Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan passa på att introducera mig och min söta 17 veckors valp Sigge! Idag har vi varit ute på landet hos bekanta och Sigge har fått leka med en kompis, gått på strandpromenad och även simmat :)
XG9vNiYsGTaXvN368
 
Var på klubben för någon dag sedan för att träffa @Milosari
Vi passade på att lyssna när de pangade, gör allt för att minimera risken för skotträdsla eftersom jag vet hur jobbigt det är att leva med det. Hittils bryr han sig inte ett skit, men man vet ju aldrig hur det utvecklar sig.
 
Lägg in bilden genom att skriva bildadressen till bilden i rutan som kommer upp, därefter får du trycka på knappen "skicka"

Glömde att hälsa dig välkommen här!
Tack så mycket, det är härligt att vara här :)

Jag förstår inte riktigt din beskrivning. De två olika typer jag provat nu är att jag först klickade in mig på bilden i mitt album på google photos och sedan klickade på "get shareable link" och kopierade den länken och lade in genom att klicka på "bild" här. Den andra typen jag provade var att öppna bilden i ett nytt fönster och använda länken i adressfältet och göra samma sak. Ingetdera verkar fungera..
 
Hos oss går livet vidare. Herr långnäsa har kommit in i en period på senaste där matte inte får lov att lyssna på musik utan att det ska hållas på och gnällas, spelar ingen roll ö.h.t vilken typ av musik det är, så fort det hörs musik så ska det gnällas. Det är inget ylande, men han kan ligga i soffan helt stilla och halvsova och så fort jag sätter på lite musik i normalt ljudläge, så börjar det smågnällas. Stänger man av blir det tyst. Film reagerar han inte på ö.h.t

I övrigt märker man att han börjar bli mer vuxen i huvudet nu. Någon gång här innan sommaren är slut och när jag har lite mer pengar tänkte jag att vi skulle ta bussen ut på den skånska landsbygden där jag är uppväxt och ha en liten dagsutflykt, se oss omkring lite där jag inte varit på nästan 10 år.

Kan tillägga att vi börjat mer med godisspår i lite svårare terräng nu och det tycker han är toppen, även om koncentrationen bitvis lämnar en del att önska. Bor i ett bostadsområde så vill inte hålla på med blodspår och liknande, men godis duger bra.
 
Så störigt..
Provade en rukka sele i butik strl m som passade mira, sen köpte jag en begagnad och när jag får hem den är den hälften så stor :crazy: Frågar säljaren om det verkligen inte är en s eller xs men nä hon har köpt den som m..
 
Hittat två konstiga (typ) knölar på vår minsting.. En på nacken och en som känns som den sitter i ena musklen i bakbenet ( lite svårt att förklara). Den i nacken kan jag nästan svära på inte fanns där igår, så hoppas att det bara är något tillfälligt. Samtidigt kan jag inte släppa tanken på elakartade tumörer:cry:
V skai till veterinären och ta bort styngn på måndag, så hoppas hon kan titta på det då annars boka en ny tid snarast. Men just nu känns det som en halv evighet tills det är måndag, vill veta Nu:(
 
Efter många om och men beställde jag en ny rukka sele till mira :D 25% på valfritt tillbehör idag om man är medlem!

Hurttas gled omkring så vi ger rukka en chans, även om vi inte använder sele :angel: Kan väl vara kul att ha :D
 
Misstänker (för andra gången) foderallergi på Sigge. Denna gången är mer trolig än förra. Han äter Vom Puppy och började på inrådan blanda ut med lite torrfoder, Robur för valp, bara för att få honom att faktiskt tugga maten och inte kasta i sig den. Har efter ungefär en vecka fått röda utslag i ena armhålan och på bröstet som kliar :( Tog bort torrfodret igår och avvaktar för att se om det faktiskt är fodret som han reagerar på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
61 62 63
Svar
1 244
· Visningar
79 930
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: em76
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
52 53 54
Svar
1 063
· Visningar
70 630
Senast: Ainon
·
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp