Tvisten fortsätter kring Madick

Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Tja jag tror inte att hon har lagt ner mer pengar än hon har fått in i prispengar och sponsoravtal... medan ägaren har fått 0 kr och stora utgifter för veterinärvård och försäkring...

fast om man vrider på det.. vad hade ägaren fått om hon själv tränat och ridit...Då hade knapapst några prispengar av betydelse ramlat in heller..
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

fast om man vrider på det.. vad hade ägaren fått om hon själv tränat och ridit...Då hade knapapst några prispengar av betydelse ramlat in heller..
Madicken har väl hoppat in ungefär 3 miljoner, som stannat hos Lundbäcks, så nog har hon gått med vinst, och ägaren har ändå inte fått en krona, vare sig hästen är hos Lundbäcks eller om hon tävlat själv på klubbnivå.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

precis. Ägaren hade dessutom fått fler kostnader vad det gäller foder, träning osv.

Dessutom hade nog priset på hästen varit ett helt annat om den enbart varit tränad av ägaren...
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

precis. Ägaren hade dessutom fått fler kostnader vad det gäller foder, träning osv.

Dessutom hade nog priset på hästen varit ett helt annat om den enbart varit tränad av ägaren...

Hmmm... kostnaderna för foder etc är nog inte i närheten av kostnaderna för försäkringspremien är idag. ;)

Nej hästen hade inte varit värd samma belopp, men den hade inte då behövt att vara försäkrad så högt heller. Tror nog ägaren hade gått med vinst... :p

Men det är nog inte det saken egentligen handlar om. Ägaren känner sig dels lurad, men vad jag har förstått har även samarbetet inte fungerat. Ägaren anser sig ha blivit dåligt bemött och Lundbäcks har inte varit särdeles noga med att informera henne om hästens mående och utveckling heller! Om detta nu är fallet, så anser jag att det inte är acceptabelt bemötande mot en hästägare, oavsett vem denne nu är, plånbok och erfarenhet!

Som hästägare har man rätt till löpande information, få vara delaktig i diskussioner gällande planering, resultat, framsteg, motgångar. Vissa vill det mindre/mer än andra,, men ryttaren är den som bör försöka möta den enskilde hästägarens krav/behov.

Ryttare och hästägare är faktiskt beroende av varandra!
Ryttarna: utan bra hästar = inte några framgångar
Hästägarna: för att deras hästar ska utvecklas och kunna prestera på bästa sätt.


I många fall fungerar detta och samarbetet är en win win situation, vilket det faktiskt ska vara! I detta fallet (tyvärr) verkar det som att hästägaren enkom ska vara till för ryttaren, någon good will åt andra hållet verkar inte finnas!

Hoppas att fam Lundbäck förstår att ändra sin attityd och inställning, om inte annat för framtida samarbeten med möjliga hästägare. Det vinner man på i längden!
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

avtalet i stort lämnar jag därhän. Det är för mig en sak mellan ägare och ryttare.

Det jag opponerade mig emot var de inlägg (inte du som skrev det, men det var du som svarade på dem;kan mycket väl vara jag som tryckte på fel svarsknapp också för den delen.)som menade att ryttaren inte lagt en krona på hästen.


Summasumarum. Det kostar att ligga på topp sas.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Ingen fara... ;) Lånar också svarsknappar ibland... :D Blir lätt så, särskilt om man ska svara på flera inlägg samtidigt.

Jag hoppas bara att den här härvan löser sig på bästa tänkbara sätt, och att de inblandade faktiskt lär sig något av detta! Som jag sagt tidigare; sådant här gynnar absolut inte sporten!
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

avtalet i stort lämnar jag därhän. Det är för mig en sak mellan ägare och ryttare.

Det jag opponerade mig emot var de inlägg (inte du som skrev det, men det var du som svarade på dem;kan mycket väl vara jag som tryckte på fel svarsknapp också för den delen.)som menade att ryttaren inte lagt en krona på hästen.


Summasumarum. Det kostar att ligga på topp sas.

Ryttare har hoppat in 3 miljoner i prispengar som hon behållit, har svårt att tänka mig att hästen ej gått med vinst. Om Madicken kostat mer att hålla i tävlingskondition och tävlandet kostat mer än 3 Miljoner som är inhoppat, hade hästen varit totalt ointressant för Lundbäcks. Hästen har ju varit en guldgruva för dom samt gjort att Helena kunnat behålla sin plats i eliten.
Men som en välkänd PR-kvinna uttryckte det hela: varumärket Helena Lundbäck är nu totalt kört och slut,nya sponsorer kommer sky denna familj då denna affär och tidigare bråk gett så mkt badwill.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 654
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 147
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp