Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det lönt att försöka omplacera en hund med syringomyeli?

Rent krasst skulle jag säga nej, tyvärr. Jag har svårt att föreställa mig att någon som förstår vad det är frivilligt skulle vilja ta på sig den oron, och någon som inte vet vad det är kommer givetvis inte på fråga... Om dina föräldrar vill ha honom kan ju det vara en möjlighet (de känner och älskar honom väl redan, så de har redan investerat känslor i honom tänker jag), men jag tror det vore närmast omöjligt att hitta ett helt nytt, bra hem.
 
Ja då är vi extremförsiktiga nu då och byter hane 5 v innan parning. Ny info har dykt upp sen vi bestämde oss för denna kombon för över ett år sen.
Man känner sig fisig mot hanägaren och de som anmält intresse för kombon men det är för allas bästa. Själv är jag väldigt besviken eftersom jag har drömt om en valp efter just denna kombon i ett halvår. Men beslutet känns helt rätt och det finns många fler bra hanar i Sverige som matchar tiken bättre. Nu gräver vi avgrundsdjupt bland de hanar vi har haft på reservlistan.
 
Ja då är vi extremförsiktiga nu då och byter hane 5 v innan parning. Ny info har dykt upp sen vi bestämde oss för denna kombon för över ett år sen.
Man känner sig fisig mot hanägaren och de som anmält intresse för kombon men det är för allas bästa. Själv är jag väldigt besviken eftersom jag har drömt om en valp efter just denna kombon i ett halvår. Men beslutet känns helt rätt och det finns många fler bra hanar i Sverige som matchar tiken bättre. Nu gräver vi avgrundsdjupt bland de hanar vi har haft på reservlistan.

Hoppas ni hittar någon som passar!
 
Har en livrädd liten prick här hemma. Vad är det för idioter som skjuter fyrverkerier nu ?! Måste ju vara dumma i huvudet.
 
Ja då är vi extremförsiktiga nu då och byter hane 5 v innan parning. Ny info har dykt upp sen vi bestämde oss för denna kombon för över ett år sen.
Man känner sig fisig mot hanägaren och de som anmält intresse för kombon men det är för allas bästa. Själv är jag väldigt besviken eftersom jag har drömt om en valp efter just denna kombon i ett halvår. Men beslutet känns helt rätt och det finns många fler bra hanar i Sverige som matchar tiken bättre. Nu gräver vi avgrundsdjupt bland de hanar vi har haft på reservlistan.

Så mycket trassel det verkar vara med avelsplaner osv :( Hoppas att det blir riktigt, riktigt bra till sist! Det låter ju onekligen som om ni är precis så noggranna och måna om hundarnas bästa som åtminstone jag önskar att alla uppfödare var. Synd att ni föder upp en ras som jag aldrig kommer ha ;)
 
Själv har jag en hund som efter att kissat ner sig och fått diarre förra året nu inte reagerar på de enstaka smällar som hörts hittills jag är både förvånad och inte...jag har jobbat aktivt i 4 månader med vår kontakt och ökat självförtroende genom parkour, massa med godis och småaktiva promenader i både mörker och kisserundor. Vi har bytt den nerviga vinthunden mot en glad skit och Melvins hälsa är bra. Jag har blivit superrolig och jobbat på att betinga utomhus och mörker med roliga saker. Det är som KBT för hund men det funkar. Går ingenstans utan köttbullar i fickan. Han har visserligen adaptil halsband på sig men detta lugn från hans sida började innan jag satte på det. Han är 7 ½ och har gått från värre varje nyår till bättre nu.
 
Min stackars Aysu vaknade tidigt idag och behövde ut. Jättelös i magen var hon, vet inte vad hon har lyckats få i sig, hon brukar ju klara vad som helst i vanliga fall...

Det hela resulterade i alla fall i att vi tog en längre morgonrunda än vanligt och det var jättefint ute! Hade jag bara varit bättre klädd så hade vi nog gått en rejäl långpromenad då, men efter bara 500m hade jag ont i fingrarna för att det var så kallt. 9 minusgrader helt plötsligt, det som varit plusgrader dygnet runt nästan hela den här vintern!

Men det är ju mellandagsrea nu.. Ska se om jag hittar några riktigt varma handskar och lite andra bra vinterkläder :D Nya täcken till Aysu beställdes igår. Knasvalpen, hon hade inte täcke nu heller och det enda som hände då var att hon studsade runt lite, men det gör hon ju å andra sidan hela tiden så hon kanske inte alls tyckte att det var kallt :cautious:

Nu ligger vi lugnt och vilar i sängen igen. I eftermiddag ska det snöa. Om det blir så, då får Ebrah se snö för första gången i sitt liv. Spännande!
 
Rent krasst skulle jag säga nej, tyvärr. Jag har svårt att föreställa mig att någon som förstår vad det är frivilligt skulle vilja ta på sig den oron, och någon som inte vet vad det är kommer givetvis inte på fråga... Om dina föräldrar vill ha honom kan ju det vara en möjlighet (de känner och älskar honom väl redan, så de har redan investerat känslor i honom tänker jag), men jag tror det vore närmast omöjligt att hitta ett helt nytt, bra hem.

Ja, det vet jag ju också egentligen. Och ärligt talat vet jag inte om jag skulle kunna hitta nån som jag litade på att de skulle ta like väl hand om honom som jag. Det känns inte som nåt alternativ heller att omplacera lillpumin bara för att gubben ska vara ensamhund, när jag brinner för att träna hund. Dessutom kan han ju leva både ett och sju år till. Om inte mamma och pappa vill ha honom är det väl bara att göra det allra bästa av situationen och göra hans liv så bra som möjligt. I vilket fall kan han få lite semester hos pappa då och då, om de bestämmer sig för att de inte vill ha honom på heltid.
 
fnyaozstjfqnwk


Typ såhäringa?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
80 216
Senast: Gnist
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: em76
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
52 53 54
Svar
1 063
· Visningar
70 657
Senast: Ainon
·
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Problemhund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp