Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

SJälv tycker jag inte att det är fel att börja med dominant trick samtidigt som ett underkastande så länge man har en häst som är med på noterna. :)

Ser fram emot fler bilder på era tricks såsmåningom!
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Men vad bra! :)
Jag tror han skulle må bra av att bli lite mer "dominant", haha. Nej, men har behöver verkligen stärka sitt självförtroende! Känns som att det här med klickerträning, som är väldigt nytt för oss, verkligen gett självförtroendet en lite skjuts. Han behöver veta när han gör rätt, få massvis med beröm och att man fokuserar på det som är bra istället för det som är dåligt. Så det skall vi fortsätta med! :laugh:
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

KL!

Nu hoppar även jag in i denna tråd! :)

Klickertränar min ponny, hon tycker det är gryyyymt roligt!
Hennes absoluta favorittrick är ett trick som vi kallar "Tunnan", och numera älskar hon blå tunnor, står dom rakt upp så drar hon i dom med mulen, puttar dom med hela huvudet, sparkar på dom eller på annat sätt välter dom för att kunna ställa sig på den med en framhov!
Vi har även börjat på spansk skritt och bergsgeten, buga körde vi på för några månader sedan, men lade det på hyllan när det blev för lerigt och nu har vi inte riktigt hittat tillbaka till det än.
En vardagsgrej som även är lite mer trick är "inkallning med förhinder" (som jag kallar det) då hon ska komma på inkallning (som egentligen inte är ett trick) men med något som "stoppar" på vägen (upphöjda bommar, tunnor etc)

Vi har även lärt in "mojjemin" som var ett av de första tricken (flema) samt puss, "vinka", lyfta på alla hovar när man pekar på dom (även bakhovarna).
Sen vet jag att vi tränat in fler saker, men för tillfället kan jag inte komma på vad!

Men som sagt, "Tunnan" är för tillfället Sofias (som ponnyn då heter!) favorittrick, och det kan hon även uppsuttet eller om jag står långt ifrån o ber henne!

Bjuder på tre bilder (Photobucket ville inte riktigt hänga med, så fick inte upp fler):

Tunnan uppsuttet:

tunnanuppsuttet.jpg


Mojjemin:

mm.jpg


Tunnan, andra träningen vi testade detta trix, numer föredrar hon att ha hoven PÅ tunnan. Anledningen till att vi hade grimma o grimskaft kan ni ju skymta i bakgrunden vid Sofias rumpa, haha! ^^:

DSC_0229.jpg
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Vet inte riktigt om det passar, men har äntligen en film när jag jobbar min häst lös :) inte den bästa kvalitén och jag fick dra ner ljudet för det blåste så. Vi brukar motionera på detta sätt, ibland mer mer kommandon ibland får han bara springa av sig.

Byt varv, mindre volt och flytta i sidled är väl de återkommande 'tricken'. :)

http://www.vimeo.com/11324245
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

säger som ngn annan! väldigt snygg färg och fin ponny! duktigt trick också!!!

Låta mig då presentera för mig kanske 5ehästen iden här tråden...

Bäbisen som nu snart blir 2, Aurora Daylight Star!!!!!
vill dock lägga in en parantes att jag väl egentligen inte tycker man ska börja förtidigt med förmycket träning, Men detta är en häst som varit med på allt och tyckte allt varit jätteskoj ända från sin första levnadsdag. lyfta alal hovar snällt 3 dagar gammal. aldrig krånglat med ngt.. och när hon redan går in i transporten, går över/under otäcka saker, longeras, tömkörs, ja vi testade till o med o tolkade i vintras. Samtidigt som hon VILL hitta på nya saker.

i vintars fick hon ju göra stretchövningen cirkusbugan vilket hon lräde sig direkt. och tänka att ja nu kan jag ju börja träna lite att hon ska hålla upp benet och "tänka bakår/neråt"
döm av min förävåning när hon går ne rpå knäet direkt! och flera gånge rnär jag ber henne. dock fortfarande orolig att hennes leder är försmala/förveka så är lite nojjig och hon gör allt så överambitiöst. Men duktig är hon allt!!!

bilder

http://joizmeds.mittspejs.se/P2754332#body

http://joizmeds.mittspejs.se/P2754331

börjat träna bergsgeten på liten lastpall också, dock inegn bil dnär hon står med alla fyra, men med två ben på
http://joizmeds.mittspejs.se/P2693202
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

kl

Zalza kan numera Yoga (även utan mitt ben)

31057723.jpg


och hon kan pussas och njuuuta samtidigt ^^

31057670.jpg


Ren allmän modereringsinformation. Bukefalos regelsystem, gör att vi inte vill ha några hemsideslänkar i bilder, avatarer och liknande, då det ofta har använts i annonseringssyfte för egen verksamhet. Och därför är det bestämt att INGA länkar på bilder och avatarer är tillåtna. Vill man copyrightmärka sina bilder, får man göra det på annat vis. Jag har PM'at Lektra nu och hoppas att hon fixar det på något vis och vill samtidigt, be er andra att inte lägga hemsides/blogglänkar på era bilder och avatarer.

Mvh

IngelaH
en i moderatorstaben
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag har vart inne och läst lite i tråden och tycker Trick Training verkar helt underbart:D Jag har börjat lite smått och både jag och hästen tycker det verkar helt underbart roligt:D Jag rider mycket western, gör ganska mycket nh och så men det skulle vara kul att utveckla det ytterliggare. Vi har börjet lite smått med buga och bergsgeten. Bara lekt fram lite och det artar sig, trotts att vi bara tränat 2 gånger. Jag har även börjat lite smått med att hon skall lyfta frambenen, men hon lyfter inte bara 1 ben, utan flyttar sig lite bara. När jag "knackar" henne med ett finger lyfter hon snällt på benet högt över marken, men när jag tar min carrot stick och petar på exakt samma ställe flyttar hon sig bara eller lyfter lite försynt på ena betet. Hon är motiverad till att träna och tycker det är jätteroligt, så jag vill ju verkligen utveckla detta mer, men jag vet liksom inte hur jag skall gå till väga! Likadant med bergsgeten, hon trampar in under sig jättefint med ena benparet, men det andra hänger liksom inte riktigt med...

En bonusbild från oss i vintras, Jag ville att hon skulle gå upp på bron men hon gjorde visst en bergsget :P

30540360.jpg
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Hej, hej! Helt ny i den här tråden... Brukar mest bara kika in och kolla på alla fina, inspirerande bilder. Men kan för första gången faktsikt bidra med en egen bild!

Början till spansk skritt på min pålle. Han tycker det är superkul och är väldigt ambitiös! Än så länge är det bara "vinka", men det tar sig :laugh:

30851519.jpg


Vi har väl börjat i lite fel ände antar jag, då det är ett dominant trick, men men.. Vi kämpar på med buga, men det är knixigt tycker både jag och hästen. Men hoppas att jag snart kan lägga in en bild på det också ;)

Det där med dominant och ickedominant är inget att bry sig om. Ledarskap handlar om så mycket mer. Man kan göra det man vill med hästen om man bara tänker efter före och sen får betingning på beteendet. Annars har man en häst som står och gör trick lite när som helst :)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Va duktiga ni har blivit!!! :bump:

Zalza har börjat visa mer och mer intresse för träningen och kan numera pussas, flema och lyfta på hov som jag pekar på. Börjar faktiskt bli riktigt ambitiös!
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Ååh vad inspirerad jag blir utav er duktiga människor, och hästar! :)
Underbara bilder, som tagna ur sagor.., jag själv har börjat lite smått med trickträning, hållt på en del med NH oxå..
2 arabston + en minishetlandsponny håller jag på att träna.. Det äldre stoet kan bergsgeten ganska bra, och "puss". Det yngre stoet är väldigt osäker, bara 4 år.. Håller även på att rida henne, går galant! Minishettisen är hingst, en aning kaxig.. Han tränar jag mest NH med, ledarövningar och sådant.. Snart ska jag dra igång lite trix med han oxå :)
Tränar dock äldre stoet mest, hon fokuserar jag på.. :)

Bilder kommer, här är en som jag tog för länge sen när jag tränade bergsgeten med äldre stoet.. Hon står knappt under sig, om ni förstår hur jag menar.., hade inte heller något framför henne.. Började med en lastpall såsmåning om, men nu gör hon utan någonting! :D

30424_1277668232.jpg
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

*knapplån*

Över 1000 inlägg och då börjar tråden bli oöverskådlig, eftersom ni också har raderat många bilder i tidigare inlägg. Därför låser jag tråden, så att ni kan starta en ny om så önskas.

Ha en fortsatt trevlig sommar

/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
127
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 025
· Visningar
67 780
Senast: Tonto
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 529
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp