Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Labben småhostar :cautious:.
Fy deras på kennelhosta. Eller om han sonika bara inhalerade en godisbit lite väl fort när han och husse tränade :p.
 
Aysu fick vara lös i skogen idag :love: Hon tog det väldigt lugnt, travade mest runt och nosade på allt, lite som om hon aldrig varit i skog förut trots att vi går dagligen i den. Det är viss skillnad på när hon är lös och i koppel kan ju lugnt konstateras.

Några lugna galoppsprång också, men hon höll sig hela tiden nära, kom finfint när jag ropade, stannade på stoppkommando osv. Visserligen var vi helt utan störning nu, men alla andra salukis jag vet som haft koppelvila en längre period rusar som galningar utan att lyssna på något alls första gången de får vara lösa lite mer ordentligt. Aysu är inte riktigt som andra :p (och tur är väl det, även om det alltid blir lite ångestfyllt när jag inser att jag nog aldrig får en lika enkel och underbar hund igen)

21827842_883810191795080_8929948388112203776_n.jpg
 
Bill gjorde illa sig idag :( Han sprang runt och lekte, när han plötsligt halkade till och gnydde. Var sedan väldigt låg och ville inte stödja på sitt högra bakben. Som tur är verkar han inte vara påverkad längre, får se hur det ser ut imorgon och om vi ska åka in. Förra hösten var han också skadad men i ett framben, fick gå koppelpromenader i ett halvår och täta besök hos fysioterapeuten. Hoppas verkligen inte det blir något igen. Här är i alla fall en bild från förra veckan när vi var ute och plockade lingon, nästan omöjligt att få en hyfsad bild på vilddjuren.
DSC_0101.jpg
 
Vi spenderar all vår aktiva tid med att plocka svamp just nu, Svansson är rätt nöjd med det alltså. Han gillar det där med att gå och strosa lite, äta lite, böka lite (han kan ev ha en gnutta gris i stamtavlan) och rulla sig i rutten svamp :D Det känns också som om han är så mycket nöjdare med att kunna röra sig på egna villkor i skog och mark snarare än på platt underlag/asfalt och han verkar mycket mer tillfreds efter en "lunka runt i skogen"-timme än en timmes promenerande, så härligt att se :love:
 
I dag var ryggskottet avsevärt bättre och Calibra och jag kunde ta oss en liten promenad.
Tjurspaning blev det :)
Nästa vecka börjar vi träna för en ny tränare. Det ska bli spännande!

(Önskar jag kunde redigera bort flexikopplet på bilderna)

uxWFRn3.jpg

aPTY7ri.jpg

6CrZmWv.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 430
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
693
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp