Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hundbad idag :grin:
KHlDEzz.jpg

Rädda mig
5J5sKV4.jpg

Obefintliga muskler
43wbBPc.jpg

Nästan torr
w1YlqNq.jpg

Paus i föningen
w1YlqNq.jpg

Tillräckligt ren
Den lilla såg ju nästan glad ut iaf! Jag trodde min skulle lämna in när hon fick tvångsbada. :o

34CCD0D3-C371-4B5F-9500-340F30D3B942_zpsvihmyfne.jpg
 
Har fåniga hundar. De fick varsin nackkota nu på kvällen. Ebrah grävde ner sin i ett lakan, grävde upp det, grävde ner det osv... Efter en halvtimmes grävande åt olika håll så började hon äta. Aysu, hon har bara lagt sig bredvid maten, rullat ihop sig och vaktar den :meh: Nåja, det är inte direkt någon fara om Aysu för ovanlighetens skull äter dåligt.
 
Torsdagar = kurs! Gick riktig bra idag och jag är supernöjd!

Det är en hund där dock som man ska passa sig lite för, han är inte alls trevlig och har gjort utfall mot Lego ett antal gånger som i sin tur svarat upp, nu är han alltså rätt spänd runt den hunden så fort hunden i fråga gruffar öht, oavsett om det är riktigt mote Lego eller ej. Så vid inkallningen som skedde strax efter att den andra hunden gruffat med en hund (inte Lego) så valde jag att köra inkallning med lina och instruktören höll i änden. Bara för att vara helgarderad då Lego var lite spänd.

Men ni förstår ju själva att man inte kan komma på inkallning och koncentrera sig när man har lina på sig som det dessutom sitter fast en GUBBE i sa Lego!

På fjärde inkallningen kom han springandes och satte sig fot men det först efter andra kommandot hit, för han var ju tvungen att blänga lite på gubben först... Dom andra tre tidigare försökte visste han inte om han skulle blänga, springa till matte, snurra runt lite förvirrat halvvägs till matte eller vad han skulle ta sig till.


I vanliga fall sitter inkallningarna klockrent och när jag tänker efter har vi aldrig övat med lina förut, och defensivt inte med en gubbe... Imorgon ska vi öva lite inkallningarna så som vi alltid gör, helt lösa och utan gubbar ;)
 
Sitter och släktforskar lite, försöker se var de närmsta Zala-släktingarna finns förutom i Ebrahs kull då. DET FINNS JU FÖR SJUTTON INGA. Zalas bror blev pappa till några kullar. Någon enstaka av dem fick sedan någon kull, men de hundarna har sedan inte fått några avkommor alls. Zalas andra syskon har inga avkommor. Zala själv fick 7 valpar. En av tikarna behöll kenneln och det är hon som är mamma till Ebrah, en hane i Finland har blivit pappa till 4 kullar där det nog avlats vidare på några, men det mesta verkar ha blandats med hundar jag har noll och inget intresse av, av olika orsaker.

Ska kika lite på vad Zalas halvsyskon har för eventuella barnbarn osv i all oändlighet tills jag fått koll på allt. Men ja, jag blir så deppig när det känns som om min Zala och allt bra med henne bara försvinner ut i ingenting. Visst, det finns såklart bra salukis som inte har någon koppling till Zala, men ja... Det känns inte riktigt som samma sak.

Jag kanske bara är fånig eller saknar min tant lite för mycket...
 
Sitter och släktforskar lite, försöker se var de närmsta Zala-släktingarna finns förutom i Ebrahs kull då. DET FINNS JU FÖR SJUTTON INGA. Zalas bror blev pappa till några kullar. Någon enstaka av dem fick sedan någon kull, men de hundarna har sedan inte fått några avkommor alls. Zalas andra syskon har inga avkommor. Zala själv fick 7 valpar. En av tikarna behöll kenneln och det är hon som är mamma till Ebrah, en hane i Finland har blivit pappa till 4 kullar där det nog avlats vidare på några, men det mesta verkar ha blandats med hundar jag har noll och inget intresse av, av olika orsaker.

Ska kika lite på vad Zalas halvsyskon har för eventuella barnbarn osv i all oändlighet tills jag fått koll på allt. Men ja, jag blir så deppig när det känns som om min Zala och allt bra med henne bara försvinner ut i ingenting. Visst, det finns såklart bra salukis som inte har någon koppling till Zala, men ja... Det känns inte riktigt som samma sak.

Jag kanske bara är fånig eller saknar min tant lite för mycket...

Men du har ju kvar Zala i din Ebrah :love: tiklinjen i rätt nedstigande led!
Någon tik ur Ebrahs kull ska väl säkert gå i avel? Om inte Ebrah själv?
 
Idag känner jag mig som världens sämsta hundförare, allt gick skit på träningen (tur att Ammo är glad ändå) och det känns som jag sabbat hans kamplust helt. Eller så vill han bara inte kampa med mig.
Känner mig oavsett ledsen och frustrerad. Mög.
 
Idag känner jag mig som världens sämsta hundförare, allt gick skit på träningen (tur att Ammo är glad ändå) och det känns som jag sabbat hans kamplust helt. Eller så vill han bara inte kampa med mig.
Känner mig oavsett ledsen och frustrerad. Mög.
Äsch, om han har en kamplust från början kan du omöjligt sabba den helt. För du har väl inte strykt upp hunden varje gång han vill kampa :D
Ammo är stor pojke nu och vill kampa som en sådan. Fram med figgen och sluta dutta matte ;)
 
Äsch, om han har en kamplust från början kan du omöjligt sabba den helt. För du har väl inte strykt upp hunden varje gång han vill kampa :D
Ammo är stor pojke nu och vill kampa som en sådan. Fram med figgen och sluta dutta matte ;)
Hah, nej det har jag verkligen inte gjort. Och det verkar som att han vill kampa ända tills han har kampdutten/kudden i munnen :/
Han kampar dock gärna med den ensam, snor hela kudden så fort han får chansen och han tuggar gladeligen på hårda ben - så ont i munnen har han nog inte heller.
Så någonting gör jag ju fel :(
 
Hah, nej det har jag verkligen inte gjort. Och det verkar som att han vill kampa ända tills han har kampdutten/kudden i munnen :/
Han kampar dock gärna med den ensam, snor hela kudden så fort han får chansen och han tuggar gladeligen på hårda ben - så ont i munnen har han nog inte heller.
Så någonting gör jag ju fel :(
Hur menar du med att han vill kampa till han har bitstocken i munnen?
Menar du att han bjuder upp till kamp och slutar så fort han får stocken eller är det när han får motståndet som han slutar?
 
Schäferfolk!
Har nu gått ut med info om kull nummer två på olika forum. Som brukligt med bild på föräldrardjuren, meriter och stam. En person blev lyrisk över kombon och kommenterade att det var kul att någon korsade e-linjer och b-linjer och skrev att kombon var väldigt intressant för hen.
Då började flera fråga var hen hittade e-linjerna då det är rena b-hundar i stammen.
Det visade sig att personen läst slarvigt och blandat ihop hanens kennel med en e-kennel. Sen skrev hen att då var inte kombon intressant längre pga föräldrarnas undermåliga kroppsbyggnad.

Alltså...det var ju BILD på båda föräldrarna och innan hen hade koll på linjerna dög tydligen hundarna så till den grad att hen kunde tänka sig köpa en valp. När hen sedan tagit fel på ena linjen var plötsligt båda hundarna undermåligt byggda :laugh:

Som om e-linjerna är så bra byggda då :banghead:
 
Hur menar du med att han vill kampa till han har bitstocken i munnen?
Menar du att han bjuder upp till kamp och slutar så fort han får stocken eller är det när han får motståndet som han slutar?
Det förstnämda. Plötsligt kampar han ordentligt, eller så tar han den i munnen och spottar ut direkt. Han bjuder upp till kamp ordentligt sas, hoppar efter den/försöker sno etc så intresset finns ju där.
Vet inte vad jag gjort för fel och känner mig rätt depp just nu.
 
Schäferfolk!
Har nu gått ut med info om kull nummer två på olika forum. Som brukligt med bild på föräldrardjuren, meriter och stam. En person blev lyrisk över kombon och kommenterade att det var kul att någon korsade e-linjer och b-linjer och skrev att kombon var väldigt intressant för hen.
Då började flera fråga var hen hittade e-linjerna då det är rena b-hundar i stammen.
Det visade sig att personen läst slarvigt och blandat ihop hanens kennel med en e-kennel. Sen skrev hen att då var inte kombon intressant längre pga föräldrarnas undermåliga kroppsbyggnad.

Alltså...det var ju BILD på båda föräldrarna och innan hen hade koll på linjerna dög tydligen hundarna så till den grad att hen kunde tänka sig köpa en valp. När hen sedan tagit fel på ena linjen var plötsligt båda hundarna undermåligt byggda :laugh:

Som om e-linjerna är så bra byggda då :banghead:

Det är kul när folk idiotförklarar sig själva :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
2 434
Senast: sthu
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
848
Senast: Mint
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
23 902
Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
Svar
7
· Visningar
292
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp