Bukefalos 28 år!

ultraljud-könsbestämning

Jag har stött på femåringar med bh, läppstift och mascara.:cry:
Fanns ett syskonpar i min gamla hemkommun som sprang runt med illrött läppstift. Ungefär den åldern.

Det är jag dock inte orolig för här då vi på sin höjd har nagellack som sambon köpt till halloween. Säkert snustorrt :p
 
Fast frågan är snarare hur du som 11 åring ens visste att det fanns trosor med mindre tyg, för jag har svårt att tro att du började klippa sönder dina trosor för att sedan upptäcka att det fanns stringtrosor i så små storlekar.

Men iaf som hästtjej så umgås man ju ofta med folk i alla åldrar så det är ju inte så konstigt
 
Fast frågan är snarare hur du som 11 åring ens visste att det fanns trosor med mindre tyg, för jag har svårt att tro att du började klippa sönder dina trosor för att sedan upptäcka att det fanns stringtrosor i så små storlekar.
Elloskatalogen tex. Den har jag bläddrat i så länge jag kommer ihåg. När jag var ung (:D) fanns det ju inget internet (:eek:) så då var det bara kataloger av alla de slag som fanns att tillgå. Och det var många.
 
Problemet är att det är väldigt svårt att hitta en bra BH i den storleken.. Jag har en dotter som är tidigt utvecklad och det har inneburit en hel del letande för att hitta Bh som sitter bra och faktiskt gör nytta istället för att vara en tyg bit som hänger mellan kläderna och kroppen. Nu är hon snart 13 och har dragit iväg och växt både på längden och fyllt i kroppen så nu finns det en hel del sport BH i storlekar som passar och det är oftast där det behövs riktigt bra stöd för att det inte ska göra ont tex vid idrott.
Detta är ju snart 30 år sedan så jag kommer inte ihåg riktigt hur vi löste det men jag tror jag hade typ sport-bh liknande saker.
Undra om inte mamma beställde från Ellos eller något sådant. Har inget riktigt minne av att vi var någonstans och köpte bh-ar.
 
Fast frågan är snarare hur du som 11 åring ens visste att det fanns trosor med mindre tyg, för jag har svårt att tro att du började klippa sönder dina trosor för att sedan upptäcka att det fanns stringtrosor i så små storlekar.
Man hade ju hört om det på skolgården men det var minst lika vanligt med standardtrosor som string. Därmed, för min del, inget grupptryck. Trosorna i fråga hängde på samma ställe i butik, inga konstigheter att få veta att de fanns och nyfikenheten tog över :)
 
Elloskatalogen tex. Den har jag bläddrat i så länge jag kommer ihåg. När jag var ung (:D) fanns det ju inget internet (:eek:) så då var det bara kataloger av alla de slag som fanns att tillgå. Och det var många.
Nog för att jag är uppväxt med kataloger, men jag har inget minne av 11 åringar i stringtrosor? De få som fanns var på vuxna... Det som jag tycker är skrämmande är att det idag finns och visas upp stringtrosor i små storlekar...
 
Nog för att jag är uppväxt med kataloger, men jag har inget minne av 11 åringar i stringtrosor? De få som fanns var på vuxna... Det som jag tycker är skrämmande är att det idag finns och visas upp stringtrosor i små storlekar...
Aha! Du menar så. :idea: Jag tänkte hur man som barn stöter på fenomenet stringtrosor.

Nej tycker inte det finns någon anledning att göra stringtrosor i barnstorlekar.

När jag köpte mina första så köpte jag i vuxenstorlek.
 
Fanns ett syskonpar i min gamla hemkommun som sprang runt med illrött läppstift. Ungefär den åldern.

Det är jag dock inte orolig för här då vi på sin höjd har nagellack som sambon köpt till halloween. Säkert snustorrt :p

Fast det var inte "leksmink", utan ungefär i stil med vad man ser på tonåringar. De har också läderstövlar, minikjol o.s.v.
 
Fast frågan är snarare hur du som 11 åring ens visste att det fanns trosor med mindre tyg, för jag har svårt att tro att du började klippa sönder dina trosor för att sedan upptäcka att det fanns stringtrosor i så små storlekar.

Jag gick i affärer, tittade klädkataloger och dylikt. Ni kan väl inte mena att ni gömmer klädkatalogen eller verkligheten (att det finns olika trostyper t.ex) för 11 åringar?! :eek:
 
Jag gick i affärer, tittade klädkataloger och dylikt. Ni kan väl inte mena att ni gömmer klädkatalogen eller verkligheten (att det finns olika trostyper t.ex) för 11 åringar?! :eek:
Men det är ju just det som är så skrämmande, att det överhuvudtaget finns stringtrosor för 11 åringar...
 
Men det är ju just det som är så skrämmande, att det överhuvudtaget finns stringtrosor för 11 åringar...

Och jag förstår egentligen inte varför det skulle vara så skrämmande med det om man tycker att det är det bekvämaste alternativet. Det är en trosmodell som andra och förbannat praktisk många gånger. Jag gör faktiskt inte kopplingen stringtrosor = sexobjekt som många i tråden tycks göra. För mig är det en trosmodell som gör att jag slipper 30 cm tyg som åker in mellan skinkorna.
 
? Men det var ju hela diskussionen? Att 11 åringar hade stringtrosor? Och ja det finns och ja jag tycker att det är skrämmande att det finns en marknad att sälja stringtrosor till 11 åringar...

Ja, och du har aldrig träffat på 11 åringar som kan ha damstorlekar? Storlek 11 år och XS är ju i princip samma storlek, jag jämförde just måttabellen på en stor klädkedjas hemsida.
 
Ja, och du har aldrig träffat på 11 åringar som kan ha damstorlekar? Storlek 11 år och XS är ju i princip samma storlek, jag jämförde just måttabellen på en stor klädkedjas hemsida.
Men det är väl en väldigt skillnad om det finns på barnavdelningen eller på vuxenavdelningen? Vi får tydligen komma överens om att tycka olika... Men jag undrar var du har sett att storlek 11 år är samma som xs? Om jag tittar på HM så har tex strl 32 som är deras minsta på damavdelning stuss på 84 och flickor 11-12 år 81... Storlek 34 har 88 och för att komma upp i samma stuss storlek på flickor hamnar vi på 13-15 år, helt klart den ålder då de flesta flickor börjar ha närmat sig sin vuxenstorlek. Min dotter är snart 13 och kan blanda mellan tonårsavdelningen och vuxenavdelningens 32 och 34 or i kläder. Hon är en av de längsta av tjejerna i sin klass och tidigt utvecklad...
 
Men det är väl en väldigt skillnad om det finns på barnavdelningen eller på vuxenavdelningen? Vi får tydligen komma överens om att tycka olika... Men jag undrar var du har sett att storlek 11 år är samma som xs? Om jag tittar på HM så har tex strl 32 som är deras minsta på damavdelning stuss på 84 och flickor 11-12 år 81... Storlek 34 har 88 och för att komma upp i samma stuss storlek på flickor hamnar vi på 13-15 år, helt klart den ålder då de flesta flickor börjar ha närmat sig sin vuxenstorlek. Min dotter är snart 13 och kan blanda mellan tonårsavdelningen och vuxenavdelningens 32 och 34 or i kläder. Hon är en av de längsta av tjejerna i sin klass och tidigt utvecklad...

Jag har aldrig diskuterat förekomsten på barnavdelningen. Jag har diskuterat förekomsten av string på en 11 åring för att plagget är praktiskt och bekvämt. Jag har nog aldrig träffat på en 11 åring som inte kan ha minsta damstorleken i trosor? Jag var inte ett särskilt stort barn, och jag kunde utan problem ha storlek XS/32-34 på damunderkläder.

Jag kan idag dessutom fortfarande ofta ha barnkläder i storlek 146/152. Är annars en storlek 34/36 på 163 cm och runt 55 kg.
 
Aja, tycker den här tråden har spårat ur och gått ifrån ämnet helt. Precis som dom alltid gör. Tycker dock grundämnet är intressant så får väl starta en egen tråd och hoppas att den får vara kvar. Tjo.
 
@californication grejen är ju att klädföretagen knappast skapar stringtrosor med spets åt elvaåringar för att de ska få ha en bekvämare trosa. Det är det som folk tycker är tråkigt.

Likadant med kläderna för pojkar/flickor. Folk får klä sig som de vill, men det är tråkigt att det görs kläder specifikt för pojkbabyn och flickbabyn. Alltså att man placeras i ett fack innan man ens kan välja. Det är en stor skillnad mot att hänga alla kläder på samma ställen och annonsera som "barnkläder".
 
Men det är väl en väldigt skillnad om det finns på barnavdelningen eller på vuxenavdelningen? Vi får tydligen komma överens om att tycka olika... Men jag undrar var du har sett att storlek 11 år är samma som xs? Om jag tittar på HM så har tex strl 32 som är deras minsta på damavdelning stuss på 84 och flickor 11-12 år 81... Storlek 34 har 88 och för att komma upp i samma stuss storlek på flickor hamnar vi på 13-15 år, helt klart den ålder då de flesta flickor börjar ha närmat sig sin vuxenstorlek. Min dotter är snart 13 och kan blanda mellan tonårsavdelningen och vuxenavdelningens 32 och 34 or i kläder. Hon är en av de längsta av tjejerna i sin klass och tidigt utvecklad...
Jag var väl 10-11 år när jag började handla på vuxen/tonårsavdelning. Fanns ingen renodlad tonårsavdelning på den affären vi brukade handla då. Jag fick lämna barnavdelningen ganska tidigt då antar jag.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 312
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 443
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 630
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 808
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp