Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lyckligt lottad som får leka med både henne och hennes hundar! :D
MYCKET! Ja, är iofs avundsjuk på henne och hennes hundar också som får leka med dig! :D Såg på FB för ett tag sen att hon varit och tränat hos dig, då kopplade jag ihop dig, henne, Pippi, Ale och uppfödaren. SÅ mycket som föll på plats i min hjärna då :D It all made sense, så att säga.
 
MYCKET! Ja, är iofs avundsjuk på henne och hennes hundar också som får leka med dig! :D Såg på FB för ett tag sen att hon varit och tränat hos dig, då kopplade jag ihop dig, henne, Pippi, Ale och uppfödaren. SÅ mycket som föll på plats i min hjärna då :D It all made sense, så att säga.

Hahaha, hundvärlden är ack så liten ;) Du får ta o köpa dig en BäCä och komma och leka du med!

(Och jag så inkompetetnt att jag fortfarande inte vet vem du är...)
 
Hahaha, hundvärlden är ack så liten ;) Du får ta o köpa dig en BäCä och komma och leka du med!

(Och jag så inkompetetnt att jag fortfarande inte vet vem du är...)
Haha, kan köpa en i nya kullen bara för att! :D Inte för att jag kan ta vara på hundens potential men jag kan ha en ändå :laugh:

Jag är ingen. En såndär som bara läser på FB och aldrig kommenterar, så inte konstigt att du inte har koll på mig :) och har bara tränat för J två gånger eftersom jag bor i Skåne, så är ingen kändis hemma hos henne heller. Men har (på riktigt) övervägt att flytta uppåt för att kunna träna mer hos henne :D
 
Haha, kan köpa en i nya kullen bara för att! :D Inte för att jag kan ta vara på hundens potential men jag kan ha en ändå :laugh:

Jag är ingen. En såndär som bara läser på FB och aldrig kommenterar, så inte konstigt att du inte har koll på mig :) och har bara tränat för J två gånger eftersom jag bor i Skåne, så är ingen kändis hemma hos henne heller. Men har (på riktigt) övervägt att flytta uppåt för att kunna träna mer hos henne :D

Med tanke på hur den här kullen blev, så tror jag att man ska längta efter en manisk arbetsmaskin för att köpa en valp ;) Så goa, men oj vilka kärnkraftverk! Skåne är ju vallhundsmeckat i Sverige, så du har ju nära till bra tränare iaf! ;)
 
Med tanke på hur den här kullen blev, så tror jag att man ska längta efter en manisk arbetsmaskin för att köpa en valp ;) Så goa, men oj vilka kärnkraftverk! Skåne är ju vallhundsmeckat i Sverige, så du har ju nära till bra tränare iaf! ;)
Haha ja, BC är står väl bland top 3 av hundar jag INTE skulle köpa! Skulle jättegärna vilja sätta mig in i och prova vallning. Men lär skaffa mig en gård och en hoper får för att ens överväga det, så får se om det är möjligt denna livstid. Det är ju dock mycket billigare att skaffa sig en liten får-hund-och-hästgård där ni bor än här i södra Skåne ;)

Och så anonym var jag på FB :p eller fick du hjälp? :D
 
Haha ja, BC är står väl bland top 3 av hundar jag INTE skulle köpa! Skulle jättegärna vilja sätta mig in i och prova vallning. Men lär skaffa mig en gård och en hoper får för att ens överväga det, så får se om det är möjligt denna livstid. Det är ju dock mycket billigare att skaffa sig en liten får-hund-och-hästgård där ni bor än här i södra Skåne ;)

Och så anonym var jag på FB :p eller fick du hjälp? :D

Äh, din hund syntes ju på presentationsbilden! ;)

Prova vallning går ju att göra utan att köpa hund/gård! :up: Dock med tydlig varningstext: Beroendeframkallande! :eek:
 
Äh, din hund syntes ju på presentationsbilden! ;)

Prova vallning går ju att göra utan att köpa hund/gård! :up: Dock med tydlig varningstext: Beroendeframkallande! :eek:

Haha ja, det är ju just det. Om jag provar lär jag ha hund/får/gård i beredskap. För om jag känner mig själv rätt kommer jag inte kunna prova och sen säga "Ja, det var ju trevligt, men nej tack". :D
 
Nyss hemkommen från en helg hos uppfödaren. Ammo har varit väldigt duktig! Han var tyst nästan hela resan både upp & ner plus att han låg tyst ganska mycket i bilen när han inte fick vara med. Duktig hund!
Vi har tränat lite, fotat lite, spårat lite, gått ett MH och snackat massor med skit. Älskar att hänga hos Ammos uppfödare - hon är så trevlig och rolig (och ffa kunnig!). Vi ska kanske upp dit igen (tsm med min polare som med har dobbis som körde upp nu) för att träna IPO nån helg i sommar!

Ammo har numera känd mental status och för den som är nyfiken såg det ut såhär:
ammomh.jpg
 
Idag blev det en tur till landet för lite trädgårdsarbete och mys i solen. Nu på kvällen körde vi lite lydnads- och rallymoment för att Tinja verkligen ville, hon blev så glad so :heart
 
Nyss hemkommen från en helg hos uppfödaren. Ammo har varit väldigt duktig! Han var tyst nästan hela resan både upp & ner plus att han låg tyst ganska mycket i bilen när han inte fick vara med. Duktig hund!
Vi har tränat lite, fotat lite, spårat lite, gått ett MH och snackat massor med skit. Älskar att hänga hos Ammos uppfödare - hon är så trevlig och rolig (och ffa kunnig!). Vi ska kanske upp dit igen (tsm med min polare som med har dobbis som körde upp nu) för att träna IPO nån helg i sommar!

Ammo har numera känd mental status och för den som är nyfiken såg det ut såhär:
ammomh.jpg
Grattis. Ett fint MH!
 
Jag har varken utrymme för eller egentligt sug efter en till hund, men ibland ser jag fram emot att testa grundträning med en ny valp och se vad jag kan åstadkomma. Sigge och Stoja är ju mina två första hundar och man lär sig ju hela tiden.
 
Idag fyller Lilla Pu 2 år :love: ! Är så himla glad att trots att jag inte skulle ha en hund till, så skrek något inom mig HENNE MÅSTE DU HA! när jag såg henne första gången, tre veckor gammal :love:

14080491.jpg


Hennes tvåårsdag firade vi med det hon tycker är allra roligast; skyddsträning :D !

img_6550.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
545
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 505
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
662
Senast: Mint
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp