Unghästtråd...

Sv: Unghästtråd...

Ja, riktigt tråkigt och den hästägaren ansåg inte att det var nån stor grej och tyckte att vi skulle testa att släppa ihop dem igen när brunsten lagt sig för det var nog en engångsföreteelse... Hm. Nej tack.

Ja, hon kanske är lite rund om magen, men annars är jag nöjd. För snart en månad sen var hon typ 144-145cm fram och 151 cm bak...
Hur hög är Chili?
 
Sv: Unghästtråd...

Men vafan! (Slutar aldrig att förvånas över vilka idioter det finns! :mad:)

Äsch då, det är ju bara bra att hon har det att ta ifrån när hon ska växa :) Oj! Hon är snart ikapp!
Mätte Chili med en såndär mätkäpp och hon var 148cm fram och 152,5 cm bak. Så hon har allt vuxit lite :) Planerar att bada madame på lördag. Haha hon är så smutsig nu att det inte hjälper hur mycket jag än borstar så det är helt enkelt bara slangen som gäller. :D
Och just det, nu när jag ridit lite mer än vanligt och dessutom ute så har hon börjat slita lite mer på framhovarna än vad som hinner växa ut så jag och hovis bestämde att det åker på framskor vid nästa skoning. Ska bli spännande att se vad hon tycker om det :)
 
Sv: Unghästtråd...

:eek: Ja, vi är nog ikapp när som helst! :eek:
*börjar dagdrömma om att köra systrarna i par*

Bada... Jag väntar med det ett tag till... :D

Ja, det låter som en bra grej med skor då.
 
Sv: Unghästtråd...

I går var jag och en kompis ute på långtur. Det blev ca 2 timmars ridning plus fika. Gud vad det var härligt, hästarna tyckte oxå det var jätte mysigt. Wille skrittade på bra och tyckte det var skitskoj. Dock så blev han trött i slutet så vi plockade av honom sadlen och gick sista biten till transporten. Då fick "Fabror Eddie" vara packåsna, han tyckte vi var skitjobbiga som först la på honom Willes westernsadel sen hans egen sadel ovanpå. Men snäll som han e traskade han på ändå stackaren.....

Jag och Wille
27167318.jpg

Janet och Wille under fikan
27167312.jpg

Kissepaus
27167321.jpg

Fabror Eddie som packåsna :rofl::rofl:
27167325.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Unghästtråd...

uppdatering från oss...:idea:
lilltjejen har vilat helt i nästan 2 veckor och innan dess bara ridits ca 1-2 ggr/vecka i några veckor pga, förkylning.
och sen har det varit avmaskning och så, men nu är hon mycket piggare och gladare så nu e vi igång igen.:)
har börjat med inspänning vid longeringen innan uppsittning, och det tycker hon är lite jobbigt, men hon ger efter bättre och bättre.
har ridit 2 gånger nu i helgen och hon har varit så trevlig, ja förutom att det var jätteläskiga hjulspår på utebanan... :eek: det tog tvärstopp!
hon börjar förstå det där med att ge efter och böja sig och hon orkar nu trava på böjda spår och är jättetrevlig.
så hade nu tänkt att vi ska börja rida lite lektion regelbundet för att få lite hjälp med vad som bör göras och lite på hur jag ska sitta och så, det brukar behövas.:angel:

så hur går det för alla er?

nu när det är riktigt härlig vår!
 
Sv: Unghästtråd...

Tjhi fick jag, Apollo hade visst vuxit en hel del... :) 143 över manken och ca 145 över bakdelen är han nu minsann. Frågan är om han behagar stanna på ponnymått...

Vi är i alla fall igång med lite lättare träning nu igen efter ett par månader sporadiskt mys och småbus bara och bara skrutta i hagen när matte har varit iväg.

Han är oerhört social och kelsjuk, jag sitter ofta ute i hagen och läser eller bara sitter och funderar och då och då passar på att borsta, grejja med hovarna eller bara traska runt och leka lite följa john. Trevligare häst hade jag fått leta länge efter minsann :)

Nu är vi igång med att lära in lite tygeltag (svänga och stanna) samt lite tömkörning. Jag ska prova selen på honom någon dag i veckan, med lite tur kan han ha den nu så kan jag börja på allvar med inkörningen, annars får det vänta tills efter sommarbete och liknande.

Mattes sötboll med flätor i håret... punkar-frisyren lade sig lite bättre efter det i alla fall :)
apollo2.jpg
 
Sv: Unghästtråd...

:love: Fining!








Så här såg Lotta ut i måndags...
dsc01643_37576457.jpg

dsc01645_37576518.jpg

Vi var ute på promenad och på hemvägen blev det lite spontan tömkörning med ett grimskaft och ett hundkoppel...men Lotta var jätteduktig! :banana:

Så här trött blev hon efteråt:


Den senaste månaden har hon inte vuxit nåt på höjden, men däremot tycker jag att hon breddat sig lite. Dessutom har hon varit RIKTIGT brunstig och stått och småskvätt på ett annat sto som sen skvätt tillbaka på henne... :rofl:
 
Sv: Unghästtråd...

hehe hon börjar se riktigt vuxen ut :)

här hade vi hovslagaren i stallet i går och apollo blev himla fin om fötterna :) I dag har vi last-tränat lite efter en mys-stund i hans sovdike.. :) Alltid lika mysigt att sätta sig och gosa lite när han ligger och slappar.

Han klev in i transporten och trivdes bra där, så vi gjorde om det ett par gånger till och sen var det inte mer med det :)
 
Sv: Unghästtråd...

hha hm ja... han sover i diket som går mellan hingsthagarna men som är i hans del av hagen så att säga... :) kan ta en bild på det nån dag.
 
Sv: Unghästtråd...

Efter att ha bläddrat igenom alla sidor med inlägg i den här tråden undrar jag nu; HUR GICK DET SEN?
 
Sv: Unghästtråd...

Jag kommer inte ihåg vad jag skrev om våran paint senast men....
Ja, hon har varit på träning i en månad hos våran duktiga tränare! :) Tillbaka fick syster en samarbetsvillig och härlig häst som utvecklas fint. Eftersom Tiny numera är helt och håller systers häst har jag inte ridit henne på länge, men hon gör bra ifrån sig! 2011 blir det väl tävling lite mer på allvar :) Dessutom fyller hon 5 i april, så då får hon ta och bli lite vuxen :grin:
 
Sv: Unghästtråd...

Hmm, det var ju inte igår man skrev i den här tråden....

Min "unghäst" har nu blivit senior och det har väl hänt en hel del!

Säsongen 2010 blev skadornas år.. Lymfangit, envis mugg och kotledsinflammationer..

2009 Var jag gravid och vi tävlade bara lite grann, men vi debuterade i Team Sorting och vann! (Gjorde 1 start)

Vi har riktat in oss på kossor och tränar en hel del och förhoppningsvis ska vi debutera i Herd Work i år. Bara vi får vara friska och hela.

Men vi är igång efter kotledsinflammationerna och häster står under behandling av osteopat.
Sen har hon aldeles för lätt för att lägga på sig så lite bantning och mera motion borde göra susen inför säsongen!
 
Sv: Unghästtråd...

Min är inte unghäst längre, väntar nu sitt andra föl. Debuterade i ett flertal grenar ifjol, vann en pleasure.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
969
Senast: Celinehenn
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: zarmino
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp