Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här helgen kommer att sparka min åsna. Om jag ropar att jag ger upp nu, slutar den då?
zzz.gif
 
Jo jag såg det på dobermannsidan, blev lite förvånad.
Förvånad över skit-kritiken? Ja, det vsr nog inte ens en utbildad domate som dömde dobbisarna tror jag.. Hennes uppfödare har sagt till henne att hon ska ställa för utländska domare, var det en utländsk i Stockholm? Hon ska ställa i Strängnäs och på dobbis-specialen i mars, så jag hoppas det går bra för dem då! :)
 
Förvånad över skit-kritiken? Ja, det vsr nog inte ens en utbildad domate som dömde dobbisarna tror jag.. Hennes uppfödare har sagt till henne att hon ska ställa för utländska domare, var det en utländsk i Stockholm? Hon ska ställa i Strängnäs och på dobbis-specialen i mars, så jag hoppas det går bra för dem då! :)
Nej att det gick så bra i sthlm :P
 
I onsdags var jag ute och gick med hundarna på en långpromenad och när jag kom hem och tog av täcket på Rollo så upptäckte jag ett stort sår som gått igenom alla hudlager och att man kunde se muskeln under. Typ ett sticksår från en pinne.

Vi åkte då akut till Bergamossen för att få det ihopsytt. När vi väl är där så säger dom att det inte är akut, inte djupt alls och att dom inte har tid i fall att någon annan kommer med en mer viktig hund, och att såret går att sy ihop utan problem imorgon när vanliga kliniker har öppet. Dom skickar hem oss och lovar att det ska gå att sy ihop som vanligt dagen efter även efter att jag frågat om det verkligen är så att det går att sy sår som är så gamla. Jag frågade även om det var någon idé att åka till en annan klinik eller om vi kunde få vänta på att dom hade tid, men nej, ingen skulle hjälpa oss och det var inte akut. Vi blev hemskickade utan smärtstillande då han inte verkade ha så ont.

Vi spenderade natten med en hund som pep av smärta och som inte kunde sitta och ligga ner utan att ha skitont.

Vi åkte direkt till vår vanliga klinik på morgonen dagen efter och fick då veta att det är ett sticksår som djupt och har gått igenom alla hudlager och som kommer att behöva skäras upp för att kunna sys igen, sedan så är det en ficka så det behövs dränage. Flyttade man på huden så kunde man se muskeln tydligt. Dessa veterinärer skakade på huvudet när vi berättade om vad vi fått för råd av kliniken innan.

15000 kr blev prislappen på den operationen... :up: Är väl inte jättenöjda över hur det gick till.
Fy f*n :(
Stackars kraken...
 
Valpen är busig. Har svårt att avgöra om det är övertrötthet eller att hon vilat upp sig efter buketräffen nu. Är själv så trött att jag vill dunka huvudet i väggen och skjuta skallen av mig samtidigt, ungefär. (Jag är.. eh.. väldigt munter när jag är trött :angel: )

Funderar lite på vad jag ska göra med hundarna imorgon. Ingen mental träning för valpen i alla fall, misstänker att det inte kommer gå bra om vi försöker, men jag kanske ska träna på lek. (Dvs, mycket dragkamp och träna på att kunna styra den mycket, "apportering" av bollar och liknande).
Med Aysu ska jag nog försöka träna lite lydnad utomhus, om det inte är för pissigt väder. Bara köra igenom det vi redan kan för att se så att det fungerar även ute, det har inte blivit mycket utomhusträning alls under vintern.

Om det inte är för halt så ska jag också se till att släppa dem någonstans, annars får det bli en till koppelpromenad... Ska även se till att stretcha Aysu och massera Ebrah.
 
Årets först "nattkiss" i bara kofta och skor är avklarad! Gud vad jag längtar till sommaren! Då börjar äntligen Malte vakna till liv :D
Här har det snöat hela kvällen. Kommit 2 dm eller så. Nu regnar det dock :wtf:

Imorgon är det inkallningskurs med labben igen. Vi har gjort läxan typ två gånger sen förra söndagen... Kan skylla lite på att han var utlånad tisdag -torsdag, men mest är det min ork som sviktat :(
 
Sitter också och funderar på vad man ska hitta på med hundarna imorgon, ruskigt trött på detta skitväder. Nu ska visserligen Lex ta det lugnt, men måste hitta på något till honom inomhus åtminstone.

Har blivit så galet sugen på att ta upp draget igen också, kliar i hela kroppen! Men tror inte min klubb har någon kickbike, och de är alldeles för dyra för att jag ska kunna köpa en i dagsläget:down: Vilket är tråkigt som tusan, för det är så roligt! Och hundarna älskar det. Så ska se till att öppna ett sparkonto endast för detta ändamål:p
 
Sitter också och funderar på vad man ska hitta på med hundarna imorgon, ruskigt trött på detta skitväder. Nu ska visserligen Lex ta det lugnt, men måste hitta på något till honom inomhus åtminstone.

Har blivit så galet sugen på att ta upp draget igen också, kliar i hela kroppen! Men tror inte min klubb har någon kickbike, och de är alldeles för dyra för att jag ska kunna köpa en i dagsläget:down: Vilket är tråkigt som tusan, för det är så roligt! Och hundarna älskar det. Så ska se till att öppna ett sparkonto endast för detta ändamål:p

Dra med vanlig cykel? :)
 
I onsdags var jag ute och gick med hundarna på en långpromenad och när jag kom hem och tog av täcket på Rollo så upptäckte jag ett stort sår som gått igenom alla hudlager och att man kunde se muskeln under. Typ ett sticksår från en pinne.

Vi åkte då akut till Bergamossen för att få det ihopsytt. När vi väl är där så säger dom att det inte är akut, inte djupt alls och att dom inte har tid i fall att någon annan kommer med en mer viktig hund, och att såret går att sy ihop utan problem imorgon när vanliga kliniker har öppet. Dom skickar hem oss och lovar att det ska gå att sy ihop som vanligt dagen efter även efter att jag frågat om det verkligen är så att det går att sy sår som är så gamla. Jag frågade även om det var någon idé att åka till en annan klinik eller om vi kunde få vänta på att dom hade tid, men nej, ingen skulle hjälpa oss och det var inte akut. Vi blev hemskickade utan smärtstillande då han inte verkade ha så ont.

Vi spenderade natten med en hund som pep av smärta och som inte kunde sitta och ligga ner utan att ha skitont.

Vi åkte direkt till vår vanliga klinik på morgonen dagen efter och fick då veta att det är ett sticksår som djupt och har gått igenom alla hudlager och som kommer att behöva skäras upp för att kunna sys igen, sedan så är det en ficka så det behövs dränage. Flyttade man på huden så kunde man se muskeln tydligt. Dessa veterinärer skakade på huvudet när vi berättade om vad vi fått för råd av kliniken innan.

15000 kr blev prislappen på den operationen... :up: Är väl inte jättenöjda över hur det gick till.

Princess Diva fick EXACT ett sadant sar i vanster framben haromdagen nar hon rusade mellan buskarna i oknen.:banghead: Vi var in till veterinaren pa kvallen, han kollade om det fanns nagon ficka och det ar klart att vatskan rann ner mellan musklerna och samlades vid armbagen.:meh: Nasta morgon akte vi in med henne och veterinaren sydde ihop henne (5 eller 6 stygn for sjalva saret. Hon sover sott och jag vill inte rakna) och la in ett dran (som "squirtar" den mest horribla vatska som stinker:wtf:) Pa Mondag morgon aker vi in for att fa dranet uttaget.
Vi har betalat $408. USD vilket blir 3,408. sek. I det ingar antibiotika for 10 dagar och Rimadyl for lika lange.
 
Här har vi precis kommit in från en riktig prehabpromenad - alltså en skogspromenad helt offroad. Skogen är hundens bästa gym :up:

(En bonus med att gå i kuperad terräng och långt från stigen är att man inte möter någon där. :angel:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
246
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 780
Senast: Lingon
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp