Bukefalos 28 år!

Ullaredsfynd! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

hurdan är din hästs bog? normalbred eller mycket bred? (kan vara bra och veta om man kan satsta på det täcket när min polle har rätt liten bog)
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Hon är inte superbred kanske, men visst rätt rejäl över bogen är hon. Enda täcket jag hittills provat som varit något (och då precis på gränsen) till lite tight i bogen har varit ThermoMaster från Hööks.

Jag har och har haft täcken från Börjes, Mark Todd, Horseware, Shires bland annat och dessa täcken har alla funkat. Har även haft andra varianter av Gekås täcken som fungerat jättebra.
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Ja det var lite synd, tyckte täcket såg väldigt trevligt ut nämligen och priset var vältilltalande. Det är ju svårt och se sådant direkt i affären också.
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

okey.. ska typ mäta framdelen på täckerna hemma och jämnföra där :D alltid bra och kolla så det passar med hans vanliga mott :smirk:
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

WEEEEEEEE :banana: ULLARED i morron, shit här ska det shoppas......whahoooo :bump:
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

var till Ullared igår! Tog hela dagen då det är en bit o köra, 4½ timma!!:mad:..synd att det är så långt.

Har fått till lite bilder nu..

3 schabrak
PB300060.jpg


En Grimma men den gick sönder på en gång.:mad:
PB300061.jpg


Plastlåda med lite diverse..:D
PB300064.jpg


lite till sommaren/våren
PB300069.jpg


ridbrallor och lite strumpor
PB300071.jpg


och så 3 mössor:d
PB300073.jpg
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

*KL* Kan skicka en liten rapport om jackan att den verkar vara kanon bra. Har använt den flera timmar idag och den är jätte varm och skön :love:
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

var till Ullared igår! Tog hela dagen då det är en bit o köra, 4½ timma!!:mad:..synd att det är så långt.

Har fått till lite bilder nu..

3 schabrak
PB300060.jpg

Jag köpte också det översta schabraket när jag var där sist. Fint, men stropparna är för högt upp och schabraket dras ner över manken och trycker rejält där.
Tänkte jag skulle sprätta bort dem och fästa om dem ca 5 cm längre ner. Undrar bara om man får dem att sitta? :confused:
Fint schabrak annars, kändes väldigt rejält!
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Ja, jag håller med om att det kändes verkligen rejält!
och nu ser jag som du säger att stropparna sitter väldigt långt upp:mad:...har inte hunnit provat det på än..
men bästa sättet för att få dom att sitta bra om man flyttar dom måste vara att sy..men det är svårt i så tjockt mateial...får väl be en skräddare göra det isåfall! eller tror du det går att sy själv?
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Det brukar inte vara några som helst problem att sy själv, jag har flyttat om massvis med stroppar på mina schabrak(eller mamma har nog gjort de flesta) hon har använt symaskinen. Är det väldigt tjockt kanske man får byta till en "jeans-nål" så den inte går av..
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Det brukar inte vara några som helst problem att sy själv, jag har flyttat om massvis med stroppar på mina schabrak(eller mamma har nog gjort de flesta) hon har använt symaskinen. Är det väldigt tjockt kanske man får byta till en "jeans-nål" så den inte går av..

Symaskin - vad är det? :angel:

Nä, blir handsömnad i sådana fall. Svårt att få till det tillräckligt starkt är jag rädd. Och att lämna in ett schabrak för sömnad som kommer att kosta mer än schabraket självt lockar inte direkt.
Får försöka sy själv och hålla tummarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 357
Senast: Gunnar
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
964
Ska snart till Gekås och köpa massa nytt till min kommande häst. VAD är bra grejer att köpa för häst och ryttare där? Vill ju gärna få...
2
Svar
25
· Visningar
3 049
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp