Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
biteme_bigarmhug.gif
Tack - den behövde jag just nu :heart
 
@russinbulle - vilken otur! Det är så extra jobbigt när man inte vet varför de är halta heller.
Ja det kom så märkligt - efter vi sovit. Den hon törnade i tidigare på eftermiddagen var alldeles för lite för att ha gett så mycket smärta på en hund som nästan aldrig visar smärta ? Om det inte tog precis på en nerv, för efter 5 timmars rejält ont så har det nu börjat lätta en hel del. Hoppas det klingar av helt under natten, fast sån tur ska vi väl inte ha :cautious: Oavsett så blir det bara korta rastningar i helgen och mycket vila.....och vila är inte bästa vännen till den mest aktiva hunden jag haft i mitt snart 52-åriga liv:banghead:
 
Nu är jag bara så galet less på allting - kan det aldrig få vara bra :(
Mamma-hund Polly har på något sätt lyckats skada sitt tidigare skadade och opererade ben, men riktigt hur vet jag inte. Jag vet bara att hon är väldigt halt och har väldigt ont :(
Hon var pigg och glad och sprang fint igår, mjuk och fin i morse och gick fint, likaså på kortisen på eftermiddagen. Sen sov vi middag en timma och när vi skulle gå upp igen var hon tvärhalt ? Det enda som hänt är att hon och Skalman retades om en leksak på eftermiddagen och Polly kutade efter när han snodde den - och gjorde en liten halvvurpa över en mattkant och åkte in i sängbordet - men inget hårt och bordet flyttade inte ens på sig och hon visade inget då. Men nu är hon mer halt och har mer ont än hon någonsin var före operationen av den trasiga senan och lösa broskbiten :(

Nu får hon vila över helgen och sen misstänker jag att jag får kontakta ortopeden igen på måndag :cry:

Men....neeeej!!!!!!:(
 
Vi fick svaret från ortopeden på eftermiddagen.
Den ansåg att op inte skulle få Lilla S bra nog för ett aktivt liv. Bästa denne kunde göra för henne var kanske ett par år i lugnt tempo tänk koppelpromenader och soffmys a la pansionärsmops. (Uräkta om jag kränker en Mopsägare)
Nu ska ortopedens utlåtande till veterinär och försäkringsbolag.
 
Vi fick svaret från ortopeden på eftermiddagen.
Den ansåg att op inte skulle få Lilla S bra nog för ett aktivt liv. Bästa denne kunde göra för henne var kanske ett par år i lugnt tempo tänk koppelpromenader och soffmys a la pansionärsmops. (Uräkta om jag kränker en Mopsägare)
Nu ska ortopedens utlåtande till veterinär och försäkringsbolag.
Fy så fruktansvärt tråkigt! Jag beklagar! :( :heart
 
Fy så fruktansvärt tråkigt! Jag beklagar! :( :heart

Tack!
Tack alla som visat sympatier :heart

Den lilla tik har berört oss mycket på den lilla tid hon hunnit vara hos oss. Hon kom i maj, då 4 månader gammal, så hon har "bara" varit hos oss i fem månader. Men hon tillhör flocken. Det känns helt horribelt när man ser den glada skiten som hon är :(
 
Vi fick svaret från ortopeden på eftermiddagen.
Den ansåg att op inte skulle få Lilla S bra nog för ett aktivt liv. Bästa denne kunde göra för henne var kanske ett par år i lugnt tempo tänk koppelpromenader och soffmys a la pansionärsmops. (Uräkta om jag kränker en Mopsägare)
Nu ska ortopedens utlåtande till veterinär och försäkringsbolag.

Fy så hemskt :cry: Stackars er och stackars lilla S :heart
 
Ja det kom så märkligt - efter vi sovit. Den hon törnade i tidigare på eftermiddagen var alldeles för lite för att ha gett så mycket smärta på en hund som nästan aldrig visar smärta ? Om det inte tog precis på en nerv, för efter 5 timmars rejält ont så har det nu börjat lätta en hel del. Hoppas det klingar av helt under natten, fast sån tur ska vi väl inte ha :cautious: Oavsett så blir det bara korta rastningar i helgen och mycket vila.....och vila är inte bästa vännen till den mest aktiva hunden jag haft i mitt snart 52-åriga liv:banghead:

Håller tummar, tår och tassar för att det lägger sig över helgen. Stackars Polly :(
 
ÅÅH vilken skitmorgon (bokstavligt talat). Blev väckt av gnällig hund vid sjutiden, han gav sig inte så det var bara att gå ut. Stackarn var jättedålig i magen! När jag skulle plocka/skrapa upp märker jag att det är HÅL I BAJSPÅSEN. Uuäääähhh!! Hela jävla rullen har hål i botten på påsarna! Tack ÖoB... Och på vägen hem trampade jag i (någon annans hunds) hundbajs. Har precis sanerat hunden, mig själv och mina kängor och undrar hur jag kan göra något bra av den här dagen...
 
Jag är glad idag, om än misstänksam och väldigt förbryllad. 5 timmar efter Polly vaknade upp och hade megaont i benet, så släppte det onda ? Idag är hon precis som vanligt och har inte ont någonstans och är lite putt över att vi bara tog en väldigt lugn morgonpromenad :cautious:

Kan en nerv ha kommit rejält i kläm på något sätt när vi slumrade middag :confused: Benet kan knappast ha somnat när det höll i sig så många timmar ? Jag är väldigt fundersam över vad som hände och då främst då det var just det opererade benet (två månader nu sen op) hon fick så ont i. Hon ska få ta det lugnt över helgen och jag ska ha stenkoll och händer inget mer så ökar jag upp motionen igen - men ska ändå ta ett snack med ortopeden senare då vi ska på efterkontroll i mitten av november.
Just nu är jag bara tacksam och glad över en glad och smärtfri hund idag och hoppas det håller i sig :)
 
Nu har jag fixat i hundhuset,satt upp "vindavvisare" vid hundgårdens ena sida (dom andra 2 sidorna är i lä redan)
From måndag ska jag inack. 4 luddbollar åt en vän, nu är jag allergisk mot luddbollar så därför kommer dom bo ute i hundhus/gård om vädret är bra tills vi ser om jag kliar ihjäl mig ,tack o lov så är dom redan vana med hundhus. (3 rums byggbod med samma standard som inne hos mig)
 
Det regnar som skjutton och vi vantar pa att tyfonen ska komma in fran Stilla Havet med mycket starka vindar senare i dag. Men jag sitter och laddar for att aka och trana hund i dag :D Det ska bli sa skont att antligen kunna fokusera pa mina hundar efter att all min fritid har gatt at till att jobba med koket ... och dessemellan trana andras hundar.:cautious: Miss Mandy ar sa grinig nu att Tate och Diva knappt far andas utan att jag far saga ifran till henne, sa det ar verkligen pa tiden att hon far lite hjarngympa och kan koppla av lite.
 
Nu har jag fixat i hundhuset,satt upp "vindavvisare" vid hundgårdens ena sida (dom andra 2 sidorna är i lä redan)
From måndag ska jag inack. 4 luddbollar åt en vän, nu är jag allergisk mot luddbollar så därför kommer dom bo ute i hundhus/gård om vädret är bra tills vi ser om jag kliar ihjäl mig ,tack o lov så är dom redan vana med hundhus. (3 rums byggbod med samma standard som inne hos mig)
Åh så jag önskar att jag bodde så där på landet, med större utrymme :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
757
Senast: Mint
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 593
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
550
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
27 28 29
Svar
566
· Visningar
40 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp