Bukefalos 28 år!

Trött på tävlingsmänniskor

Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Vad är det jag ska bestämma mig för?
Att jag bara har blivit lite upprörd denna helgen om man jämför med förrförra helgen när vi hade ponnytävlingarna och det var rent kaos.
Du är välkommen på nästa Trettonspelen att gå runt och se hur folk beter sig.

Inget av de pengarna finansierar anläggningen.

Sen att vår träning blir inställd när det är tävlingar och jag inte kan rida alls dessa tre dagar det oftast är kan man ju bli lite purken över men det har jag accepterat.

Återigen, det är inte tävlingarna som sådana som jag invänder emot, det är tävlingsfolket som i det stora saknar hyfs och respekt.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Jag har varit på trettonspelen de senaste 8 åren. Oftast alla dagarna.

Att du inte kan rida då det är tävlingar visste du ju då du valde att ställa din häst på anläggningen.

Jo, sponsorpengar och kommunpengar går till anläggningen. Vad tror du finansierar den?
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Precis så skrev jag att jag accepterar inställd träning och ridning de helgerna det är fortfarande inte det som är problemet.

För trejde gången, minst, Det är tävlingsfolkets avsaknad på hyfs som upprör mig.

Varför kommenterar du inte det?
Eller du tycker att det är ok att folk beter sig illa?

Intressant att du varit på så många Trettonspel utan att märka nåt. Var har du då varit?

Pengar kommer från kommunen, ja, det är stor skillnad, men inga sponsorpengar kommer oss tillgodo.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Det finns sponsorer till anläggningen som du har nytta av. Hur tror du annars en så stor anläggning finansieras?

Jag tycker helt enkelt inte att allt det du räknar upp i ditt första inlägg är brist på hyfs. Till exempel hade jag använt första lediga hage om min häst fått kramp. Hade inte du gjort det? Precis som jag räknar med att om någons häst behöver akut till veterinär och jag inte är hemma så lånar man min transport, räddar hästen och ordnar upp transportlånet efteråt.

På trettonspelen har jag både jobbat och varit med min dotter som tävlar ponny.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Inte av sponsorer i alla fall.

Jag har inget problem med att ställa upp och hjälpa till med sjuka ponnysar och diverse om folk bara kunde vara lite vänliga.

Att bara få för sig att släpa in sin häst i ett främmande stall är höjden av fräckhet.
Att snäsa av en och fortsätta när man vänligt ber folk att inte gå genom stallet är höjden av fräckhet.
Att gå in i stallet och ta skottkärror samt grepar är höjden av fräckhet.
Att inte ta upp efter sin häst i spolspiltan är dålig stil.
När man ber snällt att de ska parkera så att vi kan ta ut/in våra hästar samt komma åt utgödslingen och de bara snäser åt en att de faktiskt är här för att tävla, då är det faktiskt inte så kul.

Men nu förstår jag varför du inte håller med mig, du är en av dem.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Det är just såna människor som fått mig att tävla brukskörning och bruksridning istället.
Där hjälper man sina medtävlande och alla är ett stort kompisgäng. :love:

/M
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Tycker mest det verkar vara du som har tråkig attityd.

Avundsjuk kanske??
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Vad finns det att vara avundsjuk på?

Att vara otrevlig?
Det borde jag iofs behöva bli lite bättre på.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Såvitt jag vet kan det lika gärna vara du som är otrevlig.

Kommer det folk och ska tävla, så visa dem tillrätta istället....
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Jag har tävlat i nästan samtliga dicipliner och det är ett fåtal gånger jag INTE träffat på hjälpsamma människor. Och de gångerna har det nog snarare varit personens hela livsattityd snarare än vilken gren det har tävlats i.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Jag betalar stallhyra. Den är inte subventionerad på något sätt.

Men det är inte tävlingarna som sådana som jag invänder emot.
Det är tävlingsfolket som i det stora hela saknar hyfs och respekt.

Hade INTE kommunen gått in och bekostat denna anläggning så hade nog din stallhyra varit betydligt högre.

Kanske något att fundera över??
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Tävlar själv men det skulle aldrig falla mig in att gå in i andras stall utan att fråga...

;)
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Det är jag mycket medveten om att kan vara fallet och det har jag inget problem med.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Det gör jag hela tiden (tron är det sista som överger en) men att få ett vänligt bemötande tillbaks är synnerligen ovanligt.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Det är jag mycket medveten om att kan vara fallet och det har jag inget problem med.

Du skriver ju hela tiden att du inte får gagn av de pengarna

Pengar kommer från kommunen, ja, det är stor skillnad, men inga sponsorpengar kommer oss tillgodo

Det är väl självklart att både och finansierar anläggningen.

Tävlingarna drar in stora pengar till anläggningen.

Fundera på vad hyran skulle ha legat på om det enkom skulle dra runt stället!
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Nä, precis jag får inte nytta av de pengarna och det stör mig inte heller.

Tävlingarna drar in pengar till klubben.

Och jag har inget som helst emot att klubben eller andra för den delen anordnar tillställningar på anläggningen.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

KL

Om man läser rubriken så tolkar jag den som att (så som TS själv upprepade ggr skrivit) denna tråd handlar om dåligt hyfs bland tävlingsmänniskor.

Vad just denna anläggning har med det att gör vet jag inte.
Jag håller med i det TS säger då dessa tävlingsmänniskor även finns här där jag bor (vilket är vääldigt långt ifrån TS).
Så då har anläggningen ingen större betydelse.

Får oxå känslan av att de som inte förstår TS är själva lite av " här kommer jag"tävlingsmänniskor...
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Tack, äntligen lite medhåll!

*kl*
Kom på en sak som vi faktiskt dragit nytta av från hoppetävlingar.
Vi har vid ett par tillfällen fått ha hoppträning på tävlingshinderna efter tävlingarnas avslut på söndagkvällen.
Det har varit jättekul.
 
Sv: Trött på tävlingsmänniskor

Vad menas med "här kommer jag" tävlingsmänniskor?


I så fall kan jag då tycka att det är snudd p avundsjuka eller något annat att säga att alla som tävlar skulle vara malliga eller liknande.


Dessutom är det väldigt dyrt att ligga ute på tävlingar, man kommer till ett ev nytt ställe, blir anvisad plats för lastbil osv...givetvis ställer man sig på anvisad plats.

Däremot kanske inte TS och funktionär har samma syn på saken om VAD som är parkering/lämpligt att ställa sig.

Klubbar måste idag ordna tävlingar och så jäkla mycket kostar det inte på att vara trevig mot dem som kommer.
Därmed inte sagt att tävlingsryttare inte skall vara trevlig mot funktionärer odyl heller.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 434
Senast: Spike
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 437
Hästvård Min häst har varit lite trött sedan de började gå på bete (dagtid, inne på natten) för ca en vecka sedan. Både hon och hagkompisen har...
Svar
8
· Visningar
2 505
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 381
Senast: majha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • The Eras tour Stockholm
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp