Det tar en missile 14 minuter att na Guam (vart territorium) vilket ju ar vad NK har hotat. Om de gor det ar en annan sak, och om en Tomahawk numera ar saker nog att ta ut ett sa pass litet target ar ytterligare en annan.

Om Trump's uttalanden har gjort saken varre eller battre ar svart att avgora. Jag har spenderat tillrackligt mycket tid i Asien for att luta at att det kan ha hjalpt, snarare an stjalpt.
De flesta kulturer i Asien har ett mycket mer direkt och malande satt att uttrycka sig an vi gor i vastvarlden. Det innebar inte att de alltid gor som de sager, men hot och "sandlade niva" ar tamligen vanligt i "business samanhang" och over huvudtaget bland vuxna.
 
Det tar en missile 14 minuter att na Guam (vart territorium) vilket ju ar vad NK har hotat. Om de gor det ar en annan sak, och om en Tomahawk numera ar saker nog att ta ut ett sa pass litet target ar ytterligare en annan.

Om Trump's uttalanden har gjort saken varre eller battre ar svart att avgora. Jag har spenderat tillrackligt mycket tid i Asien for att luta at att det kan ha hjalpt, snarare an stjalpt.
De flesta kulturer i Asien har ett mycket mer direkt och malande satt att uttrycka sig an vi gor i vastvarlden. Det innebar inte att de alltid gor som de sager, men hot och "sandlade niva" ar tamligen vanligt i "business samanhang" och over huvudtaget bland vuxna.

Tomahawk är det säkert men NKs missiler är inte så träffsäkra än.
Man ska också komma ihåg att det varit ett ständigt problem för alla presidenter från Clinton och till Trump och inget hittills har hjälpt.
 
Tomahawk är det säkert men NKs missiler är inte så träffsäkra än.
Man ska också komma ihåg att det varit ett ständigt problem för alla presidenter från Clinton och till Trump och inget hittills har hjälpt.

Det har varit en del problem med Tomahawks (och det vet jag for att Maken jobbat nara Raytheon och haft sammarbete med dem) Om det helt ordnat upp sig vet jag dock inte.
Problemen har narmast legat i hur stor (eller rattare sagt, liten) malytan varit.
 
Det har varit en del problem med Tomahawks (och det vet jag for att Maken jobbat nara Raytheon och haft sammarbete med dem) Om det helt ordnat upp sig vet jag dock inte.
Problemen har narmast legat i hur stor (eller rattare sagt, liten) malytan varit.
Guam är nog rätt svårt att missa :)
 
Vanligtvis brukar jag bara dumpa mail som hamnar i spamfiltret i /dev/null, men ibland öppnar man nåt bara på måfå.

Och ibland tappar man en haka, eller två..:


-------------------------------------------------------
From: USA DEPARTMENT OF JUSTICE <usadepartmentofjustice1@outlook.com>
Date: 2017-10-06 10:56 GMT+02:00
Subject: U.S. DEPARTMENT OF JUSTICE
To:


FROM THE OFFICE OF
U.S. DEPARTMENT OF JUSTICE
950 PENNSYLVANIA AVENUE, NW WASHINGTON, DC 20530-0001,USA
WEBSITE: HTTP://WWW.JUSTICE.GOV
DEPARTMENT OF JUSTICE MAIN SWITCHBOARD

Reply here: usadepartmentofjustice1@outlook.com

Attn:Beneficiary,

Dear.

I am Jeff Sessions, i was born in the year 24 Dec, 1946
i am an American and married to Blackshear Sessions, I am
the 84th and current serving Attorney General of the United States,
having recently served as United States Senator for Alabama since 1996
I was inaugurated/sworn in as the Current attorney General on
9th feb 2017,

On my assumption of office, I met your file of payment worth of five Million Three Hundred Thousand
United States Dollars ($5.3MILLION)submitted by my predecessor Loretta E. Lynch
and after going through the file of payment, I was able to find out
that all the necessary approval has been submitted and you have signed
all that is necessary to claim this funds.
My office hereby advises you to choose your preferred option of
payment either through ATM CARD, BANK DRAFT, and BANK CHEAQUE OR WIRE
TRANSFER. Kindly choose one option and notify my office for my humble
action.

Now NOTE; your new Payment, United nation Approval No; UN5685P,
White House Approved No: WH44CV, Reference No.-35460021,
Allocation No: 674632 Password No: 339331, Pin Code No: 55674 and
Immediate (IMF) Telex confirmation No: -1114433

Sir, my office is eager to work with you if you will exhibit mutual
understanding and avoid doubts, when she was handing over to me before
the swearing in ceremony I assure her that I will start from where she
stopped.
All I and my office demanded is your honesty. American Government is
watching us and I don’t want us to be an object of public deride.

Sir, I give you my word that the transfer will be initiated to your
bank account immediately the necessary is done.

REPLY HERE:usadepartmentofjustice1@outlook.com

We welcome you and we pledge for your honesty and support.

I am poised to serve you better.

Jeff Sessions
84th United States Attorney General
Incumbent
Assumed office
9th feb 2017
President Donald J Trump
Deputy Michael R. Pence.
Preceded by Loretta E. Lynch
 
Nu händer saker.

Republikan efter republikan säger att de inte tänker väljas om 2018 och kritiserar öppet Trump.

Jeff Flake US senate republican på cnn just nu.
Är det fler än McCain, Corker och Flake? För McCain och Corker är ju inte kvar i politiken efter nästa val oavsett, och Flake förmodar jag förbereder en egen kandidatur vad det lider, iom hans bok etc?
 
Är det fler än McCain, Corker och Flake? För McCain och Corker är ju inte kvar i politiken efter nästa val oavsett, och Flake förmodar jag förbereder en egen kandidatur vad det lider, iom hans bok etc?
Mycket möjligt, det kan hända jag överdriver betydelsen.
 
Idag är det den första april, och The Onion bjuder på den här pärlan!


...men vänta. Det är på riktigt...
Trumpadministrationen förbjuder användandet av följande sju ord i officiella dokument publicerade av CDC (Centers for Disease Control and Prevention - USA:s folkhälsomyndighet):

The forbidden terms are “vulnerable,” “entitlement,” “diversity,” “transgender,” “fetus,” “evidence-based” and “science-based.”

https://www.washingtonpost.com/nati...dec16379010_story.html?utm_term=.8e7d584e1901

Är det inte genialt? Om man slutar att använda dessa besvärliga ord, så kommer problematiken runt dem försvinna! Får man förutspå att banningen av ord kommer fortsätta, och t.ex Federal Reserve inom kort kommer förbjudas att använda ord som "budgetunderskott", "statsskuld", "lånetak" och "bytesbalans"?
 
Har USA val vart tredje år?

Det ar val vartannat ar. Presidenten valjs vart 4 ar och och congress valjs vart annat.
Roughly 1/3 av senaten valjs med tva ars mellanrum da senatorerna valjs for 6 ar at gangen men det ar "staggered" sa inte allt for manga byts ut samtidigt. House of Representatives valjs for tva ar i taget och alla 435 representatives valjs i November 2018. Efter att Roy More forlorade till en demokrat har Republikanerna 51 och demokraterna 49 senatorer.
8 demokrater och resten republikaner ar uppe for omval ... jag hoppas att historien upprepar sig sjalv och att atminstone ett par ar de stolarna gar

I house of representatives har just tva republikaner och en demokrat sagt upp sig for sex skandaler sa det ar tre "stolar" vacanta. Det ar 239 republikaner och 193 demokrater som hoppas bli omvalda och dar jag hoppas att demokraterna lyckas jamna ut det hela lite grann da alla valjs om i November 2018.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp