Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu gjorde jag testet igen. Samma grenar, men nu tog jag typ och skrev att päls, storlek och pälsvård var oviktigt.
Då fick jag Aussie, Belgisk vallhund, Border Collie och korthårig Collie. :D
 
Åh, jag blev precis bortlottad med bägge hundarna från IK2:an som går en halvtimme härifrån. Känns så jäkla surt att det är 200% överanmält i år igen, helt meningslöst att försöka sig på att tävla när det innebär att man måste anmäla till _alla_ tävlingar för att ha chans att få starta. :(

11 reserv med ena och 26 med andra. Så mycket för den tävlingsdebuten med Karla :(
 
Jag fick följande raser i canis väljare:
Chesapeake bay retriever, dansk-svensk gårdshund, isländsk fårhund, lapsk vallhund, manchester terrier, norsk buhund, pinscher och shiba. Var ju inte lite spretigt :laugh:
 
Måste ändå säga att av alla rastester jag gjort (nu lät det som att det är ett par tusen :laugh: men några stycken, mest för tiotalet år sedan) så har Canis varit bäst. Fast, jag brukar också få shiba. :D Vilket jag tänkt kanske inte är jättefel även om jag inte är intresserad, men nu börjar jag ju undra.
 
Jag fick upp ett enda förslag på ras, och det var inte Shiba :p
Jack Russell Terrier är tydligen min ras :p
De kan inte ha Dvärgschnauzer med i sitt register annars borde den definitivt ploppat upp.
Valde utställning, agility, lydnad och bruks alla på tävlingsnivå samt viltspår. Ville bara ha strävhår, pälsvård och aktivering är inga problem och valde liten och medel i storlek.
Några fler raser än bara JRT borde kommit upp :laugh:
 
Testade också. Gillade inte aktivitetsvalen riktigt men höftade lite. Fick noll resultat. Hepp. Tog bort ett par och behöll typ hobbylydnaden och hobbyagilityn.
Då fick jag:
Bedlington terrier :love:
Irish softcoated wheaten terrier
Kerry blue terrier
Lagotto romagnolo
Mellompuddel (vilken rolig stavning de har på norska! :love:)
Mudi

Eeeh, good enough!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp