Bukefalos 28 år!

Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

NHE? En ny förkortning jag inte känner till :D
Jag tränar lite NH enligt Parelli (mer eller mindre..) men har på senare tid blivit mer och mer inspirerad av Ben Hart (klicker- och horsemanshiptränare).

Ska jaga upp pojken imorgon och ta lite kort när vi är ute!
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Seabaz: Roligt att du följer tråden och om du och din söta vite kan några tricks så gärna bilder! Alla nivåer och tricks välkomnda ;)

Haha, eftersom jag just efterlyst nya bilder så ska jag inte lägga in mina gamla bilder här :p Har själv inga nya och kan inte direkt några tricks.

Fast han är gullig och tar upp det benet jag pekar på, det är det enda "tricket", och så håller han benet i luften och tittar på mig typ som "jamen nu då?" :D
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag följer tråden tills jag har nya foton :) Tränade buga och bergsget igår med Juni. Gick super men tror jag har ngn nyare bild på bugan dock var mitt föl lite ivägen.*gammal bild*

25538540.jpg


Har ni något tips att komma med,vill inte lära in med godis för då blir bugan ostadig efter som Juni inte fokuserar på uppgiften :/
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

...vill inte lära in med godis för då blir bugan ostadig efter som Juni inte fokuserar på uppgiften :/

Börja träna utan godis? :D
Lär h*n att backa för tryck på bogen/överbenet och sedan är det bara att träna träna! :bump:
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Kl
Millan och jag tränade bergsget och buga idag :) de art bilder på bergsget,men dock inte på bugan,då kameran är seeg och man vet inte riktigt nör man ska ta :/.men får se nån dago mde går bättre med fotandet när de gäller buga :).men hon gjorde några fin bugor iaf idag!:laugh:

Bilderna på bergsget;
http://www.pixbox.se/pic_show_id25536886.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id25536887.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id25536888.html

en bild på ett upplyfft ben:p skulle pricis ge henne komando :)
http://www.pixbox.se/pic_show_id25536889.html
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

KL

Jag och min valack är nya i "branschen". Har väl sammanlagt övat 8-10 ggr så än så länge har vi inte kommit så långt. Tog rättså lång tid att lära honom lyfta på bakbenen :d

Men här är en liten film, jag är så stolt över min kille :love:
Va tycker ni?

http://www.youtube.com/watch?v=AV2LgZcAfEM
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Hej alla! Måste bara berömma er!! :bow: Tycker ni är jätteduktiga och jag blir så inspirerad att börja träna med min häst när han kommer tillbaka från fodervärden. :laugh:

Jag har dock några funderingar som jag hoppas att någon känner sig manad att svara på :angel: :p
Den hästen jag har nu svarar inte så bra på belöning med godis. Han är inte alls den hästen som gillar mat så jag undrar då hur man lär in exempelvis buga utan något att vägleda med?
Sen så undrar jag, alla ni som kommit så långt att ni lärt hästen stegra på kommando, har ni själv kommit fram till hur ni ska få hästen att stegra, typ provat er fram eller har ni fått instruktioner av någon annan? Alltså jag är inte intresserad av hur man gör utan mer hur ni kommit fram till hur man gör, om ni fattar vad jag menar?? :o

//Krockodil :idea:
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Frittan:Jätte duktiga!Ni kommer säkert komma långt :)
Krockodil:När de gäller buga,behöver man inte godis .Lär h*n istället gå/väga bakot för tryck mot övverben/bog.samtidigt som du håller upp h*ns ben och hjälper han lite genom att föra benet bakot lite :)..så du behöer egentligen inte godis till ngt trick.:)Lycka till :D
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Cinora:Tack så mkt!:)
Frittan:Jag ska försöka lära millan spansk skritt snart.men de fösta är att lära dem vacker hovaltså lyfta benet,gärna högt på komando
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

kl*

Oj vad länge sedan ja var inne på denna kategori. Även läääänge sen jag tränade buga med pojken men testade idag med en morot. Han la sig ner utan min hjälp, hel stolt:D

Dock inga bilder- kamera dålig.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

ojoj... jag har helt glömt bort den här trådserien! :o

Jag och Slasan ska hårdträna nu de veckor som hon vilar från kroppsträningen. Electra får jag allt ta och uppdatera lite:p

Alla här ser ut att vara jätte duktiga!! :banana:
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

du kan be hästen gå framåt när den har frambenet i luften(när du petet med spöt som i filmen).
Om hästen är väldigt känslig så kanske du till och med kan peta när den går och se vad som händer. Om han nu är helt hundra på att lyfta för spöt så att säga.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

KL.
egseg.jpg

Mitt lilltroll har lärt sig vifta på fötterna även när jag sitter på ryggen nu :)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Dansa med hästar kom ju först. Men han skriver i Hästens själ att det är lättare att förstå dansa med hästar om man läst hästens själ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 009
Senast: mamman
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
55 56 57
Svar
1 121
· Visningar
73 691
Senast: Brie
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp