tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

dom jag kan (har inte kort på alla) är:
- flyinge knoppar
- danska knoppar
- vanliga knoppar
- svansfläta
- manflätor
- pannluggsknopp
- pannluggsfläta
- fisknät
- droppar
- ardennerfläta
- ponnyfläta
- liggande manfläta

skillnaden mellan ponnyfläta och ardennerfläta är att ponnyflätan ligger lite ner, mendans ardenner ligger uppe på mankammen

min ponny fläta
show.html


mina manflätor, har satt i rosa blommor
show.html


min svansfläta har satt i maskros längst upp och smörblommor
show.html


ursäkta bildkvalitén, kanska kan ladda upp bättre bilder sen.
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

dom jag kan (har inte kort på alla) är:
- flyinge knoppar
- danska knoppar
- vanliga knoppar
- svansfläta
- manflätor
- pannluggsknopp
- pannluggsfläta
- fisknät
- droppar
- ardennerfläta
- ponnyfläta
- liggande manfläta

skillnaden mellan ponnyfläta och ardennerfläta är att ponnyflätan ligger lite ner, mendans ardenner ligger uppe på mankammen

min ponny fläta
show.html


mina manflätor, har satt i rosa blommor
show.html


min svansfläta har satt i maskros längst upp och smörblommor
show.html


ursäkta bildkvalitén, kanska kan ladda upp bättre bilder sen.


länkar till bilderna :)
svansflätan: http://vindentogminaiq.bilddagboken.se/p/show.html?id=256776894&directlink=1
manflätor: http://vindentogminaiq.bilddagboken.se/p/show.html?id=256776928&directlink=1
ponnyflätan: http://vindentogminaiq.bilddagboken.se/p/show.html?id=256395413&directlink=1
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Kl

Nu har vi väl alla fattat vad flyingeknoppar är för något och hur de ser ut men jag vill ändå vara med;):angel:





:bump:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Ska på dressyrtävling 6 december och då ska jag knoppa min lilla tävlingshäst (måste åka till stallet och träna lite innan) :) har nu några frågor :P
1. Hon är fux ungefär som hästen ovanför, vilken färg ska jag använda på snoddar, vit, brun, silver, guld eller svart?
2. Hon har ganska tjock man och när jag bara gör hängande flätar blir dom ganska tjocka, ska jag göra många täta små eller ska jag kämpa med att tunna ut manan?
3. Om jag ska tunna ut manen hur ska jag göra då, gärna på ett snabbt, effektivt sätt?

:P
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

1. svart
2. tunna ut manen!
3. sån utunningssax elr ryck kniv :p
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Ska du tunna ut manen så är det absolut bäst att rycka. Jag prova en sån där trimkniv en gång för att tunna ut manen... resultatet blev att det efter några veckor växt upp en stubb som stod rakt upp :crazy:
Never again..
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag är verkligen kass på att göra knoppar -.- Jag har hört om 2 olika sorter man kan göra. En när man viker flätan 2 ggr och en där man rullar in knoppen. Kan någon förklara lite bättre? x) Man och svans flätor går mkt bättre. (Y)
main.html
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag tycker att flyingeknoppar är det absolut snyggaste OCH det svåraste :crazy: I alla fall när man knoppat "vanliga" knoppar sen man va typ 8 år och när man är 20 kommer på att man vill byta knopp-stil :d
Jag har ingen aning om vad detta har med saken att göra, men jag ville bara säga det :D
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Otroligt j*vla snygga! Mina blir också ganska bra men dina är ju perfekta!

Tack!;) Kul att höra! Fast har tränat i många år och har jobbat mkt med tävlingshästar! Så man måste göra perfekta knoppar då::rofl:
Sedan så är ja så grymt kräsen när det gäller knoppar, så nöjer mig bara med de bästa:angel:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Corax här på buke är min knopp-idol! :banana:

Hon gjorde dessa på min herre:

22309532.jpg
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Snyggt!!

Jag fick en dum idé i huvudet om att knoppa Liona på lördag, men jag vet inte..... :rofl:

eller vad tror ni!? Knoppbar? :D
21301612.jpg
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

blir nog stoooora knoppar ;) för jag hoppas du inte funderar på att klippa av den där änglamanen!! :love:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Kl

Nu har vi väl alla fattat vad flyingeknoppar är för något och hur de ser ut men jag vill ändå vara med;):angel:





:bump:


Supersnyggt men.....sätt inte nummerlappen där rosetten ska sitta..;)
snyggare på schabraket tycker jag.
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag kan varmt rekommendera boken Braiding Manes & Tails av Charni Lewis.
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

kl*

halvdåliga knoppar jag gjorde i somras



 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Hur har du gjort dom knopparna så dom blir så "bulliga"? Skitsnyggt enligt mig och några till!!
 

Liknande trådar

Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
611
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 491
Senast: verser
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 131
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp