Så har Michael Wolffs bok "Fire and Fury - inside the Trump White House" kommit ut.
Det får bli dagens boktips.

DN's Niklas Ekdahl recenserar på 1½ sida i pappersupplagan, här är länk bakom betalvägg:
https://www.dn.se/nyheter/varlden/u...bakslaget-hittills-for-trumpadministrationen/

"Något av det mest underhållande som skrivits om politik. Du skrattar och skakar på huvudet under 336 sidor - tills du minns att det inte är fiktion."
Suck. Innan du pinkar ner benen av pur lycka över vad du tror dig veta, läs boken. Det har jag gjort och det hade gett mig mer livskvalitét attt läsa svensk damtidning. Just sayin'.
(Observera att detta är CNN. Den mediastation som hatar Trump djupt)
 
Suck. Innan du pinkar ner benen av pur lycka över vad du tror dig veta, läs boken. Det har jag gjort och det hade gett mig mer livskvalitét attt läsa svensk damtidning. Just sayin'.
(Observera att detta är CNN. Den mediastation som hatar Trump djupt)
Väldigt mycket runt Donald Trump består av Fake News, tänjningar på sanningar och genande i kurvor. Så av vilken anledning skulle då en bok om honom behöva vara exakt och precis in i varje detalj, underbyggd med källhänvisningar och kontrollerbara citat?

Så jag står för att Fire and Fury fick bli dagens boktips, och är samtidigt lite ledsen för din skull att Svensk Damtidning skulle givit dig mer livskvalitet än det här godiset.
 
Är det någon som följer hela den sorglustiga historien med Stormy Daniels? När Bill Clinton var i full gång med diskussionen om oralsex i Oval Office och sperma på byxor trodde jag vi nått botten, men det här slår alla rekord. :meh:

Att Trump har haft sex med Daniels är irrelevant, de är båda vuxna människor och det var helt ömsesidigt. Men det är hur han, och hans inkompetenta advokat Michael Cohen, har uppträtt efteråt och att han så öppet har ljugit som är oacceptabelt. Ronald Reagan brukade kallas teflonpresidenten men Trump slår honom med hästlängder.
 
Missade att Michael Cohen också blivit stämd av Daniels så nu har Trumps advokat en advokat som har uppgett i tv att Trump inte var medveten om NDA vilket i sin tur innebär att Daniels kan göra alla handlingar offentliga vilket är precis vad Trump och Cohen försöker förhindra.

upload_2018-3-30_17-46-4.png
 
Är det någon som följer hela den sorglustiga historien med Stormy Daniels? När Bill Clinton var i full gång med diskussionen om oralsex i Oval Office och sperma på byxor trodde jag vi nått botten, men det här slår alla rekord. :meh:

Att Trump har haft sex med Daniels är irrelevant, de är båda vuxna människor och det var helt ömsesidigt. Men det är hur han, och hans inkompetenta advokat Michael Cohen, har uppträtt efteråt och att han så öppet har ljugit som är oacceptabelt. Ronald Reagan brukade kallas teflonpresidenten men Trump slår honom med hästlängder.

Det är inte sexxet i sig som är problemet. Det är mörkläggningen.
Den minnesgode läsaren kommer ihåg Nixon och Watergate. Nixon hade inget att göra med inbrottet men mörkläggningen kostade honom presidentposten.
 
Är det någon mer än jag som börjar bli rädd för vad Trump håller på att ställa till med i Syrien? Känns som en dålig RL version av Wag the Dog :banghead:
Vi drog den jämförelsen vid frukostbordet i morse...

Trump får dessutom med sig både Theresa May, som har stora inrikespolitiska problem med Brexit och det nyval som försvagade hennes ställning istället för att stärka, och så har hon giftmordförsöket på den f.d. ryska spionen, och så ska hon visa "handlingskraft", och så Macron, vars popularitet har dalat rejält sedan han blev vald...

Det här är fullständigt vidrigt!

(retorisk fråga) Vad är det egentligen som pågåri världen och även här hemma, har alla blivit fartblinda, och slutat att använda all analystisk förmåga, och tänka längre än näsa räcker innan man agerar?

Personligen så har en hypotes om varför saker händer, men den får jag ta en annan gång, måste laga mat till gäster.
 
Är det någon som följer hela den sorglustiga historien med Stormy Daniels? När Bill Clinton var i full gång med diskussionen om oralsex i Oval Office och sperma på byxor trodde jag vi nått botten, men det här slår alla rekord. :meh:

Att Trump har haft sex med Daniels är irrelevant, de är båda vuxna människor och det var helt ömsesidigt. Men det är hur han, och hans inkompetenta advokat Michael Cohen, har uppträtt efteråt och att han så öppet har ljugit som är oacceptabelt. Ronald Reagan brukade kallas teflonpresidenten men Trump slår honom med hästlängder.

Fast det var obstruction of justice och perjury, inte "sex skandalen", som fick Bill Clinton impeached och det ar obstruction of justice man tittar pa med Trump ocksa.
 
Fast det var obstruction of justice och perjury, inte "sex skandalen", som fick Bill Clinton impeached och det ar obstruction of justice man tittar pa med Trump ocksa.

Helt sant, men det är just det som känns så unket i båda fallen, Clinton och Trump, om man ska begå brott som obstruction of justice som kan leda till impeachment så är det mer förståeligt när det handlade om Nixon och Watergate. Det var ändå mer legitima politiska skäl. Att processen mot två presidenter, några av världens mäktigaste män inleds (togs) pga sex är solkigt. Herregud vem bryr sig om vad två vuxna människor har för sig i sängen?

Problemet är primärt att det verkar vara rent kaos i WH just nu och då talar jag inte om snaskiga tell-all 'biografier'. Svängdörren snurrar till den milda grad att man kan sätta odds hos spelbolag om vem som sparkas/avgår nästa gång. Det är inte så världens mäktigaste land ska styras! Dessutom vad som händer i Syrien löper risken att trappa upp en redan mycket ansträngd situation och Trump är den som eldar på just nu, hur han fått med sig May och Marcon är diskuterbart. Det är välkänt att Assad använt kemiska vapen mot både sin egen befolkning och utländska stridande i flera år så den plötsliga upprördheten är lite underlig. Ärligt tycker jag nog att tidpunkten är lite suspekt. Att presidenten beslutar att bomba en främmande nation utan kongressens medgivande eller ens att informera dem, ja det har han gjort förut. Men det finns just nu inte ens någon Secretary of State (jo jag vet att Pompeo är nominerad men inte konfirmerad ännu) eftersom Trump avskedade Tillerson - via twitter :banghead:

Att Michael Cohen har uppgett att han ska 'plead the fifth' i Daniels stämning, om hans motion for stay of exceution inte accepteras, mot honom är, hmm, intressant. Särskilt eftersom han hela tiden hävdat att den var grundlös och frivol och bara en hämnd mot Cohen och i förlängningen Trump. Att sedan Newt Gingrich och jämför FBI:s search (för trött för att komma på vad det heter på svenska) med Hitlers Gestapo och Stalin.... Man tycker att Trump borde haft resurser att ha en bättre kvalitet av advokater än Michael Cohen.

Hmm, intressant att Trump inte kommer att kunna åtalas för perjury om att inte ha sagt åt Cohen att betala Daniels även om det kommer fram i domstol att han gjort det, eftersom hans tweets inte är något han svurit under ed. Känns bara som det blir värre och värre just när man trott att nu kan det inte bli mer kaotiskt.
 
Blev helt till mig när jag läste att Michael Cohen och utredarna nått en uppgörelse där han erkänner bla. betalningarna till Stormy, som ska ha gjorts på order av Trump för att påverka utgången av valet. Det känns lite sådär att det här är verklighet, och inte någon halvtaskig film.
 
Angående Trump och kärnvapnen.

Han är ju fullständigt helgalen!

Är han ute efter att snabbast möjligt åstadkomma jordens undergång?

https://www.svt.se/svttext/web/pages/130.html

Citat från sidan:
USA:s president Donald Trump tänker
inte nedrusta på kärnvapenområdet utan
snarare bygga upp USA:s lager för att
pressa Ryssland och Kina. Det sade han
på måndagen till reportrar i Washing-
ton enligt nyhetsbyrån Reuters.
 
Angående Trump och kärnvapnen.

Han är ju fullständigt helgalen!

Är han ute efter att snabbast möjligt åstadkomma jordens undergång?

https://www.svt.se/svttext/web/pages/130.html

Citat från sidan:
USA:s president Donald Trump tänker
inte nedrusta på kärnvapenområdet utan
snarare bygga upp USA:s lager för att
pressa Ryssland och Kina. Det sade han
på måndagen till reportrar i Washing-
ton enligt nyhetsbyrån Reuters.

Problemet är att Ryssland inte har följt avtalet.
Kina har inte ens något avtal.
För vår del räcker det väl med det här !
https://cornucopia.cornubot.se/2013/12/iskander-robotar-i-kaliningrad-medan.html

Som synes är Stockholm, Malmö och Göteborg en rykande ruin när helst nån trycker på knappen.
Ps. Läs inte artikeln om ni vill sova gott inatt. Ds
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp