Bukefalos 28 år!

Det finns nya bilder nu, som visar att även Trump hade fullt med folk under sitt tal. Om nu inte bilden är photoshoppad men det tror jag inte. Så där var media lite ute på svag is menar jag, det är idiotiskt att lägga ut falsk information oavsett vilken sida det rör sig om. I det stora hela tror jag att Obama hade större "publik" men det var inte tomt på Trumps dag, de bilderna är antagligen tagna tidigare innan alla hunnit anlända.
Det stod att Trumps bild (den med lite folk) var tagen kl 11.04 och Obamas kl 11.30.
 
Rekommenderar alla som inte redan gjort det, att ta del av hela inaguaration /tillsättandet med debatt från insatta analytiker på SVT play .
Det är låångt . 3+ timmar om man skippar inledning, sång, bönestund osv .
Men väldigt givande att lyssna på och följa. (Går utmärkt att lyssna och samtidigt göra annat , tex dammtorka , putsa fönster, vara på gymmet etc ) . ;)
 
...........På Nyhetsmorgon idag togs det faktiskt upp paralleller till nazism, så om jag är korkad så är TV4 Nyhetsmorgon också det. :up:

Det där är en typisk vänsterslogan som man släpar fram så fort någon inte håller med. Då drar man fram lite Adolf och nazismen, det vore lite innovavativt om man någon gång drog parallellen med Josef Stalin och kommunismen, eller Mao eller Pol-Pot. Tydligen finns det fruktansvärda mängder med nazister i Sverige, till och med på Gotland i samband med våldtäkten av en handikappad kvinna så var det bara nassar som protesterade. För övrigt har jag inte mycket till övers för Trump men det Amerikanska elektoratet har valt honom (inte folket dock).
 
Tycker de där två bilderna är intressanta. Är det säkert att de är tagna vid samma tidpunkt före/under talet s.a.s. Obamas kanske är under hans tal och Trumps bild kanske är ett par timmar före. Det är det inget som säger eller? För övrigt tycker jag att det är superläskigt att det blev Trump, men jag tänker leva på hoppet och tro att han inte får igenom så mycket & att mycket var snack för att vinna valet.

Bada bilderna ar tagna fran samma stalle precis fore den nya presidentens tal och ar "fact checkade" fran manga hall... Bilderna stammer med verkligheten.
TRUMP, eller hans kampanj talar om de stora massor som kom och har aven visat upp bilder pa motorcykel folk som skulle ha kommit, men som aldrig var dar ... Det finns kameror overallt runt "The Mall" dar manniskorna var och det var tomma laktare under Trump's inauguration, daremot var det fullt under kvinno marchen dagen efter.
Trump's radgivare, Kellyanne Conway, forklarade i en interview att den nya pressekreteraren hade inte alls fel i sina pastaenden att Trump hade den storsta massan manniskor EVER under en inauguration, han hade delat med sig av "alternative facts". Och hon var helt allvarlig:banghead:
 
Bada bilderna ar tagna fran samma stalle precis fore den nya presidentens tal och ar "fact checkade" fran manga hall... Bilderna stammer med verkligheten.
TRUMP, eller hans kampanj talar om de stora massor som kom och har aven visat upp bilder pa motorcykel folk som skulle ha kommit, men som aldrig var dar ... Det finns kameror overallt runt "The Mall" dar manniskorna var och det var tomma laktare under Trump's inauguration, daremot var det fullt under kvinno marchen dagen efter.
Trump's radgivare, Kellyanne Conway, forklarade i en interview att den nya pressekreteraren hade inte alls fel i sina pastaenden att Trump hade den storsta massan manniskor EVER under en inauguration, han hade delat med sig av "alternative facts". Och hon var helt allvarlig:banghead:

Hon verkar, om möjligt, ännu svårare att gilla än Trump.
 
Bada bilderna ar tagna fran samma stalle precis fore den nya presidentens tal och ar "fact checkade" fran manga hall... Bilderna stammer med verkligheten.
TRUMP, eller hans kampanj talar om de stora massor som kom och har aven visat upp bilder pa motorcykel folk som skulle ha kommit, men som aldrig var dar ... Det finns kameror overallt runt "The Mall" dar manniskorna var och det var tomma laktare under Trump's inauguration, daremot var det fullt under kvinno marchen dagen efter.
Trump's radgivare, Kellyanne Conway, forklarade i en interview att den nya pressekreteraren hade inte alls fel i sina pastaenden att Trump hade den storsta massan manniskor EVER under en inauguration, han hade delat med sig av "alternative facts". Och hon var helt allvarlig:banghead:

“We know that 420,000 people used the D.C. Metro public transit yesterday, which actually compares to 317,000 that used it for President Obama’s last inaugural.”

This is also false. The actual numbers are 783,000 trips for Obama in 2013 — double Spicer’s figure — and 571,000 for Trump in 2017. There were 1.1 million trips for Obama in 2009, the biggest day in Metro’s history. The number for Trump is actually lower than the average weekday ridership of 639,000 trips.
 
Tycker de där två bilderna är intressanta. Är det säkert att de är tagna vid samma tidpunkt före/under talet s.a.s. Obamas kanske är under hans tal och Trumps bild kanske är ett par timmar före. Det är det inget som säger eller? För övrigt tycker jag att det är superläskigt att det blev Trump, men jag tänker leva på hoppet och tro att han inte får igenom så mycket & att mycket var snack för att vinna valet.
Folk postade löpande bilder från livestreams i USA på twitter och det såg lika tomt ut hela tiden.
Ja förutom när några Trumpsupportrar försökte påstå att bilderna var lögn och visade prints från andra hållet (och då ser det såklart ut som det är mer folk - samma trick som man kör med på konsertbilder o så).
 
Bada bilderna ar tagna fran samma stalle precis fore den nya presidentens tal och ar "fact checkade" fran manga hall... Bilderna stammer med verkligheten.
TRUMP, eller hans kampanj talar om de stora massor som kom och har aven visat upp bilder pa motorcykel folk som skulle ha kommit, men som aldrig var dar ... Det finns kameror overallt runt "The Mall" dar manniskorna var och det var tomma laktare under Trump's inauguration, daremot var det fullt under kvinno marchen dagen efter.
Trump's radgivare, Kellyanne Conway, forklarade i en interview att den nya pressekreteraren hade inte alls fel i sina pastaenden att Trump hade den storsta massan manniskor EVER under en inauguration, han hade delat med sig av "alternative facts". Och hon var helt allvarlig:banghead:


Bara absurt - och varför fastna i detta och försöka försvara rena lögner.

Kommer han att släppa sin deklaration månntro? Det känns också som en märklig sak att låsa sig vid, om det nu inte är något skumt.
https://www.theguardian.com/us-news...e-refuses-release-trump-tax-returns-wikileaks
 
Bara absurt - och varför fastna i detta och försöka försvara rena lögner.

Kommer han att släppa sin deklaration månntro? Det känns också som en märklig sak att låsa sig vid, om det nu inte är något skumt.
https://www.theguardian.com/us-news...e-refuses-release-trump-tax-returns-wikileaks
Jag undrar om han har möjlighet att fiffla med sin skatteredovisning om/innan den ev släpps...? Det skulle inte förvåna mig det minsta. Om han möblerar om och ändrar i siffrorna. Det vore givetvis ett hiskeligt brott, men inget jag skulle se som omöjligt i hans fall. Han vill väl dessutom dölja sina affärer med t.ex. Ryssland, de som han förnekar.
 
Fattar inte, hur ska han hinna bygga USA när han ska träffa högsta ansvariga för UK, Mexico, canada, Israel, prat med Putin etc inom de närmsta två veckorna. Jag tyckte han sa att han skulle satsa på USA. När kommer US interna ekonomiska satsningar och utveckling, broar, hus, skola?
 
Fattar inte, hur ska han hinna bygga USA när han ska träffa högsta ansvariga för UK, Mexico, canada, Israel, prat med Putin etc inom de närmsta två veckorna. Jag tyckte han sa att han skulle satsa på USA. När kommer US interna ekonomiska satsningar och utveckling, broar, hus, skola?

Federala pengar (fran staten USA) bygger mycket lite. En del statliga pengar bygger gar till "interstates" (motorvagar som stracker sig over manga delstater), mindre an 10% av vad skolor kostar kommer fran staten och staten bygger inga hus. Den Federala staten delar ut mellan 18 - 40 % av delstaternas budget (olika for olika delstater) som de sedan fordelar till vad som behovs mest.
I USA byggs hus och liknande av privata intressen, inte av statliga, eller delstatliga, medel.

De interna ekonomiska satsningarna han utlinat i gar ar att han tanker krangla till "business" genom att lagga skatter pa "trade agreements" ... vi far val se. Just nu ar hans press sekreterare vid podiet och talar om Trump's frukost med vissa CEO's i dag. Vi far se vad som hander. :cautious:
 
Inte nog med att administrationen försöker fiffla med hur många som kom att titta på inställelsen, så visar det sig att han tog med sig studiopublik till sitt tal till CIA. För det vore pinsamt om ingen applåderade efter talet.
http://www.politicususa.com/2017/01...d-trump-brought-cheering-props-cia-visit.html

Han kommer aldrig att visa sina Tax returns. Amerikanska folket kan skriva en petition som vita huset måste svara på, om det har kommit in minst 100 000 underskrifter under en månad. Över 200 000 personer skrev på att Trumps tax returns skulle bli offentliga. Vita husets svar? " Nej."

https://petitions.whitehouse.gov/pe...on-needed-verify-emoluments-clause-compliance

Jag skulle dock inte bli förvånad om inte hans tax returns dök upp som en "leak" arrangerad av Ryssland, där Trumps tax returns ser precis hur vanliga ut som helst.
 
Jag skulle dock inte bli förvånad om inte hans tax returns dök upp som en "leak" arrangerad av Ryssland, där Trumps tax returns ser precis hur vanliga ut som helst.
Det är sannolikt med en ryskstyrd läcka av karlns deklaration, men eftersom Putins mål inte är Trump utan att seriöst söndra tror jag att de kommer visa sig vara både upprörande och äkta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp