Ärligt talat, tror du verkligen SJ. är intresserad av en saklig diskussion. När vederbörande gödslar ned begrepp som "rasistiska " och "xenofobiska" om sina meningsmotståndare.
Skulle man bedöma dagens riksdag efter samma kriterier som han bedömt mig så skulle en absolut majoritet av dagens ledamöter vara både rasister och främlingsfientliga ;)

I den här tråden, nej.
Oftast i andra trådar, ja.
 
Ärligt talat, tror du verkligen SJ. är intresserad av en saklig diskussion. När vederbörande gödslar ned begrepp som "rasistiska " och "xenofobiska" om sina meningsmotståndare.
Skulle man bedöma dagens riksdag efter samma kriterier som han bedömt mig så skulle en absolut majoritet av dagens ledamöter vara både rasister och främlingsfientliga ;)
I dag är det helt ok att basha folk i rubriker för att de ens umgås med någon som är sverigedemokrat, man tar inte ens in sina meningsmotståndare i debatten, vilket gör att den sidan av mitten växer och gödslas av sitt utanförskap. Jag har svårt att se attt jag personligen skulle ha glädje av en privat relation med en aktiv sverigedemokrat eller något till höger om den, men jag tycker absolut att även den sidan ska släppas in i den politiska debatten utan att bli bemötta med okvädes och diverse tillmälen som omöjliggör saklig politisk debatt. Xenofober och rasister svävar runt på alla politiska skalor, och jag tycker nog att den här bristande toleransen av andra människors åsikter är en politisk xenofobi som är uppenbar för alla, utom för de som klamrar sig fast i den generella åsiktskorridoren.
 
I dag är det helt ok att basha folk i rubriker för att de ens umgås med någon som är sverigedemokrat, man tar inte ens in sina meningsmotståndare i debatten, vilket gör att den sidan av mitten växer och gödslas av sitt utanförskap. Jag har svårt att se attt jag personligen skulle ha glädje av en privat relation med en aktiv sverigedemokrat eller något till höger om den, men jag tycker absolut att även den sidan ska släppas in i den politiska debatten utan att bli bemötta med okvädes och diverse tillmälen som omöjliggör saklig politisk debatt. Xenofober och rasister svävar runt på alla politiska skalor, och jag tycker nog att den här bristande toleransen av andra människors åsikter är en politisk xenofobi som är uppenbar för alla, utom för de som klamrar sig fast i den generella åsiktskorridoren.
Den enkla sanningen är ju, att så som man agerar mot dem som inte delar ens åsikter...så förtjänar man att bli behandlas själv ;)
 
Ärligt talat, tror du verkligen SJ. är intresserad av en saklig diskussion. När vederbörande gödslar ned begrepp som "rasistiska " och "xenofobiska" om sina meningsmotståndare.
Skulle man bedöma dagens riksdag efter samma kriterier som han bedömt mig så skulle en absolut majoritet av dagens ledamöter vara både rasister och främlingsfientliga ;)

Intressant - eftersom jag aldrig gett uttryck eller bedömt dig som vare sig xenofob eller rasist (vilket inte heller gäller en majoritet av riksdagen eller ens en särskilt stor del av den) - trots åratal av debatt, stundtals frän.

Vem är det som sätter orden i munnen på vem?
 
Den enkla sanningen är ju, att så som man agerar mot dem som inte delar ens åsikter...så förtjänar man att bli behandlas själv ;)
Nja, det är det som blir polarisering. Någonstans måste det finnas rum för saklig konstruktiv diskussion där syftet är utveckling. Någonstans måste alla sidor ta sitt ansvar för saklighet. Jag säger som så, att vi får de politiker vi förtjänar när vi inte tar alla på allvar. Det är därför vi får politiker som Trump - som jag för övrigt anser vara gravt missförstådd av alla sidor på den politiska skalan.
 
jag tycker nog att den här bristande toleransen av andra människors åsikter

Vilket var just det jag angrep i mitt inlägg, påståendet att människor inte vågar framföra sina riktiga åsikter, att Donald Trump är en av få som vågar uttrycka sina genuina åsikter. Vilket jag tycker är en total missuppfattning som visar på en starkt bristande tolerans för andra människors åsikter.

Det må ha varit världens mest misslyckade inlägg, men essensen var just det.
 
Ärligt talat, tror du verkligen SJ. är intresserad av en saklig diskussion. När vederbörande gödslar ned begrepp som "rasistiska " och "xenofobiska" om sina meningsmotståndare.
Skulle man bedöma dagens riksdag efter samma kriterier som han bedömt mig så skulle en absolut majoritet av dagens ledamöter vara både rasister och främlingsfientliga ;)
Regeringen är xenofob eftersom dom var rädda för flyktingarna. Därför la dom de lagförslag som röstades igenom av Riksdagen. Och man var överens kors o tvärs över block o partier. Då är man xenofober och fientligt inställda mot flyktingar eftersom målet var att flyktingströmmen till Sverige skulle minska avsevärt och det målet uppnåddes.
 
Intressant - eftersom jag aldrig gett uttryck eller bedömt dig som vare sig xenofob eller rasist (vilket inte heller gäller en majoritet av riksdagen eller ens en särskilt stor del av den) - trots åratal av debatt, stundtals frän.

Vem är det som sätter orden i munnen på vem?
Det var som sjutton, men visst det stämmer du har aldrig anklagat mig för att vara xenofob. Men byt ut ordet xenofob mot främlingsfientlig så ändrar sig ju saken ;) och det var ju det jag skrev eller ?
 
Regeringen är xenofob eftersom dom var rädda för flyktingarna. Därför la dom de lagförslag som röstades igenom av Riksdagen. Och man var överens kors o tvärs över block o partier. Då är man xenofober och fientligt inställda mot flyktingar eftersom målet var att flyktingströmmen till Sverige skulle minska avsevärt och det målet uppnåddes.
Om du skämtar för att synliggöra exempel så är det nog bra om du klargör det. För du vet lika väl som alla andra att detta inte är sant utan ett faktiskt ganska bra exempel på hur den här debatten mellan vänster och höger ser ut. Och det är såna här halmgubbar vuxna människor i västvärldens internationella politsk debatt dribblar runt med.
 
Nej, det har jag inte heller. Såvida du inte har dubbla nick.
Jag förstår du ställer dig frågande...när man läser hur du beskriver ordet rasism.."För att ta dina egna ord/exempel: "Jag kan tycka att blå ögon gör att människor passar bättre in i Sverige eftersom många andra här har blå ögon". Rasism"

Rasism är ngt helt annat.
Om ngn arbetar för att diskriminera, felaktigt behandla individer av en viss ras/ursprung, det är rasism. Knappast om ngn tycker bättre om blå än bruna ögon.....:meh:
 
Nej, det har jag inte heller. Såvida du inte har dubbla nick.
Lägg ner. Du har kräkts ur dig samtliga epitet på både lbb, mig och andra. Vi är visserligen äldre men vi har inte gått i barndom än. Minnet är fullständig klart. Dessutom finns det en sökfunktion så, bara lägg ner.
 
Lägg ner. Du har kräkts ur dig samtliga epitet på både lbb, mig och andra. Vi är visserligen äldre men vi har inte gått i barndom än. Minnet är fullständig klart. Dessutom finns det en sökfunktion så, bara lägg ner.

Jag pratar enbart om LBB. Så gräv på du.
 
Jag pratar enbart om LBB. Så gräv på du.

Behövs inte. Jag tror jag är 100% säker på i vilken fålla jag sorterar dig. Hur det du skriver kan förenas med folkpartiet (L) funderar jag fortfarande på, det känns inte som Björklunds ståndpunkt i alla fall.
(Jo, du har tillstått det, även om du vägrar vidhålla det)
 
Backa o lägg ner. Lämpligtvis tar du några månaders semester från buke. Dina försök till bortförklaringar är patetiska o gräver bara diket/graven djupare.

Bortförklaringar? Suck, backat och lagt ned i förhållande till ursprungsinlägget har jag redan gjort. Bukesemester kan du själv ta om du vill.

Jag har helt enkelt inte kallat LBB vare sig rasist eller xenofob, nånsin. Simple as that.
 
Behövs inte. Jag tror jag är 100% säker på i vilken fålla jag sorterar dig. Hur det du skriver kan förenas med folkpartiet (L) funderar jag fortfarande på, det känns inte som Björklunds ståndpunkt i alla fall.
(Jo, du har tillstått det, även om du vägrar vidhålla det)
Har jag också funderat på.
 
Bortförklaringar? Suck, backat och lagt ned i förhållande till ursprungsinlägget har jag redan gjort. Bukesemester kan du själv ta om du vill.

Jag har helt enkelt inte kallat LBB vare sig rasist eller xenofob, nånsin. Simple as that.
Lägg ner nu. Både rasist och xenofob kortet är sen länge förbrukat. Du kommer ingen vart med det längre. Ser du inte det
 
Behövs inte. Jag tror jag är 100% säker på i vilken fålla jag sorterar dig. Hur det du skriver kan förenas med folkpartiet (L) funderar jag fortfarande på, det känns inte som Björklunds ståndpunkt i alla fall.
(Jo, du har tillstått det, även om du vägrar vidhålla det)

Varför skulle det förenas med L? Vilket parti företräder du? Jag företräder inget parti alls.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vårföräldrar 2024
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp