Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade lite extra tidigt för att hinna med en rejäl långpromenad innan jobbet. Efter 2 1/2 timme kom vi hem, åt frukost och så fick hundarna för första gången vara hemma utan hundvakt när jag jobbade några timmar. Huset står kvar :D De hade inte gjort något värre än att leka lite.

Nu sover de, när de vaknar ska vi ta en rastningsrunda hem till min mor. Äntligen helg!
Såhär fint var det ute i morse
13346381_657185167763200_8515151295222932543_o.jpg
 
Hur smart är min hund? Inte särskilt, tydligen :D Lyssnade på Apports avsnitt om intelligens hos hundar när vi var ute och gick. Testade om Alice kunde göra "matematiska summeringar" när vi kom hem. Dvs om hon kunde välja en hög med fler godisar framför en hög med färre godisar.
.. Alice tog 1 godis framför 4 godisar.

Började läsa lite i "Hur smart är din hund" efteråt och insåg att testet är beskrivet i den boken, och är lite mer invecklat. Så min mikroforskning kan nog ses som ofullständig. (Kan ju iaf leva på hoppet att Alice är smart :D :angel: )
 
Hur smart är min hund? Inte särskilt, tydligen :D Lyssnade på Apports avsnitt om intelligens hos hundar när vi var ute och gick. Testade om Alice kunde göra "matematiska summeringar" när vi kom hem. Dvs om hon kunde välja en hög med fler godisar framför en hög med färre godisar.
.. Alice tog 1 godis framför 4 godisar.

Började läsa lite i "Hur smart är din hund" efteråt och insåg att testet är beskrivet i den boken, och är lite mer invecklat. Så min mikroforskning kan nog ses som ofullständig. (Kan ju iaf leva på hoppet att Alice är smart :D :angel: )

Fast hon kanske var smart nog att tänka "Vill jag verkligen ha fler godbitar eller vill jag bara ha en?" :angel:

Tonto skulle välja en. Det blir tråkigt med samma grej i längden. ;)
 
Hemkommen från sjukhuset, varit där sen sju i morse med sonen, blindtarmsinflammation. Allt har gått bra. För att göra det hundrelaterat: Eski var ensam hemma i tre timmar, (längsta hittills) och det verkar ha gått bra. Nu skall jag pusta!
 
Fast hon kanske var smart nog att tänka "Vill jag verkligen ha fler godbitar eller vill jag bara ha en?" :angel:

Tonto skulle välja en. Det blir tråkigt med samma grej i längden. ;)
Hon tog en först och gick sen på den stora högen? Aptitretare kanske?! :D Eller så är hon bara så van vid att hon får äta vad hon vill som bjuds :angel: #knapptbortskämd
 
Hemkommen från sjukhuset, varit där sen sju i morse med sonen, blindtarmsinflammation. Allt har gått bra. För att göra det hundrelaterat: Eski var ensam hemma i tre timmar, (längsta hittills) och det verkar ha gått bra. Nu skall jag pusta!
Åhnej, vilken tråkig start på sommarlovet! Hoppas han repar sig snabbt!
 
Hemkommen från sjukhuset, varit där sen sju i morse med sonen, blindtarmsinflammation. Allt har gått bra. För att göra det hundrelaterat: Eski var ensam hemma i tre timmar, (längsta hittills) och det verkar ha gått bra. Nu skall jag pusta!
Skönt att sonen mår bra snart och grattis till en lyckad ensam-hemmastund :D
 
Försökte mig på att plantera inför sommaren i dag med hundarna med. Mamma Mu och herr Skägg var väl inga problem, men kleptomanen Lilla S satte nerverna på prov.
Det jag grävde ner grävde hon upp, bet av eller saboterade på annat vis. Planteringsspaden snodde hon så fort jag släppt den, tomma plastkrukor drogs runt, tomma jordsäckar skulle det kampas med.

Jag gav upp och tog in henne. 20 sekunder senare var hon tillbaka....sonen hade glömt stänga altandörren.

Tänk om jag hade hennes energi.....
 
Försökte mig på att plantera inför sommaren i dag med hundarna med. Mamma Mu och herr Skägg var väl inga problem, men kleptomanen Lilla S satte nerverna på prov.
Det jag grävde ner grävde hon upp, bet av eller saboterade på annat vis. Planteringsspaden snodde hon så fort jag släppt den, tomma plastkrukor drogs runt, tomma jordsäckar skulle det kampas med.

Jag gav upp och tog in henne. 20 sekunder senare var hon tillbaka....sonen hade glömt stänga altandörren.

Tänk om jag hade hennes energi.....
Underbara valptid! :laugh: (Blir nog en till vuxen omplacering för min del..!)
 
Min älskade boxerflicka har vandrat vidare :cry:
Allt hände så fort.

Jag hämtade hundarna efter jobbet hos min far där de är nattetid när jag jobbar.
Släpper ut dem och går upp i skogen med dem för morgonpromenaden. Buffa håller sig ganska nära mej hela tiden, lunkar framför. Plötsligt börjar hon vingla, sätter sig på sidan och faller ihop.

Får ett krampanfall och kissar på sig. Efter några sekunder som kändes som många minuter kommer hon tillbaka. Tilltufsad och loj.

Får tillbaka henne till bilen och vi åker i ilfart till Blå stjärnan. Där blir hon sämre. Vi får kom in direkt akut.

Buffas hjärta är svagt, de orkar inte pumpa runt blodet i kroppen :cry:
Så hon fick somna in. Vilket i sig var ett stort problem då de hade mycket svårt att sätta kanylen på henne då de inte fick något blod. Men den 4:e sköterskan som kom in lyckades, och sen fick hon somna in. Akut hjärtsvikt var diagnosen.

Min älskade älskade boxerflicka. :heartcry:




 
Min älskade boxerflicka har vandrat vidare :cry:
Allt hände så fort.

Jag hämtade hundarna efter jobbet hos min far där de är nattetid när jag jobbar.
Släpper ut dem och går upp i skogen med dem för morgonpromenaden. Buffa håller sig ganska nära mej hela tiden, lunkar framför. Plötsligt börjar hon vingla, sätter sig på sidan och faller ihop.

Får ett krampanfall och kissar på sig. Efter några sekunder som kändes som många minuter kommer hon tillbaka. Tilltufsad och loj.

Får tillbaka henne till bilen och vi åker i ilfart till Blå stjärnan. Där blir hon sämre. Vi får kom in direkt akut.

Buffas hjärta är svagt, de orkar inte pumpa runt blodet i kroppen :cry:
Så hon fick somna in. Vilket i sig var ett stort problem då de hade mycket svårt att sätta kanylen på henne då de inte fick något blod. Men den 4:e sköterskan som kom in lyckades, och sen fick hon somna in. Akut hjärtsvikt var diagnosen.

Min älskade älskade boxerflicka. :heartcry:




Åh, vackra fina boxer....beklagar djupt din förlust. Usch vilket hemskt förlopp :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
572
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: tott
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 958
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
804
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp