Bukefalos 28 år!

Du bara bråkar, trollbråkaktigt. Observera att jag kritiserar uppförandet inte dig.
För att förtydliga vad jag sade om fake media, så har @honung konsekvent drivit sin linje i den här tråden. Det här är ett av inläggen jag kommer ihåg, som jag då valde att inte svara på - för att det var så upp över öronen absurt.
Jag svarar nu istället:

Han har sagt att en möjlighet är att USA drar in på pengar i bistånd till Mexico, och "att Mexico ska bidra till uppbyggnaden även om det kommer ske på komplicerat sätt". Sen talas det också om att Mexico vill begränsa illegal invandring till Mexico söderifrån, Guatemala tex, och det är väl antytt att en del av den illegala invandringen i Mexico är genomfartstrafik på väg upp till usa, och att både usa och Mexico har intresse av att strypa invandringen redan där.
Det finns ganska överensstämmande siffror och planer på att stoppa den illegala invandringen till usa från Mexico hos såväl demokrater som hos republikaner - HRC hade också ett stopp där på sin agenda i sina vallöften. Den stora skillnaden är Trumps bokstavliga mur, som pressekreterare idag omnämnde mer som "ett fysiskt hinder" än som mur.
11 miljoner illegala invandrare, det är inte så himlarns konstigt att USA måste göra något.
11 miljoner illegala invandrare, i landet USA med sina 325 miljoner invånare (2017 estimate). USA behöver alltså bygga en mur för att kunna hantera detta problem. Men siffran 11 miljoner är totalen av illegala invandrare i USA, och den rör sig stadigt mellan 11 och 12 miljoner år från år. Dessutom rör denna siffra både Cross-Border Illegal Entries och Visa Overstay. Man uppskattar antalet Cross-Border Illegal Entries till mellan 6 och 7 miljoner, medan Visa Overstay rör sig kring 4.0-5.5 miljoner. (Källa)

En mur har ingen som helst impact på Visa Overstay, och inte heller Cross-Border Illegal Entries som kommer från andra håll än över den södra gränsen. Och det fysiska hinder, som du och pressekreteraren kallar Trumps mur gör mycket lite nytta mot de som redan finns på plats inne i USA, så det måste vara inflödet av de så kallade cross-border illegal entries som vi bör jämföra med.
Enligt den här officiella sidan, så passerade totalt 408.870 illegala invandrare den södra gränsen under FY 2016.
Muren vi talar om ska alltså hantera ett inflöde på 0.126% av den totala befolkningen. (409 tusen / 325.000 tusen)
det är inte så himlarns konstigt att USA måste göra något.


---
Jämför vi nu den här siffran med Sverige 2015, där 163.000 flyktingar kom till landets gränser (vi hade då 9.851.000 invånare) vilket ger motsvarande och fullt jämförbara siffra - ett inflöde av
1.655% av den totala befolkningen (163 tusen / 9.851 tusen)

Sverige tog alltså under 2015 emot mer än 13 gånger så många människor som en ogenomträngligt perfekt mur längs den södra gränsen skulle ha hindrat åt USA under FY 2016.

...
...
...
och här kommer det absurda, som jag bara inte kan få pusselbitar att falla på plats i mitt huvud;
samma människa som kommenterar Donald Trump's mur med
det är inte så himlarns konstigt att USA måste göra något.
är samma människa som skapat denna tråd:
http://www.bukefalos.com/threads/vad-gor-du-for-att-hjalpa-till-med-integrationen.1383185/
där hon i ett långt inledningsinlägg beskriver hur hon öppnade sina ögon i en Refugees Welcome-manifestation, och sedan i inlägg efter inlägg beskriver vad hon gör och vad andra kan göra för att hjälpa de människor som skulle gått under betäckningen Cross-Border Illegal Entries i USA.

Det enda sätt som jag kan få ihop de här djupt skilda världsåskådningarna på är att @honung befinner sig i skilda filterbubblor vad gäller USA och Europa.
Andra förklaringar, både från @honung själv och andra emottages tacksamt.


Avslutningsvis, ett par ord från vår sponsor:
19732214_1394228797279733_3502198697321404902_n.jpg
 
För att förtydliga vad jag sade om fake media, så har @honung konsekvent drivit sin linje i den här tråden. Det här är ett av inläggen jag kommer ihåg, som jag då valde att inte svara på - för att det var så upp över öronen absurt.
Jag svarar nu istället:


11 miljoner illegala invandrare, i landet USA med sina 325 miljoner invånare (2017 estimate). USA behöver alltså bygga en mur för att kunna hantera detta problem. Men siffran 11 miljoner är totalen av illegala invandrare i USA, och den rör sig stadigt mellan 11 och 12 miljoner år från år. Dessutom rör denna siffra både Cross-Border Illegal Entries och Visa Overstay. Man uppskattar antalet Cross-Border Illegal Entries till mellan 6 och 7 miljoner, medan Visa Overstay rör sig kring 4.0-5.5 miljoner. (Källa)

En mur har ingen som helst impact på Visa Overstay, och inte heller Cross-Border Illegal Entries som kommer från andra håll än över den södra gränsen. Och det fysiska hinder, som du och pressekreteraren kallar Trumps mur gör mycket lite nytta mot de som redan finns på plats inne i USA, så det måste vara inflödet av de så kallade cross-border illegal entries som vi bör jämföra med.
Enligt den här officiella sidan, så passerade totalt 408.870 illegala invandrare den södra gränsen under FY 2016.
Muren vi talar om ska alltså hantera ett inflöde på 0.126% av den totala befolkningen. (409 tusen / 325.000 tusen)



---
Jämför vi nu den här siffran med Sverige 2015, där 163.000 flyktingar kom till landets gränser (vi hade då 9.851.000 invånare) vilket ger motsvarande och fullt jämförbara siffra - ett inflöde av
1.655% av den totala befolkningen (163 tusen / 9.851 tusen)

Sverige tog alltså under 2015 emot mer än 13 gånger så många människor som en ogenomträngligt perfekt mur längs den södra gränsen skulle ha hindrat åt USA under FY 2016.

...
...
...
och här kommer det absurda, som jag bara inte kan få pusselbitar att falla på plats i mitt huvud;
samma människa som kommenterar Donald Trump's mur med är samma människa som skapat denna tråd:
http://www.bukefalos.com/threads/vad-gor-du-for-att-hjalpa-till-med-integrationen.1383185/
där hon i ett långt inledningsinlägg beskriver hur hon öppnade sina ögon i en Refugees Welcome-manifestation, och sedan i inlägg efter inlägg beskriver vad hon gör och vad andra kan göra för att hjälpa de människor som skulle gått under betäckningen Cross-Border Illegal Entries i USA.

Det enda sätt som jag kan få ihop de här djupt skilda världsåskådningarna på är att @honung befinner sig i skilda filterbubblor vad gäller USA och Europa.
Andra förklaringar, både från @honung själv och andra emottages tacksamt.


Avslutningsvis, ett par ord från vår sponsor:
19732214_1394228797279733_3502198697321404902_n.jpg

Jag ser ju stor skillnad på legala invandrare och illegala.
 
Jag ser ju stor skillnad på legala invandrare och illegala.
Det är ju bra att du ser det. Men hjälper noll i den här frågan, då en asylsökande i Sverige är varken eller.

Samt att jag använde följande formulering för att ytterligare desarmera ett sådant påstående som du kommer med nu:
...vad hon gör och vad andra kan göra för att hjälpa de människor som skulle gått under betäckningen Cross-Border Illegal Entries i USA.
 
Det är ju bra att du ser det. Men hjälper noll i den här frågan, då en asylsökande i Sverige är varken eller.

Samt att jag använde följande formulering för att ytterligare desarmera ett sådant påstående som du kommer med nu:
...vad hon gör och vad andra kan göra för att hjälpa de människor som skulle gått under betäckningen Cross-Border Illegal Entries i USA.
Sorry :o
 
Fantastiska 90 % i Sverige har inget förtroende för Trump:

PG_2017.06.26.US_Image-02-0.png
Att det var såpass många länder med förtroende för Donald Trump var en överraskning för mig. Men verkar bara vara europeiska länder och Sydamerika som har samma syn. Att han har förtroende i Ryssland var väntat. Men i flera Afrikanska länder? Varför?
 
Dock fortfarande olagligt, oavsett om det är 10 dar eller 10 år

Nar stader och delstater har gjort "sanction cities" dar illegala invandrare kan kanna sig sakra och inte blir overlamnade till immigrations polisen, nar nagon kan arbeta helt legalt och betala skatt aven om personen inte har en legal immigrations status, nar nagon kan skaffa korkort och kora bil helt legalt utan att vara en legal immigrant och nar de kan skicka sina barn till skolan och doktorn utan att ens tanka pa sin olagliga immigrant status ar det inte fullt sa enkelt.

Har har illegala immigranter ofta en sorts mellanstallning, de som varit har lange ar helt integrerade i sammhallet och lever som alla andra. Manga kom som barn och det ar forst nar de behover ett "birth certificate" for att skaffa pass eller borja pa universitet som deras illegala status blir viktig. Anser du pa fullt allvar att man ska utvisa de manniskor man det senaste decenniet har hjalpt stanna kvar och utnyttjat arbetskraften fran?
 
Jahapp så var det igång igen. Priebus har sparkats som White House Chief of Staff och Kelly ministern för homeland security tar över. Det verkar ha gått otroligt snabbt och spekuleras just nu friskt om att Kelly i princip fick veta att han utnämnts i samma stund som Priebus sparkades, dvs igår och inte på förhand (vissa undrar tom om Kelly fick vet det när Trump twittrade tillsättningen). Priebus var tydligen med Trump på väg till flygplatsen när hans bil stannades. Trump twittrar ut det på Air Force One lite mer än en timme senare.

Jo just det, enligt källor i WH har Trump sagt att nu har han förklarat krig mot GOP i Senaten. Just nu blir man alldeles matt. Man fasar också lite för vilka som kommer att sitta i kabinettet och har makten i WH om fyra år med tanke på i vilken takt Trump sparkar folk. Det hela börjar likna Robinson, eller The Apprentice, 'you're fired!'. Joe the Plumber anyone?

Väntar bara på Keeping Up With the Trumps.
 
Yea ... det gar inte att "replace" honom. Med jamna mellanrum blir jag riktigt irriterad pa honom, men lika ofta tycker jag att han ar suveran ... utomnar han stallde upp som president kandidat. Da drog han plotsligt mycket langre till hoger for att vara de konservativa i partiet till lags och gick med pa att ta Sara Palin som vise kandidat :cautious: Men vanligtvis ar han bland de basta i congress. Han staller upp for vad han verkligen tror pa, oavsett vilket parti det kommer fran.
 
Priebus sager att han sa upp sig sjalv ... men att han diskuterat det med Trump.:grin: Priebus har varit pa gang att fa sparken lange, sa det ar ingen overraskning.
Tursamt nog har WH mycket lite "makt" utan kongress och senat, darfor har Trump ocksa inte lyckat fa igenom nagon betydelsefull legislature annu, utan allt som ar viktigt, som budget och sjukvard, har blivit blockerat av kongress och/eller senat.:p
 
Jahapp the soap that never stops giving. Nu har kommunikationchefen Anthony Scaramucci kickats efter tio dagar. Iofs helt förståeligt. Man kan inte kalla den fd chief of staff för en jävla paranoid schizofren offentligt. Och skälla ut reportrar grovt, särskilt inte om de jobbar för NYT. Helt otroligt.
 
Nu börjar det bli obehagligt på riktigt igen. "Military solutions are now fully in place,locked and loaded,should North Korea act unwisely. Hopefully Kim Jong Un will find another path!"
 
Nu börjar det bli obehagligt på riktigt igen. "Military solutions are now fully in place,locked and loaded,should North Korea act unwisely. Hopefully Kim Jong Un will find another path!"
Jag tror jag läste, att det skulle ta NordKorea 40 sekunder att avfyra sina vapen mot Söoul och nån miljon människor skulle omkomma......
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp