Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror det är kenneln som föder upp Gos d´Atura Catala samt Samojed som har råkat fruktansvärt illa ut.. :cry:

Men usch, de träffar jag ju lite då och då. De är lite speciella, och jag har aldrig sett deras hundar, men jag har fått intrycket att de har lite för många... Men det här ödet önskar man ju inte någon :(
 
Vad farao har vi avlat fram för krokodiler? :crazy:
Ursäkta ordvalet men satan vilka bett de har!!!
Vi viste förvisso att hanen nedärver ett bra bett över lag men tiken är ju "ny" i avel. Över lag är det fina bett på hennes sida i syskon osv med men de här två har bett och kamplust över det vanliga. Att ha fötterna på golvet utan tofflor på vill man bara inte:meh:

Vi har fått någon djur i skogen runt huset som irriterar hundarna. I dag har de flera ggr börjat skälla i hundgårdarna och de är förbannade. Det är inget "skallande" utan de menar något med det. Mycket sällan jag hört dem låta så ute. Det brukar vara tyst. Det har varit någon enstaka gång om någon av grannens katter kommer nära men då har det varit ett kort vovvovv så katten sprungit iväg sen är det tyst igen.
Jag har varit ute varje gång och tittat men ser inget.
Undrar om detta kan ha samband med att båda våra katter försvunnit med bara 2 veckors mellanrum. De har alltid hållit sig hemma runt huset och kommit hem dagligen men har nu varit borta 6 resp 4 veckor:cry:

Räv har jag sett men vi har även haft varg på tomten för flera år sen och vi vet att det finns i trakterna. Lilla S har precis löpt klart. Kan hon ha lockat hit nån?:crazy:
 
@Voff
Det är ju inte helt otroligt med varg. Ni har ingen spårsnö eller kan spåra av i sand/grus/lera runt om?
Det vore ju inte superkonstigt om Lilla S har lockat till sig någon, de är ju oftast de unga hanvargarna som vandrar.

Våra katter försvann när vi hade en lohona med tre ungar runt husknuten :(
 
@Voff
Det är ju inte helt otroligt med varg. Ni har ingen spårsnö eller kan spåra av i sand/grus/lera runt om?
Det vore ju inte superkonstigt om Lilla S har lockat till sig någon, de är ju oftast de unga hanvargarna som vandrar.

Våra katter försvann när vi hade en lohona med tre ungar runt husknuten :(

Lospår såg jag förra året i snön ca 3 km här ifrån. I år har vi ingen snö. I skogen blir det inga spår pga växtligheten. Stigarna är fulla av spår av våra hundar så där är svårt att se vad som är vad.

Ytterligare 4 katter har förvunnit i området under november och December. Det är mycket på så få hushåll :(
 
Lospår såg jag förra året i snön ca 3 km här ifrån. I år har vi ingen snö. I skogen blir det inga spår pga växtligheten. Stigarna är fulla av spår av våra hundar så där är svårt att se vad som är vad.

Ytterligare 4 katter har förvunnit i området under november och December. Det är mycket på så få hushåll :(

Ja, då blir det svårt att spåra dem :crazy: Ni som har så stora hundar också, spåren skiljer sig ju inte supermycket.
Det vore spännande att sätta en åtelkamera vid hundgårdarna :)

Det låter ju mycket att så många katter försvunnit, om det inte varit ett problem tidigare.
 
Ja, då blir det svårt att spåra dem :crazy: Ni som har så stora hundar också, spåren skiljer sig ju inte supermycket.
Det vore spännande att sätta en åtelkamera vid hundgårdarna :)

Det låter ju mycket att så många katter försvunnit, om det inte varit ett problem tidigare.

Mamma Mu är ju en kraftig tik som lämnar stora spår så en ung varg blir svår att skilja ut.
 
Usch. Jag har antagligen ett hundhår i hälen.
Tinjas lilla skavsår i sitt rosenöra har blivit mycket större. Hon har alltid haft det, inte förrän nu det sett irriterat ut. Har tvättat men vad kan jag göra liksom?? Det är ju vecket som skaver sår, men jag kan ju inte ändra på hennes öra. Jag försöker vika ut det till lappöra som hennes andra, men det krävs väldigt lite för att det ska ploppa tillbaka in.

Får hon skavsår av att det är ett rosenöra så skulle jag tejpa det tills skavsåret läkt ut.
 
Men om ni ramlade på vargspår, borde inte hundarna reagera? :eek:
Kommer bara ihåg Milla, hon blev som TOKIG varje gång hon kände lukten av räv. :rofl:

Ingen aning. Mamma Mu hoppade ju runt på gården för 6 år sen med en ung hane. Det är väl ända gången hon A- har släppt in en "hund" här utan att vilja döda den och B- "lekt" med något annat än människa eller katt.
 
Får hon skavsår av att det är ett rosenöra så skulle jag tejpa det tills skavsåret läkt ut.
Det är det enda jag kan tänka mig? Det är dock inte rosenöra hela tiden, som på min ikon är det ju helt vanligt lappöra.. Hon byter lite fram och tillbaka, men rosenörat är definitivt vanligast.

Hur skulle jag tejpa? med vad för sorts tejp?
 
Det är det enda jag kan tänka mig? Det är dock inte rosenöra hela tiden, som på min ikon är det ju helt vanligt lappöra.. Hon byter lite fram och tillbaka, men rosenörat är definitivt vanligast.

Hur skulle jag tejpa? med vad för sorts tejp?

Sporttejp eller det kanske kallas kirurgtejp, sådant man har på sin egen hud. Dra en tejp från båda örontipparna och så under hakan när du vikt öronen till lappöron. :)
 
Men om ni ramlade på vargspår, borde inte hundarna reagera? :eek:
Kommer bara ihåg Milla, hon blev som TOKIG varje gång hon kände lukten av räv. :rofl:

Hundar reagerar ofta med nyfikenhet på varg. Otis spårade ju 5 stora vargar i Tyskland, det var först när han kom nära dem som han blev spak och insåg att det inte var någon vidare bra idé.
Det är ju inte omöjligt att hundarna lever om när de är i hundgården (pga vakt, kom inte in på min tomt din jäkel osv), men inte bryr sig nämnvärt när de är ute i det fria.
 
Ska försöka, men tror att Tinja kommer dö lite inombords :rofl:
De brukar mest tycka att själva proceduren att tejpa är jobbig - inte när den väl sitter på plats.

Jag har tagit en lång tejpbit, vikt den delvis dubbel (klistriga sidan mot varandra alltså), stoppat ner örat i "V:et" som blir av tejpen. Gjort likadant på andra sidan och sen knutit ihop under hakan - blir lättare att lufta då =)
 
Ingen aning. Mamma Mu hoppade ju runt på gården för 6 år sen med en ung hane. Det är väl ända gången hon A- har släppt in en "hund" här utan att vilja döda den och B- "lekt" med något annat än människa eller katt.

Lekte hon med... vargen? :nailbiting:
 
De brukar mest tycka att själva proceduren att tejpa är jobbig - inte när den väl sitter på plats.

Jag har tagit en lång tejpbit, vikt den delvis dubbel (klistriga sidan mot varandra alltså), stoppat ner örat i "V:et" som blir av tejpen. Gjort likadant på andra sidan och sen knutit ihop under hakan - blir lättare att lufta då =)
Du har uppenbart inte sett Tinja med NÅGOT på huvudet.. :rofl:
Så här såg hon ut första gången jag satte en tomteluva på henne :p
tumblr_o0157jOu9e1s6orxfo1_1280.png

"Varför gör du så här mot mig, matte?"
 
Idag efter en rastningsrunda så nosade Ebrah bak på Aysu och började klappra med tänderna :rofl: Min valp är knäpp.

(Ja, jo, jag vet att hon inte är valp längre)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 386
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
581
Senast: Hellhound
·
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
611
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp