.dyggur.se
4 april, Hinderteknik gångartstest, Finspång
13 april, Hinderteknik, gångartstest, Norrköping
19 april, Orientering, Norrköping
26 april, Prova-på-tävling, Uppsalatrakten, www.berserkur.se
2 maj, Hinderteknik, orientering, Vingåker
16-17 maj, tävling Debut + C-klass, Norrköpingstrakten
18-19 juli, tävling Debut, Uppsalatrakten
Sept, SM TREC (?), planen är att det ska arrangeras ett SM i år!, plats och datum ej bestämt

reservation för ev fel

Mer info på Dyggurs och Berserkurs hemsidor, samt på Sv Islandshästförb/Fritid (kalendern har dock inte hunnit uppdateras)

Vet också att det är på gång med fler TREC-tävlingar/aktiviteter

:D / Eva
 
Sv: Trec?

Vi var i Uddevalla på prova-på-tävlingen och det var jättekul!

För er som är intresserade och inte bor i Norrköping/Uppsalatrakten så kan jag berätta att det förmodligen blir en ny prova-på (alternativt lätt klass) i Bohuslän i år, en av tjejerna som var med i Uddevalla skulle försöka fixa det.

Skulle tro att det annonseras på Landis hemsida när det blir dags.
 
Sv: Trec?

Eva_S, du verkar ha koll på TREC-läget :laugh:

vet du ifall det kommer hållas träningar/tävlingar i skåne detta året? hittade inget om detta på icelandics hemsida.

tyvärr blev ju träningarna/tävlingarna -08 inställda :cry:

då detta verkar vara en tävlingsgren för min nordis så vill jag verkligen börja med detta! för tilfället bor/studerar jag i östergötland men hästen beffiner sig i skåne :grin:
så blir det inga skånetävlingar får väl hästen komma hit upp istället :idea:
 
Sv: Trec?

Hej!
nu har jag "lusläst" alla hemsidor för islandsklubbarna i Skåne och jag hittar inget om TREC som finns utlagt.

Du måste absolut ta upp hästen till Östergötland!, där är det ju jättemycket på gång nu i vår. Eller att du i alla fall passar på att anmäla dig till de olika arrangemangen och kan åka och titta!

Det finns en ny hemsidesadress för TREC nu, där vi fyller på information och rättar till felaktiga länkar allt eftersom, www.trecsverige.se

och jag vet att det jobbas febrilt med en del nytt material som ska publiceras

Kom ihåg att TREC är för alla hästraser! :banana:
 
Sv: Trec?

Tusen tack Eva_S :D,

E ju kanon att jag kan anmäla mig till arrangemangen fast jag evt inte kommer att häst, har jag inte ens tänkt på att man kunde! :p
 
Sv: Trec?

Hej igen

nu är kalendern på www.trecsverige.se uppdaterad! Nu finns det även några tillfällen i Skåne.

12-13 sept kommer Sveriges första TREC-SM att arrangeras! :bump:
 
Sv: Trec?

vad krävs föra att delta i SM?, hur många godkända tävlingar ska man ha klarat av och vilken nivå? (debut o c-klass)

har bara lusläst reglerna, så får läsa dom lite noggranare sen när tiden räcker till!

Kul att det kommit mer!!!! blir nog till att hästen kommer till östergötland!
 
Sv: Trec?

För att få delta i Sveriges första TREC-SM krävs att man deltagit i två st C-klass-tävlingar.
Det kommer även att vara en klass för de som inte hunnit kvala.
(reservation för ev fel)

Svenska reglementet är under uppdatering, kommer snart ut på hemsidan.

Vet också att det ska vara en C-klass-tävling i Lysekil 2-3 maj, den kommer snart med i kalendern.

:D
 
Sv: Trec?

Tjohooo!

I söndags var jag med på en orienteringsträning, gud va kul det var, trevligt sällskap i trevlig miljö och ett underbar arrangerad dag :D :D

Jag är ialf helt såld på TREC nu, så nu blir det hårdträning för mig att lära mig vilka hastigheter min häst har/går i :p

Och årets första tävling är inbokad nu. anmält mig till norrköpings C-klass :bump: ska bli spännande och kul!!
 
Sv: Trec?

Vad roligt att du ska anmäla dig till C-klasstävlingen i Norrköping! Då ses vi säkert!

Det kommer fler uppdateringar på hemsidan www.trecsverige.se inom de närmsta dagarna.

Din beskrivning av orienteringsträningen låter som en perfekt beskrivning av tanken bakom TREC!

:rofl:
 
Sv: Trec?

Jag har lite problem ang licens och försäkring.

Jag är medlem i en Svrf.klubb. Men Svenka Ridsportsförbundets licenser gäller inte för Trec.

Vilken form av försäkring/licens kan jag lösa då.
Har läst att islandshästförbunden har en licens för 100kr, men den gällde visst bara för lättklass. Sen läste jag nånstans att det finns en försäkring på 30 kr för dom som ikke är medl i en islandshästförening.

Ska jag ha försäkringen för 30kr. men hur blir det med licens då?

Så vad gör jag. Är C-klass jag rider!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: Anna-Bella
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 222
Senast: Jerseyite
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 320
Senast: Roheryn
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
287
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp