Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lekte hon med... vargen? :nailbiting:
Ja.
Sambon hade släppt ut henne på gården för att kvällskissa. Han såg från köksfönstret att hon var nere vid postlådan och tramsade runt i en snöhög så han öppnade dörren och ropade på henne (hon var nära vägen).
Först tittade hon upp.
Sen kom ett par öron till och ett huvud upp bakom snöhögen.
Han trodde först att det var en hund och eftersom hon är rätt grinig på hundar så kallade han in henne direkt. Det var först när hon kom släntrande upp i trädgården som den andra hunden klev upp ur snöhögen. Det var då han såg att det var en varghane. Den gick upp på gårdsplanen ca 20 m från trappan sen traskade den ut på landsvägen.
Sambon såg den 2 ggr till sen. En gång på landsvägen strax nedanför huset och en gång på fältet nedanför huset.
 
Ja.
Sambon hade släppt ut henne på gården för att kvällskissa. Han såg från köksfönstret att hon var nere vid postlådan och tramsade runt i en snöhög så han öppnade dörren och ropade på henne (hon var nära vägen).
Först tittade hon upp.
Sen kom ett par öron till och ett huvud upp bakom snöhögen.
Han trodde först att det var en hund och eftersom hon är rätt grinig på hundar så kallade han in henne direkt. Det var först när hon kom släntrande upp i trädgården som den andra hunden klev upp ur snöhögen. Det var då han såg att det var en varghane. Den gick upp på gårdsplanen ca 20 m från trappan sen traskade den ut på landsvägen.
Sambon såg den 2 ggr till sen. En gång på landsvägen strax nedanför huset och en gång på fältet nedanför huset.

Jösses! :D
 
Känner mig väldigt tacksam över att Kexet inte reagerar på fyrverkerier, då några ungar så vänligt bestämde sig för att bränna iväg några raketer precis bakom oss:rage:
Hade det varit min gamla hund, hade han fått en hjärtinfarkt och dött på stört...
 
Stackars Whippettanten Corinne, idag har satungen (pratar inte alls om Kooikern :angel:) rivit sönder Corinnes täcke bara för hon tyckte det skulle pussas lite väl mycket på Whippen, i farten rev hon sönder Corinnes täcke bara för hon var så ivrig.
Passade ju bra, eftersom jag har sålt en del av Corinnes täcken och nu har hon inget tunnare täcke kvar. :meh: Antar Corinne vill ha ett nytt täcke till Jul och Fenna får väl en kolbit av tomten, så många hyss som hon hittar på just nu. :D
Hoppas bara det är löp som är på G hos Kooikern annars ger jag snart bort henne till någon annan. :p
 
Fantastiskt!
Jag fick ett pm på Facebook från en uppfödare i Norge om varning för en person som köper Schäfrar till höger och vänster och behandlat dem illa, blåst uppfödare mm. Tydligen kör hen med en rad alias men oftast med någorlunda samma förnamn. Hen har blivit svartlistad både i Norge och Danmark och hos flera uppfödare i Sverige. Hen hade även blivit utesluten ur den organisation som man behöver vara ansluten till för att få utöva ett vist yrke med hund i Norge. Denna uppfödaren hade sett att vi var vänner med personen på facebook och ville varna oss.
Jag anade ugglor i mossen då en person har kontaktat oss om valp ur nästa kull till just detta yrkesområde och personen bor på samma ort och har en snarlikt förnamn.

Efter någon timmes snokande med hjälp från den Norska uppfödaren samt en svensk uppfödare som har personen svartlistad (hade sålt 2 hundar till hen) stod det utom allt tvivel att det var samma person eller en bulvan till hen.

Fan vilken tur att vi fick veta detta!!!

Utöver det så är allt lugnt här. Ovanligt lugnt. Criga, Calibra och Lilla S har varit med husse på klubben och tränat i regnet och sover så gott så i soffan :)
 
Hur tusan lär man en hund att vända sig med rumpan mot en? Och att från sidan gå fram och ställa sig med rumpan mot en?? Jag måste ju veta för alla freestyletricks vi ska lära oss! :eek:

(Jag som i övrigt har noll planer att tävla i freestyle :rofl:)
 
Så att tejpa gjorde Tinja olycklig. Dock så kom jag på en briljant idé! Skavsår. Compeed. Jag har det alltid hemma pga mina egna trasiga fötter så jag klippte till en bit för att sätta i örat på henne.

Funkar asbra! Hon störs inte det minsta och örat hålls utvikt. Och compeed är ju faktiskt skavsårsplåster :P
 
Fantastiskt!
Jag fick ett pm på Facebook från en uppfödare i Norge om varning för en person som köper Schäfrar till höger och vänster och behandlat dem illa, blåst uppfödare mm. Tydligen kör hen med en rad alias men oftast med någorlunda samma förnamn. Hen har blivit svartlistad både i Norge och Danmark och hos flera uppfödare i Sverige. Hen hade även blivit utesluten ur den organisation som man behöver vara ansluten till för att få utöva ett vist yrke med hund i Norge. Denna uppfödaren hade sett att vi var vänner med personen på facebook och ville varna oss.
Jag anade ugglor i mossen då en person har kontaktat oss om valp ur nästa kull till just detta yrkesområde och personen bor på samma ort och har en snarlikt förnamn.

Efter någon timmes snokande med hjälp från den Norska uppfödaren samt en svensk uppfödare som har personen svartlistad (hade sålt 2 hundar till hen) stod det utom allt tvivel att det var samma person eller en bulvan till hen.

Fan vilken tur att vi fick veta detta!!!

Utöver det så är allt lugnt här. Ovanligt lugnt. Criga, Calibra och Lilla S har varit med husse på klubben och tränat i regnet och sover så gott så i soffan :)
Fy så obehagligt med sådana människor! Men vilken tur att ni fick veta det innan ni eventuellt sålde hund till den personen.
 
Fy så obehagligt med sådana människor! Men vilken tur att ni fick veta det innan ni eventuellt sålde hund till den personen.
Verkligen. Googlade personen och hittade en tidningsartikel som handlade om hen och ett syskon.
Hen är straffad flera ggr och verkar levt ett struligt liv och gör tydligen fortfarande eftersom hen hamnat i blåsväder hos så många uppfödare mm.
 
Verkligen. Googlade personen och hittade en tidningsartikel som handlade om hen och ett syskon.
Hen är straffad flera ggr och verkar levt ett struligt liv och gör tydligen fortfarande eftersom hen hamnat i blåsväder hos så många uppfödare mm.
Är det den där Marie som är igång igen?
 
Är det den där Marie som är igång igen?
Nej. Men jag fick en varning om en kvinna i Bergen. Kan det vara "Marie"? Men båda dessa håller bara på med Schäfer. Iaf den som jag haft kontakt med. Påstår att de ska vara till tjänst men de flesta slutar avlivade pga aggression :(
Vill inte veta vad som görs med hundarna:cry:
 
Fantastiskt!
Jag fick ett pm på Facebook från en uppfödare i Norge om varning för en person som köper Schäfrar till höger och vänster och behandlat dem illa, blåst uppfödare mm. Tydligen kör hen med en rad alias men oftast med någorlunda samma förnamn. Hen har blivit svartlistad både i Norge och Danmark och hos flera uppfödare i Sverige. Hen hade även blivit utesluten ur den organisation som man behöver vara ansluten till för att få utöva ett vist yrke med hund i Norge. Denna uppfödaren hade sett att vi var vänner med personen på facebook och ville varna oss.
Jag anade ugglor i mossen då en person har kontaktat oss om valp ur nästa kull till just detta yrkesområde och personen bor på samma ort och har en snarlikt förnamn.

Efter någon timmes snokande med hjälp från den Norska uppfödaren samt en svensk uppfödare som har personen svartlistad (hade sålt 2 hundar till hen) stod det utom allt tvivel att det var samma person eller en bulvan till hen.

Fan vilken tur att vi fick veta detta!!!

Utöver det så är allt lugnt här. Ovanligt lugnt. Criga, Calibra och Lilla S har varit med husse på klubben och tränat i regnet och sover så gott så i soffan :)
Jobbigt med sådant. Det finns ju tyvärr personer som är skit, men som har munväder och kan nästla sig in och verkar kanonbra. Visst ska man sålla lite bland vissa varningar, men dom riktiga ska man verkligen ta åt sig av. Man vill ju att ens småttingar ska komma till bra hem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 788
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
531
Senast: Hellhound
·
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
561
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp