Ullaredsfynd! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kryptonit

Nyaste Gekås tråden, de andra blev låst pga anonsering..
För att denna tråden inte ska bli låst:
INGA ANNONSER

Det är bara och börja lägga upp bilder och shoppinglistor ;)

lägga upp bild på mitt ländtäcke om någon vill se? :angel:
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Snälla, döp trådarna till GeKås-fynd eller liknande istället. Det är jobbigt att folk säger Ullared då Ullared faktiskt är en STAD. Ja, det heter GeKås Ullared, för att den ligger i Ullared.
Jag kan ju ha köpt en båt eller nått i staden Ullared och då passar ju den här eftersom tråden heter "Ullaredfynd".

Vet att många kommer gå på mig som vanligt och säga att deras hemsideadress ändå är ullared.se och blablabla men alltså, rätt ska vara rätt. Gekås är det.
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

**raderat**
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ullaredsfynd! :)

ska dit på tisdag nästa vecka och ska titta efter detta

  • stalltäcke
  • regntäcke med lätt fodring
  • fleecetäcke med gjordar
  • senskydd
  • shabrak+matchande lindor
  • arnikagel
  • b-vit
  • krubba
  • bett med parerstänger
  • gummibett
  • kort martingal med förbygel
  • grimskaft
  • lädergrimma

lär väl komma hem med hälften tror jag
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Åker nog förbi Ullared nästa vecka när jag ändå ska ner o hälsa på min häst i Skåneland :)

Var där när vi hade lämnat hästen dessutom, och köpte då
-Fleecetäcke
-Fleecefodrat regntäcke
-"Våffel"täcke eller vad det heter
-Grimma (Till ena hästen, SKITSNYGG på honom och han och hans bror är ju riktigt lika så det får nog bli en sådan till honom oxå ;))
-Helskodda ridbyxor, ett par till mig och ett par till syrran

Sen köpte vi en hel del grejer till så det var riktigt lyckat! Kommer dock inte ihåg allt...

Ska ner igen som sagt och då blir det

-En sån grimma
-Grimskaft
-Bruna tyglar
-Benlindor
-Ev schabrak
-Nåt tunt regntäcke eventuellt
-Nån varm o go stalltröja
-Ridstrumpor, ett måste när man är där
Och sen hittar man säkert en hel hög med grejer till som man måste inpulshandla :angel:

Fö har de himla god sån där belgisk choklad där! HELT underbar, och billig :D
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

  • stalltäcke
  • regntäcke med lätt fodring
  • fleecetäcke med gjordar
  • senskydd
  • shabrak+matchande lindor
  • arnikagel
  • b-vit
  • krubba
  • bett med parerstänger
  • gummibett
  • kort martingal med förbygel
  • grimskaft
  • lädergrimma

Allt detta förutom arnikagel har jag sett där....:idea:
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Snälla, döp trådarna till GeKås-fynd eller liknande istället. Det är jobbigt att folk säger Ullared då Ullared faktiskt är en STAD. Ja, det heter GeKås Ullared, för att den ligger i Ullared.
Jag kan ju ha köpt en båt eller nått i staden Ullared och då passar ju den här eftersom tråden heter "Ullaredfynd".

Vet att många kommer gå på mig som vanligt och säga att deras hemsideadress ändå är ullared.se och blablabla men alltså, rätt ska vara rätt. Gekås är det.

Funderade faktiskt på och skriva gekås men jag själv säger Ullared så :angel: :o.. Men ska tänka på detta!
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

ska åka ditt på lördag och titta efter

regntäcke stora hästen
regntäcke unghästen
fleece täcke
grimmskaft
schabrak
ridtäcke
träns
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Snälla, döp trådarna till GeKås-fynd eller liknande istället. Det är jobbigt att folk säger Ullared då Ullared faktiskt är en STAD. Ja, det heter GeKås Ullared, för att den ligger i Ullared.
Jag kan ju ha köpt en båt eller nått i staden Ullared och då passar ju den här eftersom tråden heter "Ullaredfynd".

Vet att många kommer gå på mig som vanligt och säga att deras hemsideadress ändå är ullared.se och blablabla men alltså, rätt ska vara rätt. Gekås är det.

Det gör den väl ändå inte...den ligger på ett hästforum!
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

men anledningen till varför den allra första Gekås tråden togs bort var väl för att man inte får göra reklam om ett enskillt ställe?

skriver man gekås gör man reklam för stället men skriver man ullared så menar man ju samhället men alla fattar väl att man syftar på Gekås.

Det var därför inte falsterbo tråden stängdes för där var det ingen speciell reklam om något företag.. eller ja, det är typ så här jag har fattat moderatorns förklaring....
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Behövs inte frågas, jag kan svara ändå...

Trådar som innebär rena annonser, svar som innebär rena annonser, copyrightbilder och trådar som är rena efterlysningar (var köper man ditt eller datt, var är ditt eller datt billigast?) hamnar obönhörligen under bilan. De strider mot forumreglerna.

Gäller tråden något som är i gråzonen, och som trots allt mynnar ut i diskussion som inte bara är intressant för trådskaparen utan också för andra läsare (vilket täcke är bäst av xxx och yyy? vilken klippmaskin är att föredra, för och nackdelar?) och andra diskussionstrådar låter jag ligga kvar. Hellre fria än fälla. Därför har jag låtit Falsterbo-, Ullared-, Göteborgs-trådar om shopping ligga kvar TROTS att de ligger väl ute på kanten i den nämnda gråzonen.

Sedan är det ju så att ingen av oss moderatorer sitter här 24/7, ofta agerar vi på rapporter vi får in (där någon "trianglat" tråd eller inlägg) och gör då bedömning om tråden ska ligga kvar, låsas eller kastas.
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

*KL*

För det första tycker jag inte man behöver bry sig om att man skrivit ullaredfynd. Dom har ju granngården med i ullared så man kanske har fyndat något där. :smirk:

Till tråden iaf.
Mamma var där förra veckan och då fick hon med sig:
Svart vintertäcke med halvhals, snabbknäppe i bogen
Biovimin
B-vitamin
Pannlampa med totalt 10 led-dioder.
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

jag köpte:
ett trääns
några billiga täcket efter som hästen äter upp täckena i hagen XD

han inte köpa mer för denna gång :(

pusshaj
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Fick tidningen HÄSTEN idag, och där fanns det ett bra tips för täckesätande hästar...

Man tar ett redan trasigt täcke, klipper av alla spännen och remmar och sen lägger man ut det i hagen och då kan hästarna leka med det i stället för att bita i varandras täcken !!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
743
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 659
Senast: Gunnar
·
Ska snart till Gekås och köpa massa nytt till min kommande häst. VAD är bra grejer att köpa för häst och ryttare där? Vill ju gärna få...
2
Svar
25
· Visningar
2 962
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
2
· Visningar
151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp