tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Gud vilka vackra knoppar ni kan göra:love:
Så jäkla avvis på er som verkligen kan göra dem så fina:eek:

Men jag öva,öva och öva så jag också har något att visa sen:banana::devil:

Gör ett litet tass tryck så jag hittar tillbaks:bump:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

fy vad fina alla knopparna är!!^^
finns det inte nån super enkel knopp som ändå blir snygg? min pollas man är ungefär en 1,5-2dm försökte klippa den i förrgår men den blev s**t ful:( får nog ta henne till en frisör nästa gång:P
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

n555535773_823550_9209.jpg


Knoppade den hära hingsten och han är helt hopplös att knoppa,,,, är överallt hella tiden :crazy:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

*kl*

Är det bara jag som knoppar pannluggen utan "bulle" på slutet? D.v.s. såhär:
knopp.jpg

Kan väl tillägga att luggen på bilden är 10-15 cm lång och att jag knoppade snabbt och slarvigt, därav att den är lite sned.. :)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag gör inget speciellt, viker bara flätan två gånger och försöker fästa så diskret som möjligt :)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

ett tipps om man gör en så pann-fläta, blöt man-toffsen som inte går in i flätan eller ta på gele innan du viker in så spretar den inte ut under knoppen.
har hört att hår sprej är bra för att hålla knopparna på plats. är det nån som har erfarenhet av det??
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

*kl*

Vi lär oss flyingeknopparna här på Bollerups Naturbruksgymnasium :D Tycker helt klart att de håller bäst och är snyggast ;)

DSC00197.jpg


När man väl har fått in tekniken så är de lätta att göra :D Funderar på att be någon fota under nästa specialhästvård, så att man kan göra ett litet bildspel på hur man gör dem :banana:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Haha, skitkul när hon stoppar kameran i munnen (:confused:) och det börjar låta som nån slags skräckfilm :rofl:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Många knoppar i tjock haflinger man. Flyinge modellen tror jag det var hon använde.

20276928.jpg
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag ska ut och öva, inspirationen flödar! :p Och självklart fota. ;)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

En inbakad pannluggsknopp på min ponny, flätade den för någon vecka sen :)
fx9uyr.jpg
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Åh, vad avis jag blir, med mina små korvar till knoppar!

Vill påpeka att jag inte hade vita snoddar i från början, men när det var 5 minuter kvar till start så släppte ju såklart några knoppar :eek: så man tager vad man haver...:angel:

red_96637810.png
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

KL. Ingen i Stockholm som är villig att hålla en knoppkurs i flyingeknoppar med mig? :)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Hur gjorde du så fint i fram? :love::love:

Så här ser mina ut iallafall. Jag gör med en gummisnodd som jag fäster längst ned på flätan med två varv. Sen lyfter jag på ena varvet med långfingret och så rullar jag upp flätan med tummen och pekfingret medan jag fortfarande håller kvar gummisnodden med långfingret. Sen fäster jag knoppen med två varv till när den är upprullad. Sitter jättebra och går fort att göra bara man lärt sig tekniken. Tar mellan 8-20 min beroende på hur mycket man hästen har och hur bråttom man har, och mina knoppar brukar hålla ett helt meeting utan att jag behöver knoppa om.

_MG_7931.jpg
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Du får göra en inbakad fläta uppe i pannluggen- sen flätar du och fäster som vanligt på en flyingeknopp :)

En hästskötare jag jobbade ihop med förr gjorde med utbakad fläta och det blev verkligen SUPERSNYGGT. Våta pannluggen innan du börjar så blir det lättare. Fuska o sätt ett gummiband nere + ett till nere som du sedan rullar upp med så har du en Backup medans du övar på.
 

Liknande trådar

Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
607
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 489
Senast: verser
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 105
Senast: Whoever
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp