Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud....min Dvärgschnauzer har badat i dag. Frivilligt tom!!!:o
Han har ju nästan gått omvägar runt sin egen vattenskål och hittills inte ens velat sätta en tass på en strand!
Antingen har schäfrarna hjärntvättat honom eller så är han sjuk :crazy::down:
 
Jag känner mig en aning trött i min fot idag, men så glad och peppad! Igår blev äntligen våran spårträff av, så vi la spår åt varandra, drack kaffe och pratade en massa och så gick vi spår med tre hundar. Själv fick jag lite nervösa ryckningar när det under fikat kom fram att den jag la spår åt var utbildad viltspårsdomare... :nailbiting: Och började genast be om ursäkt för mitt klantiga spårläggande men hen tyckte att mitt spår var helt okej. :D Nästa gång ska vi till hens mark och då skulle hen lägga spår kvällen före för att öka svårighetsgraden lite, nu första gången var det mest träffas och lära känna varandra lite. :D
 
Haha, alltså - Ladda är bred som ett tröskverk över ryggen :rofl::rofl: All fys ger resultat!

DSC_0288.jpg

DSC_0324.jpg

DSC_0325.jpg



Hade hon inte haft en rejäl midja också hade jag nog blivit tveksam :D

DSC_0294.jpg
 
Jag känner mig en aning trött i min fot idag, men så glad och peppad! Igår blev äntligen våran spårträff av, så vi la spår åt varandra, drack kaffe och pratade en massa och så gick vi spår med tre hundar. Själv fick jag lite nervösa ryckningar när det under fikat kom fram att den jag la spår åt var utbildad viltspårsdomare... :nailbiting: Och började genast be om ursäkt för mitt klantiga spårläggande men hen tyckte att mitt spår var helt okej. :D Nästa gång ska vi till hens mark och då skulle hen lägga spår kvällen före för att öka svårighetsgraden lite, nu första gången var det mest träffas och lära känna varandra lite. :D

Åh vad roligt!
Ett sådant gäng saknar jag verkligen här. Har visserligen en vän där vi brukar lägga spår åt varandra men saknar det där träningsgänget där man träffas regelbundet för att träna hund :)
Särskilt inom brukset krävs det i så många moment att man är flera.
 
Åh vad roligt!
Ett sådant gäng saknar jag verkligen här. Har visserligen en vän där vi brukar lägga spår åt varandra men saknar det där träningsgänget där man träffas regelbundet för att träna hund :)
Särskilt inom brukset krävs det i så många moment att man är flera.
Ja jag frågade på facebook om det inte fanns någon mer åtminstone som ville träna ihop och direkt var det tre som svarade som inte bor helt hysteriskt långt ifrån, så det känns jättekul! Nu har vi bestämt ny träff om 14 dagar och det känns toppen! :D
 
Ja jag frågade på facebook om det inte fanns någon mer åtminstone som ville träna ihop och direkt var det tre som svarade som inte bor helt hysteriskt långt ifrån, så det känns jättekul! Nu har vi bestämt ny träff om 14 dagar och det känns toppen! :D

Åh vad kul!
Jag har inte Facebook, annars är det nog ett jättebra sätt att hitta nya träningsvänner :)
Jag bor ju i Stockholm så borde inte vara så svårt kan man tycka!
 
Åh vad kul!
Jag har inte Facebook, annars är det nog ett jättebra sätt att hitta nya träningsvänner :)
Jag bor ju i Stockholm så borde inte vara så svårt kan man tycka!
På det viset är facebook väldigt bra! :D Men ja stockholm borde vara enklare att hitta folk än för mig ute på landet... ;) Du tränar inte på någon klubb där du kan sätta upp en lapp eller liknande? :D
 
Idag fick lillpumin prova på att springa i tunnel och gå på balansbommen :) Tunneln tyckte han var toppenkul på en gång, balansbommen gick fint också efter ett par försök. Oj vad roligt vi hade!! Det är så himla kul att komma igång med agilityn.

Extra stolt eftersom det kom förbi några skällandes cocker spaniels och han kunde ändå fokusera, efter att han spanat på dem lite ;)
 
Jag gillar sommar och jag gillar värme - men jag gillar inte när det är närmare +30° när jag inte har tillgång till sjö eller annat badvatten. Det blir ökenvärme här hemma :wtf:
Alla tre kortbeningarna har flutit ut på varsin fläck här hemma idag och promenaderna har blivit korta - tom asfalten är varm och läbbig att gå på för dom :meh:
 
Hade dogsen på tomten, lekte lite och tog det lungt. Var ute på en lagom lång kvällspromenad vilket var skönt med detta underbara väder! :)

En mindre rolig video som jag nyss såg via mitt facebookflöde:
Fick mig att tänka lite, om man ser en hund som lider i en överhettad bil- då borde man väl få slå sönder rutan efter en viss tid? Finns det några reglement angående detta? Att man aldrig får vandalisera?

En liten undran bara... Förhoppningsvis lär jag aldrig behöva se något liknande.
 
Tokvarmt i Stockholm idag och för första gången på evigheter så flyger Aysu upp och viftar på svansen när jag frågar om vi ska gå ut. Väl ute så går det långsamt och innan varje skugga (som jag gärna vill till) så tvärnitar hon för att få extra mycket sol på sig först. Den brännheta asfalten? Den lägger hon sig gärna på för att sola.

Alltså. Min hund är knäpp.
 
Hade dogsen på tomten, lekte lite och tog det lungt. Var ute på en lagom lång kvällspromenad vilket var skönt med detta underbara väder! :)

En mindre rolig video som jag nyss såg via mitt facebookflöde:
Fick mig att tänka lite, om man ser en hund som lider i en överhettad bil- då borde man väl få slå sönder rutan efter en viss tid? Finns det några reglement angående detta? Att man aldrig får vandalisera?

En liten undran bara... Förhoppningsvis lär jag aldrig behöva se något liknande.

Du ska ringa polisen som kommer och slår sönder rutan om det behövs. Så har jag förstått det. För annars kan det räknas som skadegörelse.
Senast igår slog polisen sönder rutor på en bil på Södermalm för att få ut en överhettad hund. En bekant till mig hade fotat insatsen och lagt ut då hon bodde i husen ovanför.
 
Skippar idag att ta långpromenad på morgonen innan jobbet. Istället ska vi ut i eftermiddag när det väntas bli 30 grader varmt. Aysu kommer älska mig för det beslutet. Hoppas hon älskar min tanke om att bada också, mer tveksam till det :p
 
Jag gillar sommar och jag gillar värme - men jag gillar inte när det är närmare +30° när jag inte har tillgång till sjö eller annat badvatten. Det blir ökenvärme här hemma :wtf:
Alla tre kortbeningarna har flutit ut på varsin fläck här hemma idag och promenaderna har blivit korta - tom asfalten är varm och läbbig att gå på för dom :meh:
Bor inte du i norrköping? Finns väl nån pöl i vrinneviskogen. Där har min vita odåga plaskat flertalet gånger. Vettesjutton om det är tillåtet dock, men annars finns väl ett hundbad ute vid Lindö? Har funnits iaf. Och dit går ju bussar :)
 
Hade dogsen på tomten, lekte lite och tog det lungt. Var ute på en lagom lång kvällspromenad vilket var skönt med detta underbara väder! :)

En mindre rolig video som jag nyss såg via mitt facebookflöde:
Fick mig att tänka lite, om man ser en hund som lider i en överhettad bil- då borde man väl få slå sönder rutan efter en viss tid? Finns det några reglement angående detta? Att man aldrig får vandalisera?

En liten undran bara... Förhoppningsvis lär jag aldrig behöva se något liknande.
Jag har lärt mig att
1. Se efter om du kan hitta ägaren.
2. Hitta ett vittne som kan intyga att du MÅSTE slå sönder rutan
3. Ring polisen och meddela att du nu har väntat x antal minuter, inte fått tag på ägaren och det är fler än du som ser att hunden är i nöd. Säg att du tänker slå sönder rutan.
4. Slå sönder rutan om du fått tillstånd av polisen.

Jag skulle dock slå sönder rutan även om jag inte fick tillstånd av polisen om jag ser att det är nödvändigt. Hellre tar jag en anmälan om skadegörelse och böter än att ha en hund ska dö framför ögonen på mig och ha hundens död på mitt samvete när jag vet att jag skulle kunna ha gjort någonting.
 
Hade dogsen på tomten, lekte lite och tog det lungt. Var ute på en lagom lång kvällspromenad vilket var skönt med detta underbara väder! :)

En mindre rolig video som jag nyss såg via mitt facebookflöde:
Fick mig att tänka lite, om man ser en hund som lider i en överhettad bil- då borde man väl få slå sönder rutan efter en viss tid? Finns det några reglement angående detta? Att man aldrig får vandalisera?

En liten undran bara... Förhoppningsvis lär jag aldrig behöva se något liknande.
Dom verkar inte ha speciellt bråttom med att få ut o kyla ner hunden.
 
Bor inte du i norrköping? Finns väl nån pöl i vrinneviskogen. Där har min vita odåga plaskat flertalet gånger. Vettesjutton om det är tillåtet dock, men annars finns väl ett hundbad ute vid Lindö? Har funnits iaf. Och dit går ju bussar :)
Det jävligaste är att jag inte har egen bil och med en extrahund hemma nu så är kommunalt inte riktigt att tänka på:D Hade jag inte haft extrahund hemma nu, så hade jag varit med en kompis på deras ö - men ibland kommer inte vädret rätt i min planering:p

Hundarna klarar sig bättre än mig, för dom har både pool och vattenslang - jag får dock inte plats i den poolen :o;)
 
I onsdags var jag och Ladda på stretchingkurs :)
Det var verkligen så nyttigt! Fysterapeuten tyckte att hon kändes fin i musklerna, men hon var liite stel i skulderbladspartiet (troligtvis träningsvärk från simningen dagen innan), och var även lite stum när vi stretchade bakbenen framåt så att säga, mot frambenen. Annars stretchade hon gärna fullt ut i alla positioner :D
Eftersom hon byggt mycket muskler i bakkärran det senaste kom det inte som någon chock att hon var lite stel där, men det känns skönt att äntligen ha tagit tag i det :up:

Hon sa att det var den lugnaste Wachtel hon någonsin träffat. Tar det som en komplimang :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp