Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis! Planerar du att ta valpar på damen?
Jag vill alltså inte ha en, bara nyfiken:D

Hade planer, hon är ju fantastisk både mentalt och tävlingsmässigt :love: !

Tyvärr drabbades hennes helbror av epilepsi, så då fick alla planer på avel ställas in. Rasklubbens rekommendationer är att man inte ska avla på hel - och halvsyskon, föräldrar eller avkommor till hundar som drabbats av EP. Det finns (tyvärr) många oseriösa aussieuppfödare som avlar på så närliggande släktingar ändå, men jag skulle aldrig våga eller vilja ta den risken att föra sjukdomen vidare till valparna.
 
Hade planer, hon är ju fantastisk både mentalt och tävlingsmässigt :love: !

Tyvärr drabbades hennes helbror av epilepsi, så då fick alla planer på avel ställas in. Rasklubbens rekommendationer är att man inte ska avla på hel - och halvsyskon, föräldrar eller avkommor till hundar som drabbats av EP. Det finns (tyvärr) många oseriösa aussieuppfödare som avlar på så närliggande släktingar ändå, men jag skulle aldrig våga eller vilja ta den risken att föra sjukdomen vidare till valparna.

Trist, men rätt beslut:) hon verkar vara så komplett och mångsidig. Sen har hon en väldigt duktig förare också.
 
Trist, men rätt beslut:) hon verkar vara så komplett och mångsidig. Sen har hon en väldigt duktig förare också.

Ja hon är verkligen extremt mångsidig! Och samtidigt som hon är en sån suverän tävlingshund, så är hon också världens enklaste hund i vardagen, vem som helst hade kunnat ha henne!

Jag tror hon hade tillfört mycket till aussieaveln, men istället för en valp efter henne fick jag ta min nya som är valp till hanen jag tänkte para Lyxa med. Det näst bästa efter en Lyxavalp :D !
 
Hade planer, hon är ju fantastisk både mentalt och tävlingsmässigt :love: !

Tyvärr drabbades hennes helbror av epilepsi, så då fick alla planer på avel ställas in. Rasklubbens rekommendationer är att man inte ska avla på hel - och halvsyskon, föräldrar eller avkommor till hundar som drabbats av EP. Det finns (tyvärr) många oseriösa aussieuppfödare som avlar på så närliggande släktingar ändå, men jag skulle aldrig våga eller vilja ta den risken att föra sjukdomen vidare till valparna.
Oj, det var strikta rekommendationer. SVaK är mycket slappare (på gott och ont...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
757
Senast: Mint
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 598
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
552
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
27 28 29
Svar
566
· Visningar
40 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp