Bukefalos 28 år!

Det är sannolikt med en ryskstyrd läcka av karlns deklaration, men eftersom Putins mål inte är Trump utan att seriöst söndra tror jag att de kommer visa sig vara både upprörande och äkta.

Frågan är om man söndrar mest med att avsätta Trump, eller låta han sitta kvar?
 
Det är sannolikt med en ryskstyrd läcka av karlns deklaration, men eftersom Putins mål inte är Trump utan att seriöst söndra tror jag att de kommer visa sig vara både upprörande och äkta.

Dessutom så har Trump i valrörelsen stolt deklarerat att han alltid betalat så lite skatt som någonsin möjligt, kosta vad det kosta vill i juridiska omkostnader. Så en riktig nolltaxering borde vara den ultimata fullträffen.
 
Frågan är om man söndrar mest med att avsätta Trump, eller låta han sitta kvar?

Pja - om Trump skulle avsättas mot all förmodan så har du Mike Pence istället . En man som vet hur man talar och inte ger utspel som Trump men som har likvärdiga åsikter. Det tror jag skulle vara minst lika problematiskt för där lär du måsta verkligen insatt och med fokus, LYSSNA på vad han egentligen /verkligen säger, utifrån hans mer skickliga retorik .
 
Ärligt, jag orkar inte med att läsa om Trump. När han vann så kunde jag inte läsa några nyheter. Jag bara stängde in mig i hockey och katter. Jag har fortfarande otroligt svårt att ens läsa om Trump och när jag tänker på allt han hinner förstöra under fyra år så känns det så otroligt hopplöst. Särskilt när hans vinst gör att högerextremister i Europa får ny morgonluft. Jag vill inte. Jag klarar inte ens att göra en någorlunda informerad analys. Allt är bara nej,nej,nej. Jag går i strejk.
 
Jag tycker också det är oroande hur han (Trump...) försöker kontrollera media. Hur han t.ex. vägrade svara på frågor från CNN-reportern vid presskonferensen. Igår när vi bevittnade Trumps "invigning" på TV, och paraden efteråt, var det märkligt hur CNN, som alltid varit kritiska mot honom, plötsligt hade helt nya reportrar som följde med i parad-tåget, namn vi aldrig tidigare hört, reportrar som var VÄLDIGT positiva och entusiastiska gentemot Trump och inte med ett ord nämnde exempelvis protesterna som pågick på gatorna intill. Något som t.ex. BBC rapporterade från, sida vid sida med Trumps parad. Det kändes ganska tydligt att man inte lät någon av de kritiska CNN-reportrarna åka med på flaket med reportrar som gick före presidentens bilar, utan hade valt vilka som tilläts följa med på första parkett.

Trump har också meddelat att han inte kommer att hålla presskonferenser i Vita Huset. Jag tycker allt känns obehagligt och som en person som inte håller pressfriheten särkilt högt utan väljer och vrakar i vad som får skrivas och sägas om honom. Detta tillsammans med hans ständiga flöde av märkliga floskler, som då inte får ifrågasättas när de uttalas, är skrämmande. Ta t.ex. Storbritannien som har sin direktsända Prime Minsters Question Time på radion varje vecka. Där ställs vilka frågor som helst och Premiärministern förväntas svara, OCH tåla mothugg och ifrågasättande. Det skulle Trump aldrig klara av. Eller överhuvudtaget gå med på.
Om du har följt kampanjen så vet du också att ALL media har varit proHillary och antiTrump. Alla Opinionsundersökningar visade sig vara falska.
CNN medgav att de hade gett Hillary "a Free för to THE presidential post". De hade gjort allt!
Den versionen har givetvis svensk media följt. Klart att han blir förbannad. Ingen svensk media har berättat vad Hillary har gjort som Secretary of State eller med Clinton Foundation eller i sin kampanj mot både Sanders och sedan Trump. Hon var segerviss och underskattade alla amerikaner som hon kallade för "Bucket of Losers" (sandersväljare) och "The Deplorables". Apropå Källkritik. 80% av amerikanerna anser dock att hon är oärlig. De vet att hon sa rätt saker offentligt och en annan privat. Hon ansåg inte att homosexuella skulle få gifta sig bl.a. Se intervjuer med henne!

Du har fel ang. Pressreleaser. Han vill inte bli medvetet felciterad eller filtrerad av MSM och istället för att bara ha 48 exklusivt inbjudna MSM journalister i Vita huset, så ska antalet femdubblas och måste därför flyttas till större lokal. Han twittrar till MSM förtret. Ibland plumpt, men inget kan förvanskas.
De vill kunna fortsätta att ha exklusiva intervjuer för scoop.
Han vill inte inskränka på Free speech, utan ta bort det politiskt korrekta. False News. Den enda rätta värdegrunden som är så tydlig här.Inga andra åsikter tillåts!!!!
60 miljoner röstade på honom, men ickedemokrater kan inte ta demokratiska val eller förstår sig på det amerikanska elektorssystemet. Hade de inte det skulle New York och California bestämma vilken politik som ska föras i mindre städer, landsbygd och städer som förlorat all sin industri (NAFTA) som har gett miljoner arbetslösa som lever på foodstamps.
Obama har dubblerat statsskulden och låtit infrastrukturen förfalla såsom vi har här.
Det vill Trump ändra på
Obamacare ska reformeras eftersom det inte blev bra. Det handlar inte bara om sjukförsäkringar, utan om deductables . Försäkringspremier och villkor. Om vi svenskar skulle se hur mycket vi betalar månatligen för sjukvården skulle de flesta skaffa privata sjukvårdsföräkringar. Många amerikaner betalar nu stora summor varje månad och de är inte vana vid höga Skatter såsom vi svenskar levt med Även sjukvården blev avsevärt dyrare under reformen där Fru Obama blev dollarmiljonär på att sitta i sjukhusstyrelser.

Är det hemskt att Trump tillsammans med Putin, al-Assad och kanske kurderna vill ta itu med IS fästet Raqqa?
Det enda negativa med Trump är för vår export, men han tänker på sitt eget folk till skillnad från våra ledare i EU. Är vi nöjda så? Tillhör vi "Globalisterna" dvs Eliten? NEJ!
Warszawapakten finns inte mer. Varför ska de amerikanska skattebetalarna och soldater betala med sina liv 75% av NATO s kostnader för att vi har lagt ner vårat försvar? Helt rätt att ändra på det.
Sa inte Lövfen att ALLA länder måste ta sitt ansvar? Vi vill bara HA, men inte betala för det. Vi har inte råd. Vi prioriterar annat.
 
Senast ändrad:
Eftersom det i princip råder konsensus på detta forum som i en liten undersökning visade sig stå för ungefär samma partisympatier som SVT. Dvs MP, V och Fi undrar jag hur ni inte kunde se att vi har haft en hel del islamister i många partier. Ja T o m på ministerposter så kom ett nytt avslöjande om Mehmet Kaplan MP fd. Infrastruktur och Bostadsminister, rörande Fadime Sanindals hedersmord.

-"Det var rätt att hon dödades"

https://ledarsidorna.se/notis/kaplans-omedlebara-kommentar-till-fadimes-dod/

För våra barn och barnbarns skull. Ta reda på vilken Agenda ni EGENTLIGEN röstar på.
 
Federala pengar (fran staten USA) bygger mycket lite. En del statliga pengar bygger gar till "interstates" (motorvagar som stracker sig over manga delstater), mindre an 10% av vad skolor kostar kommer fran staten och staten bygger inga hus. Den Federala staten delar ut mellan 18 - 40 % av delstaternas budget (olika for olika delstater) som de sedan fordelar till vad som behovs mest.
I USA byggs hus och liknande av privata intressen, inte av statliga, eller delstatliga, medel.

De interna ekonomiska satsningarna han utlinat i gar ar att han tanker krangla till "business" genom att lagga skatter pa "trade agreements" ... vi far val se. Just nu ar hans press sekreterare vid podiet och talar om Trump's frukost med vissa CEO's i dag. Vi far se vad som hander. :cautious:
Ja fast det är det hela hans politik bygger på. Öka federala investeringar för att skapa jobb. Stater skickar redan in ansökningar om broar, vägar etc som de vill få pengar till, tyvärr så hittar jag inte artikeln, för många nya artiklar på den sajten. PM a mig om du vill få sajten annars den som lever får se.

Det är att gå från den hä extremalågräntepolitiken vilket bla har drivit upp börskurser till ett mer normalt politiskt ekonomiskt agerande med för USAs del ovanlig ökning av federala investeringar , vilket är ett vallöfte , för att skapa jobb.

Trade agreements , tja USA är så djvl stort.De har en enorm befolkning och företag själva för att handla med. Canada och Mexico bör de väl ha någon överenskommelse med men nafta ska han väl inte lägga ned utan omförhandla, diskutera. Sverige kommer att få problem kanske eftersom vi är små och säljer mycket och har flytande valuta, men egentligen är det inte USA s problem.
 
Eftersom det i princip råder konsensus på detta forum som i en liten undersökning visade sig stå för ungefär samma partisympatier som SVT. Dvs MP, V och Fi undrar jag hur ni inte kunde se att vi har haft en hel del islamister i många partier. Ja T o m på ministerposter så kom ett nytt avslöjande om Mehmet Kaplan MP fd. Infrastruktur och Bostadsminister, rörande Fadime Sanindals hedersmord.

-"Det var rätt att hon dödades"

https://ledarsidorna.se/notis/kaplans-omedlebara-kommentar-till-fadimes-dod/

För våra barn och barnbarns skull. Ta reda på vilken Agenda ni EGENTLIGEN röstar på.
Fast det där är hörsägen och bör inte vidareskickas. Varför i hela friden skulle han ha sagt något sådant. Sprid inte detta, fullkomligt overifierat.

Jag har rapporterat det som overifierat rykte, hörsägen.

Läste det på Twitter tidigare. Jättekonstigt. Någon skrev att han hade pratat med en journalist som hade sagt att..... Då menade twittraren att hen hade vittne. Hej och hå, har ni någon lekt viskleken!?.M jättekonstigt och väldigt trolligt.
 
Senast ändrad:
Eftersom det i princip råder konsensus på detta forum som i en liten undersökning visade sig stå för ungefär samma partisympatier som SVT. Dvs MP, V och Fi undrar jag hur ni inte kunde se att vi har haft en hel del islamister i många partier. Ja T o m på ministerposter så kom ett nytt avslöjande om Mehmet Kaplan MP fd. Infrastruktur och Bostadsminister, rörande Fadime Sanindals hedersmord.

-"Det var rätt att hon dödades"

https://ledarsidorna.se/notis/kaplans-omedlebara-kommentar-till-fadimes-dod/

För våra barn och barnbarns skull. Ta reda på vilken Agenda ni EGENTLIGEN röstar på.

Det där är en blogg, inte seriös granskande journalistik. Allt på internet är inte sant, ens om det passar ens egna åsikter :grin:
 
Ja fast det är det hela hans politik bygger på. Öka federala investeringar för att skapa jobb. Stater skickar redan in ansökningar om broar, vägar etc som de vill få pengar till, tyvärr så hittar jag inte artikeln, för många nya artiklar på den sajten. PM a mig om du vill få sajten annars den som lever får se.

Det är att gå från den hä extremalågräntepolitiken vilket bla har drivit upp börskurser till ett mer normalt politiskt ekonomiskt agerande med för USAs del ovanlig ökning av federala investeringar , vilket är ett vallöfte , för att skapa jobb.

Trade agreements , tja USA är så djvl stort.De har en enorm befolkning och företag själva för att handla med. Canada och Mexico bör de väl ha någon överenskommelse med men nafta ska han väl inte lägga ned utan omförhandla, diskutera. Sverige kommer att få problem kanske eftersom vi är små och säljer mycket och har flytande valuta, men egentligen är det inte USA s problem.

Han lovade att bygga en mur mot Mexico, att sanka skatter, att omforhandla "trade agreements", att omedelbart gora om invandrings lagar, att helt stoppa invandring fran "terror prone" lander, att cancelera "Obama care", lagga pa nya skatter pa import, forhindra Amerikanska foretag att flytta ut ur landet genom att lagga pa skatter och ... ta bort all "funding" for "Planned Parenthood".
Har ar en comprehensive lista. :cautious:
Oh, och han skulle bygga om broar och flygplatser (for en tredjedel av vad det kostar normalt:banghead:)

https://www.washingtonpost.com/news...any-campaign-promises/?utm_term=.e858711028cb
 
Däremot kan miljöpartiet kritiserad för sin miljöpolitik.

De valde att lägga skatt på solelanläggningar och även om den är minskad tack vare centern och alliansen så finns skatt kvar.

Miljöpartiet valde att förbjuda en stor vindkraftsanläggning i Laholmsbukten för att de menade att militären var så inkompetenta att de inte kunde skjuta bredvid stillastående hinder.
Han lovade att bygga en mur mot Mexico, att sanka skatter, att omforhandla "trade agreements", att omedelbart gora om invandrings lagar, att helt stoppa invandring fran "terror prone" lander, att cancelera "Obama care", lagga pa nya skatter pa import, forhindra Amerikanska foretag att flytta ut ur landet genom att lagga pa skatter och ... ta bort all "funding" for "Planned Parenthood".
Har ar en comprehensive lista. :cautious:
Oh, och han skulle bygga om broar och flygplatser (for en tredjedel av vad det kostar normalt:banghead:)

https://www.washingtonpost.com/news...any-campaign-promises/?utm_term=.e858711028cb
amerikanska företag kommer att bygga i USA också för att robotutvecklingen har gått så långt att de nya arbetarna kommer att vara robotar istället för stackars underbetalda asiater eller afrikaner under fruktansvärda arbetsvillkor. Då ska de fabrikerna byggas i USA tycker Trump. Dvs företagen måste våga satsa på ny teknik, robotar, då antar jag att gubben tror att det underlättar med importskydd.

I Asien pratas det redan om ttp utan USA men med Kina istället. Där vilar inga halta löss. EU , gunilla Malmström , på tv, pratar om att fylla gapet med att EU ska bli stor på frihandel. UK vill vara utanför EU men ha ett frihandelsavtal med EU. Om USA vill navelskåda sig själva några år så finns det många andra som vill hoppa in.

Att omförhandla avtal är väl vad affärsmän gör?

Däremot nato är ett akut problem om inte ryssarna slutar trakassera sin grannländer.

Den som lever får se.

CNN sände igår direkt, live, från presskonferensen det är väl en följd av kritiken om förvanskning av data som de fått. Nu går det naturligtvis att photoshoppa både bilder och livesändningar också så vi ska inte tro något annat.
 
Om du har följt kampanjen så vet du också att ALL media har varit proHillary och antiTrump. Alla Opinionsundersökningar visade sig vara falska.
CNN medgav att de hade gett Hillary "a Free för to THE presidential post". De hade gjort allt!
Den versionen har givetvis svensk media följt. Klart att han blir förbannad. Ingen svensk media har berättat vad Hillary har gjort som Secretary of State eller med Clinton Foundation eller i sin kampanj mot både Sanders och sedan Trump. Hon var segerviss och underskattade alla amerikaner som hon kallade för "Bucket of Losers" (sandersväljare) och "The Deplorables". Apropå Källkritik. 80% av amerikanerna anser dock att hon är oärlig. De vet att hon sa rätt saker offentligt och en annan privat. Hon ansåg inte att homosexuella skulle få gifta sig bl.a. Se intervjuer med henne!

Du har fel ang. Pressreleaser. Han vill inte bli medvetet felciterad eller filtrerad av MSM och istället för att bara ha 48 exklusivt inbjudna MSM journalister i Vita huset, så ska antalet femdubblas och måste därför flyttas till större lokal. Han twittrar till MSM förtret. Ibland plumpt, men inget kan förvanskas.
De vill kunna fortsätta att ha exklusiva intervjuer för scoop.
Han vill inte inskränka på Free speech, utan ta bort det politiskt korrekta. False News. Den enda rätta värdegrunden som är så tydlig här.Inga andra åsikter tillåts!!!!
60 miljoner röstade på honom, men ickedemokrater kan inte ta demokratiska val eller förstår sig på det amerikanska elektorssystemet. Hade de inte det skulle New York och California bestämma vilken politik som ska föras i mindre städer, landsbygd och städer som förlorat all sin industri (NAFTA) som har gett miljoner arbetslösa som lever på foodstamps.
Obama har dubblerat statsskulden och låtit infrastrukturen förfalla såsom vi har här.
Det vill Trump ändra på
Obamacare ska reformeras eftersom det inte blev bra. Det handlar inte bara om sjukförsäkringar, utan om deductables . Försäkringspremier och villkor. Om vi svenskar skulle se hur mycket vi betalar månatligen för sjukvården skulle de flesta skaffa privata sjukvårdsföräkringar. Många amerikaner betalar nu stora summor varje månad och de är inte vana vid höga Skatter såsom vi svenskar levt med Även sjukvården blev avsevärt dyrare under reformen där Fru Obama blev dollarmiljonär på att sitta i sjukhusstyrelser.

Är det hemskt att Trump tillsammans med Putin, al-Assad och kanske kurderna vill ta itu med IS fästet Raqqa?
Det enda negativa med Trump är för vår export, men han tänker på sitt eget folk till skillnad från våra ledare i EU. Är vi nöjda så? Tillhör vi "Globalisterna" dvs Eliten? NEJ!
Warszawapakten finns inte mer. Varför ska de amerikanska skattebetalarna och soldater betala med sina liv 75% av NATO s kostnader för att vi har lagt ner vårat försvar? Helt rätt att ändra på det.
Sa inte Lövfen att ALLA länder måste ta sitt ansvar? Vi vill bara HA, men inte betala för det. Vi har inte råd. Vi prioriterar annat.
Är det "alternativa fakta"?
 
Rädslan för att Muslimer/IS ska ockupera delar av Europa är tämligen överdriven.
Hur vi ska hantera de interna Muslimska konflikterna är egentligen rätt självklart.
Att i görligaste mån stänga konflikterna inne och låt dem brinna ut. Lär nog ta en eller två mansåldrar, jämför gärna med trettioåriga kriget i Europa.
Då som nu flockas de militära stormakterna, både de regionala och de globala runt konflikten likt spyflugor runt as.
Men politiker i alla tider har slagit mynt av rädslan. Trump är ett exempel, Åkesson ett annat men duktigast hittills är nog Putin.
Putin har lyckats med bedriften att skaffa sig en massa "nyttiga idioter" i form av populistiska partier i flera Europeiska länder.
 
...men duktigast hittills är nog Putin.
Putin har lyckats med bedriften att skaffa sig en massa "nyttiga idioter" i form av populistiska partier i flera Europeiska länder.
Glöm inte heller Putins excellenta skicklighet att ha lyckas finna en demokratibugg i sociala media, som han sedan har exploitat till sin fördel - samtidigt som västvärlden har fattat noll av vad som pågått.

(demokratibugg = att det blivit så viktigt att diskutera det som egentligen inte är viktigt alls, så att det tar över helt och hållet och dränker det som borde diskuteras.)
 
Han hade väl en av världens bästa läromästare i detta smutsiga spel. Under sin tid som chef för KGB i DDR lär han umgåtts rätt mycket med Milke DDR;s spionchef.

Fast har man lite känsla för ironi så är det ju rätt roande att se dessa sk. patrioter slicka Moskva i det onämnbara ;) Men det är väl inte för inte epitetet "nyttiga idioter" skapades...
 
Hon verkar, om möjligt, ännu svårare att gilla än Trump.
Well, jag gillar Conway. Men jag har också läst på lite innan jag fattar beslut om vad jag ska gilla eller inte. Visste ni att Conways personliga åsiikt, och också gärning - ett faktiskt försök under 2014, att göra dessa 11 miljoner illegala invandrare till legala medborgare i usa? Jodå.

Vad gäller kvinnomarchen så säger jag nja. I alla fall om personer som dessa på outgrundligt sätt gör sig vinn om att föra talan för kvinnor apropå Trump. Tacksåmycket men nej tack.
16298805_10210388499181226_8745079735633134267_n_zpsk6ypwxmp.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp