Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
(En bonus med att gå i kuperad terräng och långt från stigen är att man inte möter någon där. :angel:)

Visst är det skönt :D Här håller sig alla på de få vägar som finns i skogarna, så det är lätt att komma till "ensamma" platser. Inte finns det mycket vilt där heller, det håller mest till i bostadsområdena :cautious:
 
Fick med mig sambon på dagens inkallningskurs med labben. Instruktören var väldigt pedagogisk med honom (husse) och förklarade hur han skulle belöna på bästa vis för vår hund och lite saker för honom att tänka på. Drillade honom, helt enkelt.
Det bästa är att husse verkar ha förstått ett par saker. Saker jag sagt förut, men som verkar gått in mer nu när instruktören sa det också :up:
 
Fasen vad jag saknar snö - det är bara blött och kletigt ute nu,förutom på morgnarna då det istället är snorhal ishalka. Värdelös vinter i år ju. Inomhus får man snart ha munskydd pga allt sand-och grusdamm som släpas in efter varje promenad :cautious: Städning i all ära, men att damma är så jäkla trist - efter två dagar ser alla möbler lika ut igen. Varför köpte jag mörkbruna möbler för 5 år sen :banghead: Funderar på att köpa ljus marmorfärgad dekorplast att sätta på åtminstone översta skivorna på bänkar och småbord :p
 
Sambo och gammeltik är och spårar så jag och skägget tog bilen till skogs. Tungt att gå i 5-7 tösnö. Tyvärr sa min kropp stopp redan efter knappt 2 km så vi fick vända. Slingan jag hade planerat att gå är ca 8 km. Skägget fick nöja sig med halv tur.
Tur han är en lätt nöjd hund. Han ser inte direkt besviken ut över avbruten tur, där han ligger i soffan och trynar med en av katterna :cool:
 
Övat koppelpromenad i "city" idag (vi har inte så stort centrum, men jämfört med livet på landet så räcker det :p )
Efter gårdagens promenad tillsammans med 8 buke-hundar så var dagens störningar ingen match :up: Vovvan gick fint bredvid mig med lite påminnelser ibland. Kunde flytta fokus från skällande hund på håll till matte med belöning utan att själv gå igång och låta. Ibland ska man tydligen träna riktigt svårt för att enkelt klara av det som i förrgår var skitsvårt :D
 
Sambo och gammeltik är och spårar så jag och skägget tog bilen till skogs. Tungt att gå i 5-7 tösnö. Tyvärr sa min kropp stopp redan efter knappt 2 km så vi fick vända. Slingan jag hade planerat att gå är ca 8 km. Skägget fick nöja sig med halv tur.
Tur han är en lätt nöjd hund. Han ser inte direkt besviken ut över avbruten tur, där han ligger i soffan och trynar med en av katterna :cool:
Apropå katter, hittade ni katten?
 
Apropå katter, hittade ni katten?
Ja plötsligt satt han i hallen!!!
Han hade hittat in genom kattluckan i källaren.
Men han hade förfrysit öronen och var hemskt mager. Bara skinn och ben :(
Så det blev raka vägen till veterinären. Detta var i måndags. Där kunde man konstatera förfusna öron, trasiga tänder (en saknades) helt nedslitna klor och en del småsår. På tisdagen opererades han i munnen. Då upptäcktes även att hans luftvägar var fulla av tjockt var.
7 tänder fattigare är han nu. Går på smärtstillande och antibiotika. Ena örat är svart och stenhårt på toppen så det kommer han att tappa.
Röntgen visade iaf inga skelettskador och blodproverna visade att organen funkade som de ska efter svälten. De tror han varit instängd pga skadorna i ansiktet och på klorna men helt säker kan man ju inte vara. 12 dygn var han borta/instängd.

Min oro nu är att han inte äter så bra och han sover bara.:(
 
Ja plötsligt satt han i hallen!!!
Han hade hittat in genom kattluckan i källaren.
Men han hade förfrysit öronen och var hemskt mager. Bara skinn och ben :(
Så det blev raka vägen till veterinären. Detta var i måndags. Där kunde man konstatera förfusna öron, trasiga tänder (en saknades) helt nedslitna klor och en del småsår. På tisdagen opererades han i munnen. Då upptäcktes även att hans luftvägar var fulla av tjockt var.
7 tänder fattigare är han nu. Går på smärtstillande och antibiotika. Ena örat är svart och stenhårt på toppen så det kommer han att tappa.
Röntgen visade iaf inga skelettskador och blodproverna visade att organen funkade som de ska efter svälten. De tror han varit instängd pga skadorna i ansiktet och på klorna men helt säker kan man ju inte vara. 12 dygn var han borta/instängd.

Min oro nu är att han inte äter så bra och han sover bara.:(
Åh, krya på kisse! :love:
 
Ja plötsligt satt han i hallen!!!
Han hade hittat in genom kattluckan i källaren.
Men han hade förfrysit öronen och var hemskt mager. Bara skinn och ben :(
Så det blev raka vägen till veterinären. Detta var i måndags. Där kunde man konstatera förfusna öron, trasiga tänder (en saknades) helt nedslitna klor och en del småsår. På tisdagen opererades han i munnen. Då upptäcktes även att hans luftvägar var fulla av tjockt var.
7 tänder fattigare är han nu. Går på smärtstillande och antibiotika. Ena örat är svart och stenhårt på toppen så det kommer han att tappa.
Röntgen visade iaf inga skelettskador och blodproverna visade att organen funkade som de ska efter svälten. De tror han varit instängd pga skadorna i ansiktet och på klorna men helt säker kan man ju inte vara. 12 dygn var han borta/instängd.

Min oro nu är att han inte äter så bra och han sover bara.:(

Men åh, stackars kisse! Men så skönt att han kom hem igen! Hoppas han piggar på sig fort och får tillbaka aptiten. Han måste ju vara helt utmattad efter nästan två veckor ute utan nån mat, så att han sover är nog inte så konstigt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
248
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 794
Senast: Lingon
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp