Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borta bra men hemma bäst. Har varit bortresta sen den 23e, Stoja har haft svårt att koppla av stundtals, Sigge är missnöjd över att inte få vara i soffan osv. Vi däckade alla tre väl hemma :p
 
Så mycket trassel det verkar vara med avelsplaner osv :( Hoppas att det blir riktigt, riktigt bra till sist! Det låter ju onekligen som om ni är precis så noggranna och måna om hundarnas bästa som åtminstone jag önskar att alla uppfödare var. Synd att ni föder upp en ras som jag aldrig kommer ha ;)
Tack.
Jusst nu känner man sig mest som en skit mot övriga inblandade. Och som en idiot som byter ut en hane med grymt fin ledstatistik, otroligt fina egenskaper och vacker som få pga något som kan vara en ren slump. Men vi vågar inte chansa.
 
Gah - ibland undrar jag varför jag inte stannade vid en hund......3 är två för mycket vissa dagar. Helst när alla är med ut samtidigt :banghead: Nysnö och tre galningar - tack och lov för broddar. Två vuxna som tycker det är superkul att spåra i nysnö och en galet busig valp som trasslar koppel. Hej och hå och tur dom inte är större :nailbiting: Hundmöte där valpen går i spinn och skäller hysteriskt - annat hundmöte där den äldsta får spelet och vill klå upp en mötande amstafftik och när hon inte når den så nyper hon till "lillasyster" istället......och valpen börjar givetvis skälla som en galning. Som avslut kastar ungjäklar en bomb i en container, men det gjorde oss bara lomhörda, inte rädda.

Vissa dagar så känns det som om jag är den där knäppa kärringen med dom galna hundarna..... Försöker tänka på alla dagar när dom sköter sig fint istället, men ikväll gick det att hålla sig för skratt :cautious:
Den äldsta lilla skiten Mini har alltid haft ett ont öga till vissa småtikar och små kastrater och vill gärna ge dom en käftsmäll (sen är det bra !), men sen hon var så sjuk förra vintern så har detta eskalerat. Nu är många fler mötande tikar sådana som ska ha på käften och nu är storleken inte av betydelse längre. Hon får inte längre vara lös i skogen för hon kan kuta fram och nypa till en mötande hund :( Så himla trist. Hon är även jäkligt bra på att veta vilka man kan nypa till utan att få tillbaka (hon är 1,5 äpple hög och väger 5,5 kg) :mad: . Detta gör harmonin i flocken mindre kul och får mig att fundera på hur Mini egentligen mår. Hon är pigg, glad och busig, men har väldigt kort stubin numera.
 
Alltså jag orkar inte med folk!! :rage: :rage:
Gick precis ut med valpen som behövde rastas lite. Precis när vi kommer utanför porten dyker en okänd hund upp i porten, den har visst varit på besök hos någon som bor här. Ägarna och hunden väntar ett tag och vi går iväg. Ni kan säkert gissa vad som händer sedan? Jo, plötsligt när vi gått ca 50 meter så kommer hundskrället farande förbi mig och rakt mot Ebrah. :banghead: Nu var den här hunden genomsnäll, den ville verkligen bara leka. Men vafan. Ägarna såg åt vilket håll jag gick. Ändå går de åt samma håll med sin jävla hund som de uppenbarligen inte har koll på!

Jag är SÅ innerligt jävla skittrött (ursäkta uttrycket) på alla idioter med lösa hundar som ska springa fram. Det händer ju för sjutton hela jäkla tiden! Jag tog i alla fall tag i halsbandet på den här hunden, gick med den till husse och förklarade att det inte var ett dugg uppskattat att hunden kom. Även han kom med babblet om att hans hund faktiskt är genomsnäll, jag kontrade med att alla säger det, han stod på sig om att hans hund är snäll och jag förklarade att jag trots det vill kunna välja om hundarna ska hälsa eller inte. Hoppas att han kände sig dum. Såhär i efterhand önskar jag att jag hade skällt ut honom mer, men jag ville samtidigt inte brusa upp för mycket inför Ebrah. Den här gången ville hon faktiskt leka med den andra hunden.

Någon gång ska jag bli rik och bosätta mig på en öde ö så att vi slipper alla jäkla hundar (hundägare). Fy vad dåligt humör jag blev på. Ska trösta mig med en kopp te eller något. GAH!
 
Alltså jag orkar inte med folk!! :rage: :rage:
Gick precis ut med valpen som behövde rastas lite. Precis när vi kommer utanför porten dyker en okänd hund upp i porten, den har visst varit på besök hos någon som bor här. Ägarna och hunden väntar ett tag och vi går iväg. Ni kan säkert gissa vad som händer sedan? Jo, plötsligt när vi gått ca 50 meter så kommer hundskrället farande förbi mig och rakt mot Ebrah. :banghead: Nu var den här hunden genomsnäll, den ville verkligen bara leka. Men vafan. Ägarna såg åt vilket håll jag gick. Ändå går de åt samma håll med sin jävla hund som de uppenbarligen inte har koll på!

Jag är SÅ innerligt jävla skittrött (ursäkta uttrycket) på alla idioter med lösa hundar som ska springa fram. Det händer ju för sjutton hela jäkla tiden! Jag tog i alla fall tag i halsbandet på den här hunden, gick med den till husse och förklarade att det inte var ett dugg uppskattat att hunden kom. Även han kom med babblet om att hans hund faktiskt är genomsnäll, jag kontrade med att alla säger det, han stod på sig om att hans hund är snäll och jag förklarade att jag trots det vill kunna välja om hundarna ska hälsa eller inte. Hoppas att han kände sig dum. Såhär i efterhand önskar jag att jag hade skällt ut honom mer, men jag ville samtidigt inte brusa upp för mycket inför Ebrah. Den här gången ville hon faktiskt leka med den andra hunden.

Någon gång ska jag bli rik och bosätta mig på en öde ö så att vi slipper alla jäkla hundar (hundägare). Fy vad dåligt humör jag blev på. Ska trösta mig med en kopp te eller något. GAH!

Håller med dej!
Jag fattar inte varför folk ska envisas med att ha sina hundar lösa i tid och otid i tätbebyggt område.
Råkade ut för en liknande, fast betydligt mycket otrevligare, situation på juldagen.

Promenerade hundarna, kopplade, på strandpromenaden utanför Trelleborg. En del sanddyner, buskage och backar skymmer sikten tidvis därför anser jag att de flesta hundar bör gå kopplade där. Om det nu inte år så att de ovillkorligen kommer på inkallning eller fullständigt skiter i folk och fä. Denna hund vi möter gör varken dera.
Vi kommer runt ett buskage och hund modell större börjar vrålskälla och kuta mot oss. Wissla flyr bakom ryggen på mej direkt, hon är i regel ganska rädd för/ ointresserad av främmande hundar och Ebun svarar upp. Jag släpper kopplena till båda hundarna och vrålar/ryter väl valda ord till mötande hund som far efter Ebun, nyper henne i rumpan när hon försöker springa ifrån den. Jag springer i fatt och där nånstans bestämmer den sig för att matte är nog ganska så trygg ändå.

Varför i hela fridens namn har man en sån otrevlig hund lös!? Den skulle verkligen inte leka när den kom rusande mot oss!

Matte klämde ur sig ett förlåt när hon fått hunden under kontroll. Jag var på väg att mitt i allt adrenalin häva ur mej nåt i stil med att "lite vanlig j***a folkvett borde dom skaffa sig, att en sån fruktansvärt otrevlig hundj***l borde va kopplad och att de borde f*n träna inkallning!!"
Istället tog jag ett djupt andetag och skrek att ett koppel borde va på sin plats! :rage::rage::rage:
 
Håller med dej!
Jag fattar inte varför folk ska envisas med att ha sina hundar lösa i tid och otid i tätbebyggt område.
Råkade ut för en liknande, fast betydligt mycket otrevligare, situation på juldagen.

Promenerade hundarna, kopplade, på strandpromenaden utanför Trelleborg. En del sanddyner, buskage och backar skymmer sikten tidvis därför anser jag att de flesta hundar bör gå kopplade där. Om det nu inte år så att de ovillkorligen kommer på inkallning eller fullständigt skiter i folk och fä. Denna hund vi möter gör varken dera.
Vi kommer runt ett buskage och hund modell större börjar vrålskälla och kuta mot oss. Wissla flyr bakom ryggen på mej direkt, hon är i regel ganska rädd för/ ointresserad av främmande hundar och Ebun svarar upp. Jag släpper kopplena till båda hundarna och vrålar/ryter väl valda ord till mötande hund som far efter Ebun, nyper henne i rumpan när hon försöker springa ifrån den. Jag springer i fatt och där nånstans bestämmer den sig för att matte är nog ganska så trygg ändå.

Varför i hela fridens namn har man en sån otrevlig hund lös!? Den skulle verkligen inte leka när den kom rusande mot oss!

Matte klämde ur sig ett förlåt när hon fått hunden under kontroll. Jag var på väg att mitt i allt adrenalin häva ur mej nåt i stil med att "lite vanlig j***a folkvett borde dom skaffa sig, att en sån fruktansvärt otrevlig hundj***l borde va kopplad och att de borde f*n träna inkallning!!"
Istället tog jag ett djupt andetag och skrek att ett koppel borde va på sin plats! :rage::rage::rage:

Fyfan, jag hade blivit vansinnig om jag hamnat i en sådan situation! Imponerande att du lyckades ta ett djupt andetag i en sådan situation :D

Här där jag bor så är det en smal(!) trottoar bredvid bilväg, visserligen väldigt få bilar som kör på den men ändå. Dessutom finns katter i området och en hare har bestämt sig för att den bor på gräsmattorna här. Det skjuts fyrverkerier lite överallt och det finns gott om hundar här. Jag brukar tänka att även de som har riktigt bra lydnad på sina hundar tar lite onödigt stor risk när deras hundar är lösa. Den här hade nog inte lärt sig ett enda kommando under sin uppväxt. Husse ropade en gång lite vagt efter den men eftersom hunden inte visade minsta tecken på att lyssna ens med ett halvt öra så högg jag tag i halsbandet. Alltså. Hade vi mött dem i skogen hade jag nog bara blivit irriterad, där räknar jag ändå med att det kan dyka upp hundar hur som helst (även om jag inte uppskattar det där heller). Men nu, när det var ett bostadsområde och de dessutom VISSTE att jag var där... :banghead:
 
Hoppas inte Rollo blir som min :( Han har vägrat gå ut två kvällar på raken nu, ligger bara under husses datorbord längst in i klädkammaren.. :( Det är ju ytterligare en fördel med aussies, dom har ju oftast bättre psyke och mindre rädslor.

Vad bra av dig! Vad sa dom? :D

"Va? är det inte ok att smälla när man vill? Hoppas att hundarna inte blev rädda.":banghead::rage:

Hoppas att han inte blir det! Har tränat med smällande på avstånd, men när någon smäller på 100 meters avstånd. :rage:

Men stackars liten. Hoppas att han inte mår allt för dåligt. :(
 
Fyfan, jag hade blivit vansinnig om jag hamnat i en sådan situation! Imponerande att du lyckades ta ett djupt andetag i en sådan situation :D

Här där jag bor så är det en smal(!) trottoar bredvid bilväg, visserligen väldigt få bilar som kör på den men ändå. Dessutom finns katter i området och en hare har bestämt sig för att den bor på gräsmattorna här. Det skjuts fyrverkerier lite överallt och det finns gott om hundar här. Jag brukar tänka att även de som har riktigt bra lydnad på sina hundar tar lite onödigt stor risk när deras hundar är lösa. Den här hade nog inte lärt sig ett enda kommando under sin uppväxt. Husse ropade en gång lite vagt efter den men eftersom hunden inte visade minsta tecken på att lyssna ens med ett halvt öra så högg jag tag i halsbandet. Alltså. Hade vi mött dem i skogen hade jag nog bara blivit irriterad, där räknar jag ändå med att det kan dyka upp hundar hur som helst (även om jag inte uppskattar det där heller). Men nu, när det var ett bostadsområde och de dessutom VISSTE att jag var där... :banghead:

Jag är ganska imponerad själv faktiskt, att jag tog mej samman ;) Kan iofs delvis ha berott på att matten var där tillsammans med, vad jag antar var, sin pojkvän enbart iförd badrock. Han såg precis livrädd ut när jag gormade åt och sprang efter deras hund. Mitt undermedvetna kanske inte ville skrämma slag på pojkstackarn mer :angel::banghead::laugh:
 
Här har de börjat smälla nu upptäckte jag. Varit borta några dagar. Lät som ett krig. Vovve sov djupt vilket ju är skönt men ingen garanti ju.
Förra året fick vi in en raket på balkongen som brände hål i trallen :eek:
 
"Va? är det inte ok att smälla när man vill? Hoppas att hundarna inte blev rädda.":banghead::rage:

Hoppas att han inte blir det! Har tränat med smällande på avstånd, men när någon smäller på 100 meters avstånd. :rage:

Men stackars liten. Hoppas att han inte mår allt för dåligt. :(
På riktigt?! Vilka jäkla nötter.. :banghead::rage:

Jo min lilla mår inte alls bra. Dom smäller hela kvällarna. I vanliga fall är han inte rädd för en eller två knallar utanför om han är inne, men nu är det så frekvent och tyvärr lyckades idioterna smälla av två stycken på nära håll när vi var ute.. Så nu är han jättekänslig för alla ljud.

Hoppas det inte smäller ikväll med.. Men det lär det väl göra. Ska på ringträning så där lär det iallafall inte smälla, men sen kanske vi får bo hos mamma den här veckan för där smäller det inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
61 62 63
Svar
1 243
· Visningar
79 930
Senast: Pilot
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: em76
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
52 53 54
Svar
1 063
· Visningar
70 630
Senast: Ainon
·
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp