Uppdateringstråd 29

Jag har aldrig förstått mig på det här med fasta mattider faktiskt 😅 Gav Ammo mat när det passade för dagen, gör samma när jag är hundvakt.
Delvis för att jag inte lever ett så inrutat liv och för att jag hatar när djuren står och "kräver" mat vid en specifik tid.
Jag har aldrig förstått hur man inte(!) kan ha fasta tider :rofl: Jag vaknar samma tid varje dag, och då får hundarna sin morgonrastning och frukost, sedan äter jag frukost. Sedan äter jag lunch när jag blir hungrig, och middag när jag blir hungrig. Hundarnas middag gör jag i ordning samtidigt som min middag. Och tja, då blir det ungefär samma tider hela tiden.
 
Jag har aldrig förstått mig på det här med fasta mattider faktiskt 😅 Gav Ammo mat när det passade för dagen, gör samma när jag är hundvakt.
Delvis för att jag inte lever ett så inrutat liv och för att jag hatar när djuren står och "kräver" mat vid en specifik tid.
Haha jag e som dej där, vi har inga fasta tider alls 😅 Ibland vaknar vi vid 04 o då serveras ju frukosten tidigt efter morgonpromenaden för sen åker jag o jobbar o ibland vaknar vi vid 10 o då blir de frukost då o kvällsmat serveras allt mellan 22-00 typ o beroende på hur hårt som tränats så kan de bli något mellanmål någon gång under dagen. Vi har verkligen inga som helst rutiner i vårat liv🤣
 
Jag behöver rutiner för det fungerar inte annars. Varken för mina grabbar eller mig.

Har en tanke om att ge Alvin det han inte åt på frukosten på lunchen . Och ge något kalorisnålt till. Milou, men då är risken att Alvin inte äter på kvällen
 
Selma, 6månader, får mat fyra gånger om dagen. Tider varierar. Har fluktuerande dygnsrytm så varken kan eller vill ha fasta tider.
 
Alvin var hungrig nu inför middagen, han kom och klättrade upp på soffan och tittade stint på mig och när jag inte gav honom något skällde han så jag förstod att han ville ha mat nu,nu,nu.

Jag har funderat på att antingen ge middagen tidigare men det är komplicerat för då kommer han nog väcka mig tidigt på. Har också funderat på att ge 3 måltider istället för 2 men han äter ju så pytte lite på frukosten och så lite på kvällen att jag inte tror att han kommer vara intresserad av en lunch. Och om jag lägger till en lunch måste jag ju skjuta på middagen. Och Milou har som vana att alltid kissa och bajsa efter middagen som dom äter vid 17 så då måste han vänja om vilket han säkert gör men han har rätt liten mängd mat för att hålla vikten så han skulle kanske inte bli mätt på maten om man tar det på 3 gånger.


Och så det här med att kunna ge lunchen en specifik tid är svårt på dagen om man hittar på saker. Jag äter oftast 13 men vissa dagar har jag möten och kommer inte hem förrän 15.

Tips på hur man löser det med måltiderna? Hur och när äter era hundar?
Hur ger du maten? I skålen eller tex snuffelmat?
Jag tycker det låter bra och enkelt att flytta fram middagen om hunden är hungrig. Sen hade jag gett några kulor vid vanlig tid/ strax innan läggdags.
 
Någon som vet om det är någon skillnad på attapectin tabletter och pro-kolin pasta vid diarré? Har tabletterna för att jag tycker dom är smidiga men funderar på om pastan fungerar bättre 🤔 är väldigt sällan jag haft hund med dålig mage så har inte så stor koll på skillanden 😅
 
Jag behöver rutiner för det fungerar inte annars. Varken för mina grabbar eller mig.

Har en tanke om att ge Alvin det han inte åt på frukosten på lunchen . Och ge något kalorisnålt till. Milou, men då är risken att Alvin inte äter på kvällen
Det Alvin inte äter till frukost kanske han kan få till middag istället, så skippar ni lunch?
 
Någon som vet om det är någon skillnad på attapectin tabletter och pro-kolin pasta vid diarré? Har tabletterna för att jag tycker dom är smidiga men funderar på om pastan fungerar bättre 🤔 är väldigt sällan jag haft hund med dålig mage så har inte så stor koll på skillanden 😅

Jag har inte testat Attapectin, men har gett Pro-Kolin i pastaform flera gånger eftersom unge herrn gärna äter snusk ute som får magen i obalans :meh:. Jag tycker att det fungerar jättebra, och smakar tydligen gott för han slickar glatt i sig direkt från sprutan. :D Jag tror inte att det är någon större skillnad på effekten mellan tablett och pasta, utan det är nog mer vad man själv föredrar och vad som är lättast att få i hunden. Jag inbillar mig att pasta kanske tas upp lite snabbare av kroppen men det har jag absolut noll vetenskapliga bevis för.
 
Det Alvin inte äter till frukost kanske han kan få till middag istället, så skippar ni lunch?
Han kommer inte äta upp det ändå, han är väldigt knepig med maten, han äter ca en halv dl eller 1 dl till frukost och knappt 1 dl till middag, lite samma med mjukmat. Det spelar ingen roll hur mycket jag ger eller vilken sort, provat flera och nu kan jag inte för han äter medicinsk mat för tarmproblem. Ibland slänger jag ut mat över hela vardagsrum och kök när jag ska plus tuggben

Så det vore en idé. Bara att monstret Milou tar 80% och han ska inte upp i vikt
 
Senast ändrad:
Han kommer inte äta upp det ändå, han är väldigt knepig med maten, han äter ca en halv dl eller 1 dl till frukost och knappt 1 dl till middag, lite samma med mjukmat. Det spelar ingen roll hur mycket jag ger eller vilken sort, provat flera och nu kan jag inte för han äter medicinsk mat för tarmproblem. Ibland slänger jag ut mat över hela vardagsrum och kök när jag ska plus tuggben

Så det vore en idé. Bara att monstret Milou tar 80% och han ska inte upp i vikt
Sätt Milou bakom kompostgaller eller liknande så att han inte kan stjäla? :)
 
Här kan frukosten serveras allt från 06-11, beroende på aktivitet. Ibland blir det ingen frukost alls, men då ett större mål på kvällen. Kvällsmat kan bli allt från 17-22, samma där beroende på aktivitet och livet i övrigt. Ibland är det torrfoder, ibland färskfoder och ibland matrester - ibland blir det lite av allt :D När münstern kom så var han en sju till 18 hund. Frukosten skulle serveras 07.00 och kvällsmat 18.00. Prick. Nu fem år senare börjar han vänja sig…
 
Någon som vet om det är någon skillnad på attapectin tabletter och pro-kolin pasta vid diarré? Har tabletterna för att jag tycker dom är smidiga men funderar på om pastan fungerar bättre 🤔 är väldigt sällan jag haft hund med dålig mage så har inte så stor koll på skillanden 😅
Pasta är bättre eftersom det innehåller probiotika. Samma skillnad gäller för Canikur tabletter och Canikur pasta. Dessutom kan det vara enklare att få i en hund som mår illa och matvägrar pasta än en stor tablett.
Jag har alltid pasta hemma.
 
Pasta är bättre eftersom det innehåller probiotika. Samma skillnad gäller för Canikur tabletter och Canikur pasta. Dessutom kan det vara enklare att få i en hund som mår illa och matvägrar pasta än en stor tablett.
Jag har alltid pasta hemma.
Han får pro-solube probiotika också så kanske landar på samma då 🤔 som tur är mår han varken illa eller matvägrar så han glufsar lätt i sig tabletterna. Men kanske ändå är bättre att köpa hem en prokolin.
 
Pasta är bättre eftersom det innehåller probiotika. Samma skillnad gäller för Canikur tabletter och Canikur pasta. Dessutom kan det vara enklare att få i en hund som mår illa och matvägrar pasta än en stor tablett.
Jag har alltid pasta hemma.
Är det skillnad för hundar om de får canikur pasta eller diarsanyl?
Jag tycker det är praktiskt med diarsanyl eftersom det funkar på fåren och hästar, det känns bara för bra att det hjälper så skilda magar.
 
Är det skillnad för hundar om de får canikur pasta eller diarsanyl?
Jag tycker det är praktiskt med diarsanyl eftersom det funkar på fåren och hästar, det känns bara för bra att det hjälper så skilda magar.
Det är skillnad på produkterna då diarsanyl inte innehåller probiotika. Jag föredrar produkter som tillför mjölksyrebakterier dvs probiotika vid störningar i tarmen.
 
Har skickat in om att byta försäkring på Tonto. Agria vill ha 10K per år för att han ska ha 60K i veterinärvård. Folksam vill ha 4,9K för 120K i veterinärvård. Han har inte fått ersättning på sin försäkring sedan 2016 så hoppas på att det går igenom :)
 
Går ju rallykurs med unghunden nu men han har ju varit risig i magen sen igår(tror det börjar stabilisera sig nu) så vill inte ha med honom på kurs men fick okej från instruktören att ta med min gammelgubbe istället 🥰 Han är ju såå pigg men hör ju som en kratta så det blir lite extra utmaning😅 var ute förut och provade några moment och han gjorde det jättebra och blev så glad, var väldigt längesen vi körde :)
 
Mat en gång om dagen. Ibland morgon, ibland sent, noll rutin. Ska vovve vara ensam ger jag mat när jag kommer hem hellre än innan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
6 888
Senast: Troll
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
170
Senast: em76
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 010
· Visningar
66 812
Senast: Tajger
·
Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
657
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp