Unika hästtäcken?

Här är en bild på TS häst
b126704.png
 
Du borde prova PE's (premier equine) täcken, de är ganska djupa fram så hästen blir inte strypt, men halsöppningen är ändå stupande så de halkar inte bakåt. Har ett halvblod med liggande bog och som blir strypt av täckena om de inte ser ut som dessa eller horsewares, han har ett hansbo också men det måste nästan vara på yttersta i bogen om han ska få plats.

Man får beställa dem från England, från deras egen sida då de är svåra att få tag på i Sverige och då blir både långsamma i frakten eller dyker inte upp alls...
 
Premier equine har jag provat...passar inte :/

Z-täcket ska jag googla på! Supertack för tipset! :D
 
Exklusivtäcket har halsveck vilket ger mer plats för bogen än sk bogveck. Har inte provat något täcke med rätt placerade bogveck. De sitter placerade för långt bak och ger ett klumpigare täcke och för stor halsringnig vilket gör att täcket sitter illa. Men det kanske finns nyutvecklade täcken med bättre passform.
 
Tyckte du skrev att ditt exklusivtäcke hade bogveck, därför jag fråga :) men hursom är det i första hand ett 100g regntäcke jag letar efter och inte vintertäcke. :)
 
Hej!

Jag har extremt svårt att hitta täcken som ligger bra på min häst och eftersom hon går på lösdrift vill jag verkligen!! hitta nåt som passar. Jag har dock provat alla märken jag hittat och inget ligger som det ska :/ Har läst några trådar här där det diskuterats nya designer, komma in på marknaden osv och sett att det nämnts att det finns nya unika designer för bra passform som inte slagit på marknaden. Min fråga är ju nu...är det någon som vet vart man kan hitta dessa täcken?? Min häst vore perfekt testkanin för folk som utvecklar nya lösningar vad gäller passform men vart finns dom?? :O

Prova ett från Nischhast, deras modell har legat bra på alla hästar jag provat på! :)
 
Japp jag har ett sånt som jag hade för nån säsong sen när hon var liten och tanig men nu är hon snart 4 & grövre så det är alldeles för tajt nu. Samma med dom...halkar bak och trycker/stramar som tusan runt hela bogen. :/
Pratat med Z-täcket och jag bor lite för långt bort från där dom Finns så dom kunde inte komma ut. Vet inte om man vågar måtta själv och hoppas det blir bra? Dessutom hade dom bara fleecefoder i sina täcken O_o
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
987
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 547
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 297
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp