ultraljud-könsbestämning

@californication grejen är ju att klädföretagen knappast skapar stringtrosor med spets åt elvaåringar för att de ska få ha en bekvämare trosa. Det är det som folk tycker är tråkigt.

Likadant med kläderna för pojkar/flickor. Folk får klä sig som de vill, men det är tråkigt att det görs kläder specifikt för pojkbabyn och flickbabyn. Alltså att man placeras i ett fack innan man ens kan välja. Det är en stor skillnad mot att hänga alla kläder på samma ställen och annonsera som "barnkläder".

Jag har aldrig pratat om specifikt stringtrosor med spets, jag pratar om stringtrosor som trosmodell - inte en specifik trosa. Nej men 11 åringen behöver väl kanske inte ha en stringtrosa med spets. Vad sägs som en vanlig stringtrosa i bomull utan spets? Det finns ju icke-string som är i spets också. Är det okej då, eller är det bara kombinationen string + spets som är fel?

Alla klädesplagg kan ju göras mer eller mindre sexiga. Jag pratar om klädesmodellen i allmänhet, inte den mest sexiga hela tiden.
 
När blev det ens tillåtet på buke att spåra ur en tråd såhär mycket!? Tycker moderator (som dessutom är delaktig i tråden :meh: ) gott kan byta rubrik.
 
@californication du förstod nog inte min poäng. Alla andra pratar om orsaken till att såna plagg säljs åt små barn. Säljs dom för att de är smidiga och bekväma, så okej. Grejen är ju att de inte görs därför. De görs för att små barn vill klä sig som äldre tjejer/kvinnor, och klädföretagen hakar på detta. Varför säljs det BH:n åt femåringar? För att det är bekvämt? Kom igen...
r
 
@californication du förstod nog inte min poäng. Alla andra pratar om orsaken till att såna plagg säljs åt små barn. Säljs dom för att de är smidiga och bekväma, så okej. Grejen är ju att de inte görs därför. De görs för att små barn vill klä sig som äldre tjejer/kvinnor, och klädföretagen hakar på detta. Varför säljs det BH:n åt femåringar? För att det är bekvämt? Kom igen...
r

Okidoki.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 149
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 353
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 025
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp