Bukefalos 28 år!

Trendförälder

Sv: Trendförälder

*KL*

Jag väntar mitt första barn, en flicka, (som förväntas titta ut om 5 veckor) o självklart har jag redan börjat tänka på hur jag vill att mitt barn ska fostras.

Angående mat: Jag är vegetarian men har visserligen under graviditeten börjat äta kött lite smått o kan inte till 100% kalla mig det längre. Min tanke var från början att även mitt barn skulle bli vegetarian men den tanken har jag lämnat. Mitt barn får själv välja när det är gammalt nog att förstå.
Min sambo äter kött o rent praktiskt skulle det bli jobbigt för mig att behöva laga 2 olika middagar. Däremot så vet jag att jag, eftersom jag är kock o därmed har stort matintresse o kunskap, kommer att ha störst inflytande o vara den som ansvarar över maten.
Jag jobbar som kock på en förskola o har lagt mycket fokus kring hälsa o kost, då detta är ett stort intresse. Maten i vårat hem kommer att bli rikt varierat o nyttigt. Det kommer att bli ekologiskt o närodlat så långt ekonomin håller. Kött kommer att lagas 3-4 gånger i veckan o kanske mycket hellre bytas ut mot fisk. Helfabrikat kommer att ratas. Godis o kakor (jag älskar att baka... ville egentligen bli konditor :d) äter både jag o sambon själva så det kommer att existera, men endast på helger. Så hade även vi det när vi växte upp.
Men självklart är "fusk" tillåtet! Pizza o annan snabbmat får så klart förekomma!

Angående kläder: Jag har redan köpt lite kläder till min dotter men har även ärvt mycket från mina kusinbarn, en flicka o en pojke, dvs en mycket blandad kompott. Vi har valt kläder som vi tycker är fina. Hittills har en klänning o två rosa plagg tillkommit i garderoben. Inte mycket "flickigt" alltså. Jag har inga stränga regler angående kläder eller färger. Det som är fint är fint o då spelar inte färgerna så stor roll.