Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag blev det en långtur upp till "vår" sjö för korvgrillning och allmänt naturhäng. Tog med en bytta godis och en tub skinkost. Slängde gotta i ljung och ris och preppade stenar och träd med skinkost. Sen hade de att göra ett par timmar. Mamma Mu badade stup i kvarten.
Har haft mycket trötta och nöjda hundar hela eftermidagen och kvällen.

På onsdag fyller Criga och Calibra ett år och då blir det även röntgen av höfter, armbågar och rygg. Lilla valpen då anlänt och ska veterinärbesiktas.
Veckan där på åker Criga troligtvis till sin fodervärd. :)
 
18557428_10211024006307481_5764890395211623401_n.jpg

Det här gänget plockade hem ett VM brons på dobermannVM idag :D
Hunden i mitten är Ammos pappa med uppf.

Jag är SÅ impad!
 
Låter som att ni behöver lite krya på- pepp :(
Tack jag har gnällt på senior om eländet men idag har det äntligen vänt på riktigt så det känns skönt! Men det är lång väg tillbaka och det drar med sig en massa extra problem i och med familjeföretag. Men förhoppningsvis blir det något bra av det i slutändan även om framtiden ser lite osäker ut just nu.
 
Jag gjorde också rasväljartestet på Canis, fyllde i att jag ville pyssla med lydnad och bruks(både aktiviteter och skoj samt tävling), lägga medelmycket tid på motion, ha korthårig eller strävhårig päls och minimalt med pälsvård.

Med bakgrund av upplysningarna du har gett vill vi föreslå följande raser:

Collie korthåret

:love:

Då fyllde vi i lika bortsett från att jag fyllde i att pälstyp var oviktigt. Ändå så olika svar.

Ska fanimej göra testet igen!
 
Tollaren sticker ut en hel del från de övriga i mitt tycke.

Jag har inte så bra koll på de där raserna bortsett från kanske tollaren och lapphunden. Men lapphund kändes också lite udda i sammanhanget?

Valde utställning, lydnad/aktiviteter/skoj, viltspår och tävling. Att jag ville ha en långhårig eller krullig (tror jag?) och att den är av medel storlek.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp