Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
O herre. Vi har ju inget liv :D
Sitter här och våndas. I morgon förmiddag är det UL för tiken. Normalt sett hade det inte varit så jobbigt men eftersom den förra gick tom och hela 5 valpköpare från den kullen valde att vänta på denna känns det vidrigt om denna också skulle vara tom:nailbiting:
Det ena paret bor bara 5 minuter från kliniken och har bjudit hem oss på fika efteråt. Undra om de dukar bort kaffet och kastar ut oss om vi skulle säga att hon är tom :(
 
O herre. Vi har ju inget liv :D
Sitter här och våndas. I morgon förmiddag är det UL för tiken. Normalt sett hade det inte varit så jobbigt men eftersom den förra gick tom och hela 5 valpköpare från den kullen valde att vänta på denna känns det vidrigt om denna också skulle vara tom:nailbiting:
Det ena paret bor bara 5 minuter från kliniken och har bjudit hem oss på fika efteråt. Undra om de dukar bort kaffet och kastar ut oss om vi skulle säga att hon är tom :(

Då får det bli sorgefika istället. Men håller tummarna för att det tagit sig denna gång!
 
O herre. Vi har ju inget liv :D
Sitter här och våndas. I morgon förmiddag är det UL för tiken. Normalt sett hade det inte varit så jobbigt men eftersom den förra gick tom och hela 5 valpköpare från den kullen valde att vänta på denna känns det vidrigt om denna också skulle vara tom:nailbiting:
Det ena paret bor bara 5 minuter från kliniken och har bjudit hem oss på fika efteråt. Undra om de dukar bort kaffet och kastar ut oss om vi skulle säga att hon är tom :(
Tummar här! Stort lycka till och håll oss uppdaterade!
 
Zvante hade ingen urinsten i blåsan idag :eek::banana: (Det opererades alltså ut en sten som gjort hål i blåsväggen för två och 1/2 år sedan och efter det har han haft en ny de senaste två åren som satt fast i blåsväggen. Någon gång under det senaste året har den alltså lossnat och kissats ut :bump:).
 
Jag är så stolt över min Sigge! Oj vad jag har kämpat med hans träningsglädje och motivation, men nu känns det som att vi har en riktigt stabil grund att stå på. Träningsglädje, motivation och lite uthållighet, och många bra grunder tack vare att vi provat på många grenar och lärt in många "onödiga" trick. På två träningspass är det mesta grundlagt till rallyns avancerade klass (vi har ett godkänt resultat kvar för uppflytt), inkl honnören. Och påbörjat lite mästarklassmoment för skojs skull. Det är längre än jag trott att vi nånsin skulle komma.
Även Stoja beter sig bättre och bättre, idag blev det störningsträning, fotgående och lite rallylydnad (på temat ignorera skyltar vilket hon faktiskt gjorde med bravur). Det var lite för fullt upp på klubben för mitt planerade agilitypass med tanke på att förra veckans pass var det första på ett år- hunden är lite extra galen.
 
Uhuhu! Nattkissade Alice och vågade inte gå runt triangeln utan gick över gårdsplanen runt stallbyggnaden istället. Precis när vi kommit runt hörnet hörs väärldens grisskrik bakom oss. Svårt att lokalisera ljud då det studsar mot alla byggnader, men lät som att det kom från triagelsidan. Kan ha varit att en av grisarna försökte ta sig in till mangårdsbyggnadens trädgård och fick en stöt av grisstängslet. Fruktansvärt ljud iaf! Kommer fasen knappt våga gå ut sent på kvällen längre! :nailbiting:
 
Uhuhu! Nattkissade Alice och vågade inte gå runt triangeln utan gick över gårdsplanen runt stallbyggnaden istället. Precis när vi kommit runt hörnet hörs väärldens grisskrik bakom oss. Svårt att lokalisera ljud då det studsar mot alla byggnader, men lät som att det kom från triagelsidan. Kan ha varit att en av grisarna försökte ta sig in till mangårdsbyggnadens trädgård och fick en stöt av grisstängslet. Fruktansvärt ljud iaf! Kommer fasen knappt våga gå ut sent på kvällen längre! :nailbiting:
Men fy en sån plåga! Det finns inget man kan strö ut som grisarna ogillar eller liknande?
 
Jag sitter och skriver teori som ska delas ut på kurs... Jag undrar hur mycket möda som läggs på att läsa eländet, jämfört med vad jag lägger ner på att skriva det. :cautious:
:laugh:

Det där funderade jag på förra sommaren när jag hade grundkurs i klubben. Jag delade ut ett tiosidigt häfte till alla, med lite informativa illustrationer, sammanfattning av teori och en del grundfakta.

Av 8 elever, tror ni nån läste? Nä. Alltså lade jag inte bara typ 2 arbetsdagar i onödan på att skriva, illustrera och göra layouten, jag fick dessutom ändå säga allt 6432956 gånger varje kurstillfälle eftersom ingen ens öppnat papprena.
 
Det där funderade jag på förra sommaren när jag hade grundkurs i klubben. Jag delade ut ett tiosidigt häfte till alla, med lite informativa illustrationer, sammanfattning av teori och en del grundfakta.

Av 8 elever, tror ni nån läste? Nä. Alltså lade jag inte bara typ 2 arbetsdagar i onödan på att skriva, illustrera och göra layouten, jag fick dessutom ändå säga allt 6432956 gånger varje kurstillfälle eftersom ingen ens öppnat papprena.

Va konstiga folk är.
Varför går man då en kurs om man tycker att man inte behöver läsa mattrialet? :confused:
Om jag anser mig kunna någonting lägger jag inte ut pengar och tid på att lära mig det igen.
Om jag vill lära mig något så går jag en kurs och tar del av all den kunskap som delas ut. Teoretiskt och praktiskt.
 
Va konstiga folk är.
Varför går man då en kurs om man tycker att man inte behöver läsa mattrialet? :confused:
Om jag anser mig kunna någonting lägger jag inte ut pengar och tid på att lära mig det igen.
Om jag vill lära mig något så går jag en kurs och tar del av all den kunskap som delas ut. Teoretiskt och praktiskt.
Jag upplever stor skillnad i motivation på de som kommer privat och de som kommer på klubbens kurser. Sen tror jag att många vill få kunskap utan egen insats, de varken vill eller har tid att faktiskt träna.
 
Jag upplever stor skillnad i motivation på de som kommer privat och de som kommer på klubbens kurser. Sen tror jag att många vill få kunskap utan egen insats, de varken vill eller har tid att faktiskt träna.
Trist.
Ren nyfikenhet....vilka upplever du som mest engagerade? Privatisterna eller klubbfolket?

Var några år sen jag var "bruksfolk" nu och se med spänning fram emot att se vad för typer min nya klubb består av:D
 
Trist.
Ren nyfikenhet....vilka upplever du som mest engagerade? Privatisterna eller klubbfolket?

Var några år sen jag var "bruksfolk" nu och se med spänning fram emot att se vad för typer min nya klubb består av:D
Jag upplever definitivt att de som söker privat är mycket mer engagerade, lätta att nå och beredda att arbeta för sina framsteg.
 
Kom precis hem från fysioterapeuten (yep... Mitt i natten...). Galet, galet trött. Men jag måste ändå skriva här eftersom jag är glad, för fy vad duktig valpskrället var idag och när vi kollade rörligheten i hela henne efter behandling osv, alltså, det var en enorm skillnad mot hur hon var på genomgången förra veckan. Dessutom syns det tydligt nu att rygglinjen är bättre. Jag och fysioterapeuten jobbar onekligen bra ihop och jag är så otroligt tacksam över att ha just henne till hjälp när det är något med hundarna. Hon är fantastisk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
545
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 502
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
651
Senast: Mint
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp