Bukefalos 28 år!


Vad gäller kvinnomarchen så säger jag nja. I alla fall om personer som dessa på outgrundligt sätt gör sig vinn om att föra talan för kvinnor apropå Trump. Tacksåmycket men nej tack.
16298805_10210388499181226_8745079735633134267_n_zpsk6ypwxmp.jpg


Nu var det ju iofs några människor till i kvinnomarschens 2 miljoner deltagare. Utöver Lady Gaga, Madonna och Miley Cyrus menar jag.

Sedan om det är frihet och stärkande att sälja en sexualiserad form av sig själv. Tja. Det kanske är en annan diskussion.
 
Något OT men jag har märkt att jag har fått en betydligt minskad tolerans mot all form av "icke-vetenskap". Såg ett tv-program häromdagen där någon sa att de sett UFOs och jag bara stängde av. Helt fel reaktion, jag vill ju försöka förstå dessa människor men det är för mycket "den vita skon är en grön bil, lita på mig!" just nu :crazy:
 
Armed with a Valyrian steel sword named Deal-Maker, Donald Trump embarks on a quest through Westeros to take care its border policies.

 
Däremot kan miljöpartiet kritiserad för sin miljöpolitik.

De valde att lägga skatt på solelanläggningar och även om den är minskad tack vare centern och alliansen så finns skatt kvar.

Miljöpartiet valde att förbjuda en stor vindkraftsanläggning i Laholmsbukten för att de menade att militären var så inkompetenta att de inte kunde skjuta bredvid stillastående hinder.

amerikanska företag kommer att bygga i USA också för att robotutvecklingen har gått så långt att de nya arbetarna kommer att vara robotar istället för stackars underbetalda asiater eller afrikaner under fruktansvärda arbetsvillkor. Då ska de fabrikerna byggas i USA tycker Trump. Dvs företagen måste våga satsa på ny teknik, robotar, då antar jag att gubben tror att det underlättar med importskydd.

I Asien pratas det redan om ttp utan USA men med Kina istället. Där vilar inga halta löss. EU , gunilla Malmström , på tv, pratar om att fylla gapet med att EU ska bli stor på frihandel. UK vill vara utanför EU men ha ett frihandelsavtal med EU. Om USA vill navelskåda sig själva några år så finns det många andra som vill hoppa in.

Att omförhandla avtal är väl vad affärsmän gör?

Däremot nato är ett akut problem om inte ryssarna slutar trakassera sin grannländer.

Den som lever får se.

CNN sände igår direkt, live, från presskonferensen det är väl en följd av kritiken om förvanskning av data som de fått. Nu går det naturligtvis att photoshoppa både bilder och livesändningar också så vi ska inte tro något annat.

Jag forstar faktiskt inte vad du vill saga med det har?

Är det "alternativa fakta"?

Yup, det ar exact vad det ar. :p Nu har jag ju foljt processen har pa plats ... och kan lugnt saga att pressen inte alls varit "For Hillary och mot Trump". Det har daremot varit interessant att titta pa CNN som hela tiden haft paneler med (oftast) tre personer for och tre personer emot ...
Aven de som verkligen ar for Trump har dock problem ibland da han haver ur sig sa oerhort mycket dumt.
 
Du gillar Conway? Med sina alternative facts?
Jupp. När man väljer att slå henne i huvudet med "fakta" som utgår från visuella uppskattningar utifrån två virala bilder som vi vet inte är tagna vid samma tidpunkt under invigningen, heller för övrigt inte tar hänsyn till de skillnader som finns och fanns under arrangemanget med tanke på stor skillnad i säkerhetspådrag och därmed instängsling. Sen talar ju siffrorna för sig själva, det var facto mer människor i rörelse under Obamas invigning - men det finns faktiska omständigheter till att Trumps publikgenomslag inte var lika stort. Säkerhetsrisker där folk förväntade sig bråk, och inte minst allt detta genomsyrande hat mot gubben. Inte så konstigt alls att läktarna gapade tomma. Jag skulle heller inte vågat mig dit.
Och för att förtydliga; Nej jag står politiskt inte på Trumps sida, jag har samma oro och åsikt om väldigt mycket av det han allmänt kritiseras för - men jag ogillar och vägrar sätta mig i den världsomspännande offerkofta som nu omsluter världen vad det gäller Trump. Jag kan tycka att Conway är en slipad och skicklig och även sympatisk yrkesmänniska, och jag FÅR tycka att Trump inte är jämförbar med Hitler eller är vare sig anledning eller ansvarig om ett tredje världskrig skulle bryta ut. Nu är han vald, deal with it. Om halva USAs befolkning vore de idioter de nu anklagas att vara, undrar jag varför den andra halvan inte gjorde ett bättre val och inte accepterar det valsystem USA har som är uppbyggt på världens mest demokratiska sätt. Innan valet hånskrattade man åt Trump som uttryckte farhågor om riggat val, nu sitter den delen av världen med skägget i brevlådan. Så dumt, så dumt.
 
Det här känns för övrigt väldigt nedlåtande att skriva. Som om alla de som inte gillar Conway bara är dålig pålästa men du, du minsann sätter dig in i saker.

Trist argumentationsstil tycker jag.

Har inte du förstått att alla vi som kommit fram till något annat är sopskallar som vare sig har insyn i, förstår eller läst på om den enda Sanna Sanningen, dvs den som med dagsnoterng bär fram Trumps världsbild?
 
Det här känns för övrigt väldigt nedlåtande att skriva. Som om alla de som inte gillar Conway bara är dålig pålästa men du, du minsann sätter dig in i saker.

Trist argumentationsstil tycker jag.
Tja, jag tror faktiskt ärligt att begrepp som bias, åsiktskorridor, filterbubbla och generell okunskap tyvärr ligger bakom mångas ogillande av mycket här i världen, i synnerhet när det gäller politik och politiska värderingar.
 
Well, jag gillar Conway. Men jag har också läst på lite innan jag fattar beslut om vad jag ska gilla eller inte. Visste ni att Conways personliga åsiikt, och också gärning - ett faktiskt försök under 2014, att göra dessa 11 miljoner illegala invandrare till legala medborgare i usa? Jodå.

Vad gäller kvinnomarchen så säger jag nja. I alla fall om personer som dessa på outgrundligt sätt gör sig vinn om att föra talan för kvinnor apropå Trump. Tacksåmycket men nej tack.
16298805_10210388499181226_8745079735633134267_n_zpsk6ypwxmp.jpg

Kellyanne Conway ar en republikansk politisk strategist som jobbade for Ted Cruz i "primaries" och nar han inte vann "nomination" accepterade hon Trump's "offer" att jobba for honom. Under tiden med Cruz var hon mycket negativ om Trump ... men hon ar en "strategist" och uppenbarligen den basta att fa Trump att atminstone halla sig till vad han ska saga for det mesta.
Kellyanne Conway ar den som myntat nya ord som "fake news" och "alternative facts" och sager precis vad som helst for att fa sin kandidat att se bra ut. Aven om hon sager emot sig sjalv fran dagen innan eller kommer med rena fantasier. Hon ar en politisk strategist som sager vad som passar for stunden.

Kvinnomarchen var ett satt for kvinnor runt USA att protestera for att Trump tanker ta bort "Planned Parenthood" ... for det han sa pa tapen fran bussen med Billy Bush ... for att han sagt sa mycket nedvarderande mot kvinnor. Att det finns kvinnor som ocksa ar "lewd" och degraderar kvinnor gor inte Trump mer rumsren pa nagot satt. 3.3 - 4.6 millioner manniskor gick i fredliga protest marcher runt USA, den storsta protest nagonsin.
 
Jag kan tycka att Conway är en slipad och skicklig och även sympatisk yrkesmänniska
Och jag håller ABSOLUT inte med dig, också för att jag är insatt och kunnig. Så kan det gå. Om din inställning är att alla som inte håller med dig (många!) är automatiskt okunniga så ser jag inget skäl till att fortsätta en diskussion med dig.

Vi står fundamentalt långt ifrån varandra om det där är din syn på Conway. Inte ens den mest konservativa republikanen jag träffat gillar Conway.
 
Jupp. När man väljer att slå henne i huvudet med "fakta" som utgår från visuella uppskattningar utifrån två virala bilder som vi vet inte är tagna vid samma tidpunkt under invigningen, heller för övrigt inte tar hänsyn till de skillnader som finns och fanns under arrangemanget med tanke på stor skillnad i säkerhetspådrag och därmed instängsling. Sen talar ju siffrorna för sig själva, det var facto mer människor i rörelse under Obamas invigning - men det finns faktiska omständigheter till att Trumps publikgenomslag inte var lika stort. Säkerhetsrisker där folk förväntade sig bråk, och inte minst allt detta genomsyrande hat mot gubben. Inte så konstigt alls att läktarna gapade tomma. Jag skulle heller inte vågat mig dit.
Och för att förtydliga; Nej jag står politiskt inte på Trumps sida, jag har samma oro och åsikt om väldigt mycket av det han allmänt kritiseras för - men jag ogillar och vägrar sätta mig i den världsomspännande offerkofta som nu omsluter världen vad det gäller Trump. Jag kan tycka att Conway är en slipad och skicklig och även sympatisk yrkesmänniska, och jag FÅR tycka att Trump inte är jämförbar med Hitler eller är vare sig anledning eller ansvarig om ett tredje världskrig skulle bryta ut. Nu är han vald, deal with it. Om halva USAs befolkning vore de idioter de nu anklagas att vara, undrar jag varför den andra halvan inte gjorde ett bättre val och inte accepterar det valsystem USA har som är uppbyggt på världens mest demokratiska sätt. Innan valet hånskrattade man åt Trump som uttryckte farhågor om riggat val, nu sitter den delen av världen med skägget i brevlådan. Så dumt, så dumt.

For att bemota bara nagra fa av dina pastaenden.
Bilderna i fraga var tagna precis innan den nya presidenten kom ut for att tala ... ungefar 20 minuter emellan i faktisk tid.
Inga nya sakerhetsrisker eller atgarder fanns pa plats.
Har i USA talades det inte alls om forvantan av brak eller risker att ga till Trump's inauguration.
Halva USA ar inte alls idioter, daremot ger vart valsystem (som ar bestamt i grundlagen och darfor bestvarligt att andra) sma landsbygds orter ett storre genomslag an stader och tatorter far.
Vill du pasta att valet var riggat till Trump's forman? Att han hade anledning till att tala om "riggat val"?
 
Och jag håller ABSOLUT inte med dig, också för att jag är insatt och kunnig. Så kan det gå. Om din inställning är att alla som inte håller med dig (många!) är automatiskt okunniga så ser jag inget skäl till att fortsätta en diskussion med dig.

Vi står fundamentalt långt ifrån varandra om det där är din syn på Conway. Inte ens den mest konservativa republikanen jag träffat gillar Conway.
Jag sager inte att "alla som inte haller med mig ar okunniga" - hur kan du fa det till det?

Jag sager heller inte nagonjavlastans att jag delar Conways politiska asikt, jag sager att jag gillar henne som person och tycker att hon ar skicklig pa det hon gor. Jag kan rekommendera hennes bok. Jag binder inte upp mig for nagon politisk sida, men jag tycker att det ar viktigt att ta in andras syn på omvarlden aven om jag inte gillar den. Sa kan det ga.
 
Jag forstar faktiskt inte vad du vill saga med det har?



Yup, det ar exact vad det ar. :p Nu har jag ju foljt processen har pa plats ... och kan lugnt saga att pressen inte alls varit "For Hillary och mot Trump". Det har daremot varit interessant att titta pa CNN som hela tiden haft paneler med (oftast) tre personer for och tre personer emot ...
Aven de som verkligen ar for Trump har dock problem ibland da han haver ur sig sa oerhort mycket dumt.
jo, men på grund av eller tack vare...det amerikanska valsystemet så är ju landets karta överväldigande röd och demokraternas blåa färg väldigt sparsamt fördelad.
Har goda vänner över där och de säger sig sitta i en politisk rävsax, man är republikan men vill egentligen inte rösta republikanskt....
 
Well, jag gillar Conway. Men jag har också läst på lite innan jag fattar beslut om vad jag ska gilla eller inte. Visste ni att Conways personliga åsiikt, och också gärning - ett faktiskt försök under 2014, att göra dessa 11 miljoner illegala invandrare till legala medborgare i usa? Jodå.

Vad gäller kvinnomarchen så säger jag nja. I alla fall om personer som dessa på outgrundligt sätt gör sig vinn om att föra talan för kvinnor apropå Trump. Tacksåmycket men nej tack.
16298805_10210388499181226_8745079735633134267_n_zpsk6ypwxmp.jpg

Det är ju såklart en god gärning, problemet här var att det inte såg ut att gå att prata med henne. I en sådan roll är det ju på något vis viktigt att framstå som resonabel.
 
Jag sager inte att "alla som inte haller med mig ar okunniga" - hur kan du fa det till det?

Jag sager heller inte nagonjavlastans att jag delar Conways politiska asikt, jag sager att jag gillar henne som person och tycker att hon ar skicklig pa det hon gor. Jag kan rekommendera hennes bok. Jag binder inte upp mig for nagon politisk sida, men jag tycker att det ar viktigt att ta in andras syn på omvarlden aven om jag inte gillar den. Sa kan det ga.
Jag tycker nästan lite synd om henne. Hon har det jobb hon har och måste hela tiden stå upp för Trump och komma med snabba svar på och smarta (...?) kommentarer till journalister och andra som ifrågasätter honom och hans uttalanden och idéer. Ibland kan jag tänka mig att även hon sliter sitt hår i desperation. Hon KAN ju bara inte, innerst inne, hålla med honom om allt. Det är bl.a. det jag tycker är så trist med politiker i en valrörelse inte minst - de måste stå upp för och försvara sitt partis ståndpunkter, fastän det ju egentligen borde vara så att man inte håller med om allt.

Nä, jag är verkligen ingen fan av Conway, men jag tänker ofta, att stackars människa, som måste hitta snabbt svar på tal på allt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp